CB-BabyBoy Skrevet 12. november 2009 #26 Skrevet 12. november 2009 HI; bare så det er sagt jeg tror omtrent alle mødre tenker tanken når det nærmer seg bhg start. Men når jeg så hvor glad lillegutt er når han er der (de har sånn bilde ramme som henges opp hver dag så vi får se masse) - han er et eneste stort smil hele dagen! Jeg må innrømme jeg gråt hele veien hjem den første dagen han var alene i bhg. Men det var min redsel - jeg opplevde mishandling fra min dagmamma som liten og det satt i. Men etter å ha sett hvor bra han har det, så har det gått over og jeg er ikke annet enn svært takknemlig overfor de fantastisk nydelige menneskene som vier dagen sin til at min sønn og de andre skal ha det best mulig! Det kommer til å gå helt fint
Gjest Skrevet 12. november 2009 #27 Skrevet 12. november 2009 Så slutt i jobben, hver hjemme. Eller ha en deltidsjobb på kvelder og i helger. De fleste idag vil klare det hvis de virkelig er villige til å senke kravene til standard
3 nydelige jenter <3 Skrevet 12. november 2009 #28 Skrevet 12. november 2009 Poenget er ikke at man hadde det så himla mye bedre før! Poenget er at man har et statusjag idag som man ikke hadde før. De materielle tingene man heeeele tiden streber etter!! Ungene er storfornøyde med at mamma og pappa er til stede og vier 100% oppmerksomhet! De trenger ikke Maldivene eller Mauritsius! Det holder med å grave ned en skatt i skogen lage skattekart og gå på skattejakt med barna, tenn bål i skogen, dra på sykkeltur i marka, dra på teknisk museum osv osv osv... Barna har ikke de behovene som vi ofte prakker på de! Ja, vi har en bra permisjonsordning, og nei staten skal ikke betale på de som går hjemme! Poenget er at det er trist at det skal være så dyrt å tjene til bolig og livets opphold at man ikke kan velge å gå halvt i noen år uten å endevende på økonomien og leve ekstremt stramt. I familier med normalinntekt, bosatt i et pressområde har ikke muligheten til en gang å tenke på halv stilling uten å velge bort ferier, cafebesøk, soverom til alle barna, trafikksikker bil osv osv! Og disse tingene er idag blitt til primærbehov!! Ja vi har liten tid til barna våre! Bare se rundt deg hvis du er så uheldig å måtte gå på et kjøpesenter en lørdag! Hylskrikende barna overalt som hyler etter å få litt kvalitetstid med sine foreldre! Men har foreldrene noe valg?? Når de jobber fullt i ukedagene er det ikke rom for å dra med ungene i butikken for å kjøpe sko og dresser og votter og alt annet de trenger! Da er det nok med å forte seg hjem, lage middag og evt kjøre på fritidsaktiviteter! Og hvis man skal gjøre et stunt å stikke seg ut for å få bedre tid: hjemmestrikka klær fra innerst til ytterst yttertøy fra fretex bil som nesten detter fra hverandre hele familien på samme rom aldri dra på utenlandsferie +++ Gjør man barna en tjeneste? Ved å få bedre råd og være mer sammen? Eller lager man potensielle mobbeofre?? Har man egentlig så mye valg i dagens samfunn enn bare følge strømmen og håpe på at alt skal gå bra??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå