Gå til innhold

Mannen min og jeg har mye penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke du får fram dette godt nok i hovedinnlegget. Men hvis det er dette du er ute etter.

Ja, det stemmer nok slik at endel setter rikdom og indre verdier opp imot hverandre. Men dette er ikke bare i Norge, ta eventyr, Disney filmer. Den "fattige-snille" vs den "rike-slemme", JEG vet det ikke er slik. Ingen regel som sier at en rik person behover å være noe mer overfladisk enn en fattig person.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å rakke ned på de rike, men ikke på de fattige.

Jeg vokste opp i et hjem der vi ble opplært til at alle som har utdannelse eller akademiske yrker "tror de er noe". Da jeg selv ble voksen slet jeg med å finne meg et "godkjent" yrke.

Da jeg fikk en god jobb og høy lønn fordømte familien meg på samme måte som de har fordømt alle andre. Misunnelse og mindreverdighetskomplekser.

Jeg har brukt mange år av mitt voksne liv med å klare å dempe måten jeg er på og snakker på for å tekkes familien min, slik at de ikke skulle ha noe i mot meg.

I den senere tid har den ene broren min også tatt høyere utdannelse, og ble "omvendt". Plutselig var det oss to mot dem på et vis. De satte oss i en bås der vi liksom trodde vi var noe. Helt totalt urimelig. Det hører til historien at det er blitt bedre i den senere tid, men moren min sier hun føler det som om vi er nedlatende når vi snakker om livet og livsstilen vår. Det er vi på ingen måte, vi lever helt vanlige liv. Og det er faktisk moren vår som har lavt selvbilde. Dette jobber hun nå med, og det er blitt mye bedre. Faren vår har kommet helt over det og er veldig stolt av oss viser det seg.

Jeg synes bare at mine foreldre minner veldig om reaksjonene HI får her. De er ikke særlig rasjonelle, men trigger et eller annet iboende som får folk til å være direkte ufine samtidig som de leter etter å rettferdiggjøre det.

Skrevet

Beklager, ser det er en del dårlige setninger i innlegget mitt over...

Anonym 02:10

Skrevet

Føler ingenting av å lese innlegget ditt, HI.

Har familiemedlemmer som er styrtrike, og ser jo selv at det ikke er DER det ligger. Føler ikke fnugg av misunnelse. Greit at noen har det sånn, men deg om det, liksom.

Jeg har mat på bordet hver dag, klær til barna mine, og de mangler ingenting. Hva skal jeg klage over da? Ingen verdens ting.

Skrevet

Er nok desverre endel av realitetene for mange....ikke så rart når det finnes ordtrykk som: Skomaker bli ved din lest....sier sitt.

Synes det er bra at endel ser muligheter og tar disse, for det er nettopp kombinasjonen av å gripe muligheter, jobbe målbevisst og stå på det handler om for de fleste.

Skrevet

Enig med deg Ugla:-)

Vi var enige i går natt også vi, da gjaldt det Vaksine og bivirkninger.

Et ordtak jeg synes har mye med seg er "Du er din egen lykkes smed"

Hilsen anonym 02:22 - igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...