Gå til innhold

Trygdemisbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen aleneforsørgere som står opp klokka 4 om morgenen for å bake brød, boller og andre ting de kan selge videre. Så sender de ungen i barnehagen og fortsetter med annen baking

Hun som skrev boka "bak med spelt" gjorde det for å overleve, så man finner løsninger uansett problem. det som er så synd er at alle FORVENTER at staten skal stille opp, derfor gidder de ikke å gjøre en innsats.

Jeg ble sykemeldt i uke 12 grunnet bekkenløsning, fikk ingen støtte ifra lånekassa fordi jeg ikke hadde født og ikke kunne jeg få jobb eller sosialstønad. Jeg endte opp med å sy/strikke/bake til folk som bestilte ting av meg, slik fikk jeg inn en liten sum på ting jeg kunne gjøre hjemme. Var ikke noe gøy å gå rundt å føle seg som et utskudd fordi jeg var sykemeldt og nesten ikke kunne gå.

Snylting skyldes latskap og ingenting annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, alenemødre kan jo ha kjæreste og til og med samboer. Men nå er det jo slik i Norge at disse ikke kan kreves for noen ting da det er barnefaren som skal stille opp økonomisk. Jeg syns også det blir feil om jeg skal begynne å kreve av en eventuell kjæreste i fremtiden at han skal dele på alle mine utgifter til mitt og barnefarens barn. Når jeg snakket om å bo sammen eller ikke, mente jeg i tilfeller der barnefaren var kjæresten og man later som man ikke er det. Enhver kvinne ved sine fulle fem er vel ikke sammen med en barnefar som ikke vil betale noe til sitt eget barn?!Og netopp derfor mener jeg at ordningen skal være til for alenemødre der barnefaren IKKE er kjæreste- for da vil han automatisk bidra mer- både med tid, psykisk og økonomisk. Og selvsagt er det noen som tjener bedre enn andre- er nettopp derfor ordningen med stønader til alenemødre er bhovsprøvd. Jeg får ingenting og det er jo bare slik det er. Jeg har nok til å dekke utgifter, men ikke mer. Det finnes ordniger for foreldre med dårlig økonomi- bostøtte etc som de kan søke på gjennom kommunen. Nettopp med tanke på barnets beste og barnet i fokus. Alle får nødvendig økonomisk hjelp- men det må priortieringer til. Har man ikke god råd, må man kanskje kjøpe utstyr på finn.no, droppe å shoppe annet enn nødvendige klær og spise billig i en periode. Det må jeg som alene. Er kjipt, men det går.

Hilsen anonym 14:17

Skrevet

staten stjer faen meg av oss de å!

Skrevet

Haha, du mener at vi betaler for mye skatt? Du kan jo flytte til USA da! Der stjeler ikke staten av noen, det perfekte eksempelet på hva kapitalisme fører til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...