Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #26 Skrevet 12. november 2009 Vel, når du går så langt som til å si at ekteskapet er en klisje, hvorfor bruker du da forlovelse som et slags mini-ekteskap der du har tatt mange ideer fra ekteskapet? Blir ikke dette også klisjeaktig? Jeg tenker på ringen som du setter veldig pris på, og at dere feirer forlovelsesdagen hvert år på samme måte som andre feirer bryllupsdag! Grunnen til at mange kvinner vil ha et ekteskapsløfte, er at de da er sikre på at mannen er ansvarsfull. En ansvarsløs mann som bare vil harve over en, gir ikke noe romantisk ekteskapsløfte. Du beskriver det som en fordel at samboere bare kan flytte fra hverandre på dagen, men det er jo for mange en bakdel. Jeg ville ikke følt meg komfortabel med at samboeren bare kunne flyttet ut i morgen, ikke i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #27 Skrevet 12. november 2009 Joda, har full forståelse for at folk som er gift ikke helt skjønner dealen med at folk er forlovet i mange år uten å ville gifte seg, eller nekter å gifte seg. Hadde jeg hatt en mann som hadde vært veldig oppslukt av tanken på ekteskap og som hadde hatt et sterkt ønske om det, så hadde jeg såklart gitt etter når det ikke er noe stort for meg. Vi har en slik praksis i forholdet. Blir dumt å nekte å gifte seg når det betyr så mye for pratneren, samtidig som det blir dumt å tvinge noen til å gifte seg. Hehe, godt å høre du hadde en bra fest da
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #28 Skrevet 12. november 2009 Glemte meg igjen. ano 23:00 er HI
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #30 Skrevet 12. november 2009 Nei, penger og planlegging er ikke et must for å feire bryllup, men ser jo at der mange rundt oss som spinker og sparer i flere år, eller tar opp 100.000 i lån for at det skal dekke til alt det som hører til drømmebryllupet deres. Kjole, fest, mat, ringer osv osv trenger ikke koste skjorta, men det kan kosta bra mye og. Ja det er nok en klisje at vi har valgt å forlove oss, men det var noe vi var veldig enig i og gjorde som ung. Var et lite statement til de rundt oss at selv om vi var ung og samboere, så var ikke forholdet vårt kun en ungdomsgreie. Barnslig ja, men ung og forelsket Ringen hører til forlovelse, så synes jeg fint kan glede meg over den. Dagen vår er et fint innslag i en hverdag med masse plikter, mas og tjas. Men kall det et mini-ekteskap hvis du vil. Samboerskap kaller vi det Men til det med å flytte ut på dagen, var et svar til noen over om at hvis det ble slutt så tar det kun noen papirer og ett års separasjon så er man jo skilt. Poenget mitt er at hvis man ikke er gift går det fortere. Ser at du ikke synes det er noe posetivt, men mannen din kan jo fint klare å flytte ifra deg i morgen selv om dere er gift. Ingen ekteskapskontrollær som står i døra og kaster både han og kofferten inn igjen hvis han skulle stikke av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå