Norwegian by injection Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Gutten min på 2 år (ble 2 i slutten aug.) får ikke vært med på samlingstund i bhg., og må heller spise (alene) i den tiden pga han forstyrrer de andre ungene. Han er en meget aktiv 2 åring, så jeg skjønner dette på en måte, men synes det er litt trist at ikke han får spist sammen med de andre barna. Det er mange år siden jeg har hatt bhg. barn, så jeg vet ikke helt om dette er vanlig.
cherry coke Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Nei, dette synes jeg hørtes veldig merkelig ut!! Fikk vondt av gutten din jeg nå! Kan ikke svare deg på om det er vanlig eller ikke, men det får jeg inderlig ikke håpe!!
3småtroll♥ Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Nei det er ikke riktig! Jeg hadde protestert! Dersom det var en engangshendelse der de tok han vekk fra situasjonen (feks i en samlingsstund) pga dårlig oppførsel så er jo det greit nok, men til vanlig- NEI!! Så små barn blir jo da bare utenfor uten grunn (i deres hode) så det hadde jeg sagt fra om;)
*Lissi* Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Seriøst?! Herlighet, fikk helt vondt av gutten din nå. Hadde aldri funnet meg i det. Sier vel mer om personalet i denne barnehagen....
Libido- Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Seriøst? Det hadde jeg aldri tillatt. De må jo ha store problemer med å håndtere barn og ha lite utdanning på feltet? Noe av det værste jeg har hørt.
Mom2Two Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Dette må du protestere på! Det er greit nok at han er mer aktiv, men da må de heller sette inn ressurser nok til å holde ham litt i tøylene. Det at han må spise alene synes jeg er helt uakseptabelt!! Jeg vet at dette ikke ville skjedd i vår barnehage.
Norwegian by injection Skrevet 12. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2009 Mannen min kom hjem fra foreldremøte idag og fortalte meg dette. Synes det høres veldig rart ut egentlig...han er veldig aktiv og er veldig sta itillegg men han må jo lære engang også da, synes jeg.
Hikken Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 Det er det verste jeg har hørt på lenge, og jeg hadde aldri godtatt det om det gjaldt min datter! Har jobbet lenge nok i barnehage til å vite at man kan absolutt ha med "bråkebøtter" både i samlingsstund og til måltider, man må bare tilpasse ting, evt. sette inn et ekstra menneske der som kan hjelpe til hvis de ikke klarer det sjæl. Å utestenge en toåring sånn er virkelig ikke greit! FY!
Norwegian by injection Skrevet 12. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. november 2009 Glemte å skrive at de legger han til å sove da de andre spiser sammen....høres nesten ut som de har lyst å bli "kvitt" han på en måte :-(
Hikken Skrevet 12. november 2009 #10 Skrevet 12. november 2009 Jeg hadde tatt en prat med både ped.leder og styrer, og hvis ikke det hadde bedret seg faderlig fort hadde jeg ikke vært sen om å ta han ut av barnehagen.
Liten på jord, stor i ord Skrevet 12. november 2009 #11 Skrevet 12. november 2009 Fy, nå fikk jeg vondt i magen. Dette hadde jeg protestert høylyttt på! Stakkars gutten din som blir satt i bås på den måten!! De får takle han på andre måter enn å ta han ut av den soisale gruppa.
Mom2Two Skrevet 12. november 2009 #12 Skrevet 12. november 2009 Dette må du ta opp, helt uakseptabelt. Han blir jo straffet flere ganger om dagen, og skjønner sikkert ikke sammenhengen mellom handling og konsekvens en gang.
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. november 2009 #13 Skrevet 12. november 2009 Stakkar liten!!! =( Nei det er ikke riktig. Og i tillegg tenker jeg slik: spiser han alene? Eller sitter det en ansatt med han? For hvis de kan avse en ansatt til det burde de heller avsett en ansatt til å prøve å lære han å sitte i ro i samlingstund og til å evnt. holde han litt i tøylene om han er aktiv og prøver seg på noen sprell.
Hikken Skrevet 12. november 2009 #14 Skrevet 12. november 2009 Åh, kjente jeg ble kjempesint nå, sitter her og rister! det siste året jeg jobbet i bhg før permisjonen jobbet jeg med to gutter med spesielle behov (som det fint sies;o), og den ene av dem var en ordentlig rampis med ekstrem ADHD (ble medisinert allerede fra 3-års alder, ganske unormalt). Han var høylytt, krevende, sint og sta, men det ville aldri falt meg inn å utestenge han fra felles spising og samlingsstund, det ville bare gjort vondt værre.
ifie Skrevet 12. november 2009 #15 Skrevet 12. november 2009 Dette er noe av der verste jeg har hørt på lenge!! Stakkars stakkars gutten din! Jeg er veldig glad for at du ikke bare tar dette for god fisk og lar det gå, for dette er virkelig ikke bra! Jeg tror rett og sless jeg hadde vurdert å bytte barnehage. Hadde neppe hatt særlig tillitt til personalet etter noe sånn! Håper indelig at dette ordner seg til det aller beste for gutten din!
blåbæret Skrevet 12. november 2009 #16 Skrevet 12. november 2009 Klart du skal reagere på dette, be om en foreldresamtale så fort som mulig. Hvis han er veldig aktiv så får de heller søke ekstra ressurs på han, men klart han skal være en del av barnegruppen. En merkelig avgjørelse av bhg. som jeg skulle likt å hørt den pedagogiske forklaringen på. Stå på, lykke til!
Norwegian by injection Skrevet 12. november 2009 Forfatter #17 Skrevet 12. november 2009 Vet dere hva, jeg skal absolutt ta en prat med de på mandag. For å være helt ærlig så tror jeg han er for liten til å skjønne at han går glipp av samlingsstund/mat, men jeg synes kanskje det er deres jobb å lære han til å oppføre seg. Er det ikke? Takk for masse støtte jenter ;-) P.S. Det er kun ett 1 åring og to 2åringer i bhg. hans, de fleste er 3 år og oppover....kanskje det er en grunn også?
Norwegian by injection Skrevet 12. november 2009 Forfatter #18 Skrevet 12. november 2009 Det er litt ekkelt fordi jeg kjenner helegjengen ganske godt. Jentene mine gikk der da de var små, så jeg vet at de er snille og flinke egentlig. Men liker ikke denne situasjonen i det heletatt.
mai mammaen til to Skrevet 12. november 2009 #19 Skrevet 12. november 2009 Det høres veldig rart ut. når er det han blir lagt??? hvilke type avdeling går han på? småbarns eller blandet?
Norwegian by injection Skrevet 12. november 2009 Forfatter #20 Skrevet 12. november 2009 Den er en veldig liten bhg.. Tror de har maks 17 barn som går der. Aldri flere enn 14-15 stk. om gangen. Tipper de legger han i 11.30-12 tiden, det er da de spiser.
*toppris* Skrevet 12. november 2009 #21 Skrevet 12. november 2009 uff og uff, fikk helt vondt jeg! Og det værste av alt er at de små forstår mye mer enn hva mange tror de forstår... Så selvsagt kan dette påvirke barnet negativt, ikke bra! Kanskje ikke det virker som at det påvirker nå, men det kan jo komme senere, evt i underbevisstheten. Det er en helt feil måte å håndtere barnet på, kan virkelig ikke tenke meg at han er SÅ umulig at han må være alene og ikke kunne ta del med resten av avdelingen. Fysj og fy! Er han så urolig etc så får noen sitte med han da, ta på han sele etc, snakke med barnet. Lærer ikke av noe annet. Nei uff, uforståelig av bhg personalet! Stå på! Og bedrer det seg ikke ville jeg absolutt byttet bhg, det er ikke bra for barnet at han blir behandlet slik.
Tommage♀♂ Skrevet 12. november 2009 #22 Skrevet 12. november 2009 Min sønn er også en aktiv 2-åring, og vi har opplevd _nesten_ det samme som dere. Gutten min fortyrret veldig samlingene en periode, nektet sitte stille, bare rampet. Da ga de ham et valg; sitt stille eller sett deg til bords. Du får ikke leke mens vi har samling. Han måtte sitte til bords ved noen anledninger, men da fikk han en bok eller annet å putle på med, han måtte ikke spise, bare sånn at det er sagt. Etter noen sånne episoder sitter han nå stille og følger med i samlingene. Er du sikker på at det ikke er en misforståelse? Må han virkelig SPISE mens de andre har samling? Hva gjør han da mens de andre spiser? Alt for streng straff! Men om han bare må sitte til bords og ikke fortyrre samlingen synes jeg det er helt ok.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 12. november 2009 #23 Skrevet 12. november 2009 Det er sånne ting som gjør at jeg får skikkelig vondt inni meg!! Stakkars lille gutten... Dette skal du/dere IKKE godta!!!
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 12. november 2009 #24 Skrevet 12. november 2009 ta dette opp. en toåring skal ikke sraffes slik. greit han skal lære men dette er ikke riktig måte å gjøre det på. om han kanskje blir tatt ut av samling en dag og blir snakket med er greit, men nei hadde ikke godtatt dette. en voksen får sitte med han i samling å være i forkant med oppførselen hans
Emil & Røra Skrevet 13. november 2009 #25 Skrevet 13. november 2009 Kan det være at barnet ditt er veldig urolig under måltidet fordi han er trøtt? jeg tenkte at de kanskje valgte å la ham spise tidligere og legge seg fordi det både er bedre for han og hans rytme og fordi han da ikke forstyrrer.Hvis det er sånn at han er urolig på grunn av tretthet så er det jo verken hyggelig for ham selv elelr de andre barna at han sitter der med dem da. Da er det jo bedre å sove. Men samlingsstunden.... herregud hvordan skal han lære seg å være rolig og å være sammen med andre hvis han ikke får delta? For en pedagogikk!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå