Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Har fått en kommentar om at det er egoistisk å kalle datteren vår Serina. Det er tydeligvis stygt og gammeldags pluss at hun alltid vil bli assosiert med "tørre julekaker". Vi syns det er nydelig, og fortalte personen det angår at det er det som betyr noe, men hun påstår at dette er en selvisk handling. Hva tenker dere når dere hører navnet Serina?
Anne-B. Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Øh, ja, er det ikke bestandig det når man gir barnet et navn? man gir jo navnet fordi det er noe man vil kalle ungen. Serina er en julekake, ja, men det er også et jentenavn. Om noen ikke klarer å komme over det, så er de jaggu barnslige! Kall henne det dere vil, og ikke bry dere om hva andre sier.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Eeh.. Tør nesten ikke si det, men tenker på tørre julekaker ja. :-) Og kjeks!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 "Hva tenker dere når dere hører navnet Serina?" Julekake
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Tenker fint navn:o) Har ikke hørt om kakene.... Hva med Marie (kjeks)? Jeg vurderer det navnet
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 Synes det er et fint navn jeg, hadde overhodet ikke reagert noe negativt om en av jentene mine kom hjem med en venninne som het Serina. Da er det nesten værre med Idun, for meg er det ketshup! Men kjenner likevel to jenter som heter det
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 Man vil assosiere alle navn med noe, så da vil alle navnevalg virke egoistiske på noen. Serina er et navn. Liker dere det, så bruker dere det. Jeg fikk beskjed om at det var egoistisk å kalle datteren min Hedda, for ei venninna av meg mente at det ikke var et navn, men noe man gjorde med ball... Brukte navnet likevel jeg.
Tweak Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Julekaker slo meg ikke i det hele tatt! Det jeg tenkte på var en gammel film med Jennifer Lopez i hovedrollen, men der het hun Serena (høres vel likt ut på engelsk som Serina på norsk). Vi har valgt å ikke fortelle navnet til noen før jenta er født... Vil ikke ha slike kommentarer! Har lyst til å velge navn oss i mellom, uten innblanding/påvirkning fra andre. Og så er vi jammen ikke sikker på hva navnet blir enda heller, he he!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 er jo mange navn som ikke bare er navn da.. Idun (ketchup) stein Bjørn Ulv Milo Tine (Meierier) Asle (rompehull) så det hadde jeg ikke brydd meg noe om... syns dere det er fint bruk det:)
_Løvemamma_ Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 Synes Serina er et fint navn, jeg Og jeg har aldri blitt introdusert for en julekake ve det navnet, men om den er tørr og kjedelig, som folk ser ut til å mene, så er nok det like greit Man kunne jo ventet med å gi barn navn til de er gammle nok til å velge selv, for å unngå at det bøir en selvisk handlig, men kan se for meg at det fort byr på problemer når man skal snakke til barnet osv
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 Tenker på kake. Ville heller valgt Serine, om jeg måtte, selv om jeg synes begge navnene er heslige....Dessverre...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #12 Skrevet 14. november 2009 Jeg tenker på tørre og vonde julekaker. Jeg synes heller ikke navnet er pent, men det er ikke direkte stygt heller.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #13 Skrevet 14. november 2009 Hva så? Serinakaker er vel oppkalt etter en dame eller jente. Skulle ikke en som heter Monsen ha lov til å bli mor?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #14 Skrevet 14. november 2009 Serina var da et kjempefint navn!! Drit i hva folk sier...jeg har fått kommentarer på navnet mitt siden jeg startet i arbeidslivet, fordi det ikke var så vanlig her sørpå, bare å finne en fin kommentar å ha i bakhånd til de som ikke klarer å la være å kommentere navnet
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #15 Skrevet 14. november 2009 Syns dere skal velge noe annet! Her selv sært navn, og det er IKKE moro!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #17 Skrevet 14. november 2009 Siden du spør, jeg tenker på julekaker, men vi kaller dem egentlig Serine-kaker, ikke Serina-kaker, dessuten elsker jeg julekaker.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #18 Skrevet 14. november 2009 Synes ikke Serina er fint nei, det er og blir en kjeks. Blir mer sjokkert over hun venninnen som ikke hadde hørt om navnet Hedda! Hedda Gabler burde jo få det til å ringe en bjelle.....hedda er forøvrig et nydelig navn :-)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #19 Skrevet 14. november 2009 Serina er for meg en julekake,men det er kun fordi jeg ikke kjenner noen som heter det. hadde jeg kjent noen hadde jeg ikke tenkt på julekake. svigermor heter nora,tenker bare på henne når jeg hører det navnet,ikke nora produkter...samme med Idunn,tenker på hun jeg kjenner ikke på ketchup..ja,har mange eksempler. hvis jenta deres får det navnet vil det bli nydelig for de som kjenner henne,hvis dere passer på å oppdra henne på en god måte;)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #20 Skrevet 14. november 2009 Jeg synes også Serina er gammeldags og ikke pent, men jeg hadde da aldri kommet på å si det til noen som hadde valgt navnet! At JEG ikke synes det er pent burde ikke bety noe. Jeg liker forresten ikke Trond heller, men har aldri tenkt "æsj, det var et stygt navn" når jeg møter folk som heter Trond. Navnet skjemmer som kjent ingen.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #21 Skrevet 14. november 2009 hahaha det er jo akkurat som og si at du ikke kan kalle barnet ditt for Nora for det er et syltetøy! herregud de som har sagt dette er tydeligvis sjalu for et veldig fint valg du har tatt:) jeg synes det var et utrolig bra valg og veeeldig fint et :)
Gjest Skrevet 14. november 2009 #22 Skrevet 14. november 2009 Utrolig merkelig å kalle et navnevalg egoistisk. Velger vi ikke alle navn som vi liker da? Jeg synes forøvrig at Serina er fint
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #23 Skrevet 14. november 2009 Forventet faktisk at hun skulle kritisere navnevalget, men ikke at hun skulle gå så langt. Ingen vi kjenner vet hva Serina-kaker er engang, og når jeg sa det til vedkommende sa hun "synd at alle kjøper mel da, siden oppskriften står på pakken". Og det at der er gammeldags, synes jo d bare er postivt jeg. Trenger ikke alltid være et trendnavn
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #24 Skrevet 14. november 2009 Serina er flott! Har begynt å skjønne at man ikke skal spekulere i navn til familie o.l., for det er alltid noen med sterke meninger og utsagn. Vi må da alle kalle barna våre for det VI vil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå