Nå da? Skrevet 13. november 2009 #26 Skrevet 13. november 2009 Nei, jeg synes heller ikke at dere er det. Vi skal heller ikke vaksinere oss.. Jeg er også redd for senvirkningene og at ingen tar ansvar og garanterer noe. Da jeg gikk i åttende klasse, var vi med på testing av vaksine mot hjernehinnebetennelse. Dette var i 87 og noen fikk riktig og andre fikk saltvann. I ettertid er det flere som har fått senvirkninger som f.eks. ME og det relaterer noen leger til denne vaksinen i følge en venninne som er syk. Jeg er ikke fagperson på området, men sånt får meg til å bli veldig usikker. Så derfor har vi valgt å ikke ta den siden vi heller ikke er i risikogruppen. Hadde jeg vært gravid i år, hadde jeg heller ikke turt.
ventejenta Skrevet 13. november 2009 #27 Skrevet 13. november 2009 Jeg synes ikke dere er uansvarlige som ikke vaksinerer dere, selv om vi har valgt annerledes. Vi har valgt å vaksinere både foreldre og barn. Det er rett og slett et valg som hver enkelt person eller familie må ta selv. Derimot synes jeg innlegget ditt virker litt unyansert. Du skriver at dere ikke vil la dere rive med av hysteriet. Mener du med det at vi som velger vaksine gjør det fordi vi er hysteriske? Jeg mener at det ikke er hysterisk å velge bort sykdom, selv om den vil være ufarlig for de fleste. Du skriver også at influensa ikke er farlig for friske folk. Med tre utropstegn bak. Vil du fortelle det til foreldrene som mistet sin tidligere friske 27 år gamle sønn av svineinfluensa? Eller til min venninne som har sin ellers friske 2 år gamle jente på sykehuset, hvor hun har kjempet i to uker mot svineinfluensa? Det er svært liten risiko for at dette skjer med dere, og derfor vil jeg ikke si dere er uansvarlige, for dere har nok tatt et veloverveid valg, men INGEN får lov til å si at jeg er uansvarlig eller hysterisk fordi jeg velger vaksine (eller, folk kan si hva de vil, men jeg velger å ikke høre).
Staark Skrevet 13. november 2009 #28 Skrevet 13. november 2009 Vi skal heller ikke vaksinere oss. Jeg synes ikke dere er uansvarlige, så lenge dere har vurdert for og imot og tenkt igjennom valget. Derimot synes jeg det er litt uansvarlige og "go with the flow", "fordi alle andre gjør det/sier man skal gjøre det". (Og NEI, det betyr ikke at jeg mener at de som vaksinerer seg er uansvarllige). Av de jeg kjenner som har tatt vaksinen så vil jeg sette mange av de i "hysteriker"-båsen (, de som ikke har tenkt over valget og lot seg styre av medias skremselpropaganda. Etter at bivirkninger ble innrapportert angrer de visst. IGJEN, jeg mener ikke at alle er hysteriske, og det tror jeg ikke trådstarter heller mener)
*toppris* Skrevet 13. november 2009 #29 Skrevet 13. november 2009 nei syns ikke dere er uansvarlige... de so er uansvarlige er de som ikke holder seg hjemme ved sykdom... flere som fx går på butikken og handlesenter osv, det er uansvarlig. spesielt når man ikke kan være sikker på at det ikke er svineriet man har siden alle reagerer forskjellig. ang vaksinen er det opp til hver enkelt:)
ventejenta Skrevet 13. november 2009 #30 Skrevet 13. november 2009 Det er egentlig det jeg mener også, at så lenge man har tatt et veloverveid valg kan man ikke kalles uansvarlig. Og ellers så tror jeg det er en del hysterikere i begge gruppene, både de som er redde for influensaen og de som er redde for vaksinen...
PinkBabyDoll Skrevet 13. november 2009 #31 Skrevet 13. november 2009 Og hva slags grunnlag har du for å påstå dette cec26?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå