Mina06+Mats09 Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Endelig har dagen kommet for termin, nå er det bare å håpe på at det ikke blir så mange dager på overtid da,, Men uansett er det jo ikke lenge igjen nå)
søte lille:) Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Så gøy:)Utrolig at den dagen faktisk kommer..Hehe føles jo ofte som en evighet til,men vops ,så er den her ..Jeg har en uke igjen og kan nesten ikke tro at jeg snart er i mål..Veldig sprøtt:) Ha en fin dag og håper du slipper å gå så lenge over..
Mina06+Mats09 Skrevet 11. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2009 Takk for det:) Ja helt utrolig at den dagen kommer.. hehe:)
Romeren Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Jeg skriver under her! Men hvordan er formen din da?? Har du hatt tegn som tilsier at noe skal skje snart, eller? Jeg har ikke brukt noen av kjerringrådene... Bortsett fra å ha sex da. Følte det hadde ganske fin effekt i går natt, så jeg ergrer meg litt over at jeg ikke gjorde noe med det i natt også! Vil kjenne at det skjer noe! Du er jo flergangsfødende... Hvordan har du kjent at fødselen nærmer seg?? Lurer på om jeg har veldig lenge igjen siden jeg kjenner så lite...
Mina06+Mats09 Skrevet 11. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2009 Formen er så som så, har sliti veldig med bekkenløsning i mesteparten av svangerskapet, og nå er det vel så ille at jeg nesten ikke klarer å gå, er i hvertfall smertefullt, men får bare håpe det skjer noe snart.. Jeg har merket en del smertefulle kynnere den siste uka, men utover det er det ikke så mange tegn til at det skal skje noe, men fra erfaring fra forrige fødsel, så hadde jeg ingen tegn overhodet, bare våknet midt på natta av at det var i gang, så det kan jo skje denne gangen også.. Kan jo bare plutselig kjenne at det starter om to timer, eller det kan ta flere dager, sånn vet man bare ikke, men vi vet i hvertfall at det ikke er lenge til nå uansett, det er jo en oppløftende tanke:) Masse lykke til til deg i hvertfall og håper det er vår tur snart:)) Pappaen min døde for 5 år siden og hans bursdag var 15 november, så tror egentlig min velger å komme da, hadde jo vært litt fint det da:)
Romeren Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Det hadde det... Har fulgt litt med på deg, siden du har termin samme dag som meg, og har sett at du gikk 10 dager over med første? (Stemmer det?) Det gjorde mammaen min også, så det er derfor jeg belager meg på å vente litt. Som oftest går det vel litt fortere med nr. 2 eller? Tror du føder før meg, jeg! 15. er ikke en helt usannsynlig dato! Lykke til!
Mina06+Mats09 Skrevet 11. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2009 Artig med de som har termin samme dag:) Jeg gikk 5 dager over med første, og mange sier at man gjerne får litt før andre gangen, så håper jeg slipper å gå så mye som 5 dager over nå.. Mens terminen min var 26 oktober så ble satt tilbake ganske lenge på ul.. Så håper han velger å komme ut snart:) Veldig mange som sier man arver etter mammaen ja, mora mi gikk ca 5 dager over med alle sine 3, så er vel ikke så uvanlig at jeg gjør det også da:) Tvi tvi for at det skjer noe snart for oss i hvertfall.. Håper jeg slipper å være like gravid til uka, at det hvertfall skjer noe i løpet av helga:)
Romeren Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Åh, det var vel noen andre som gikk ti dager over da. (Tror kanskje det var Abracadabra...?) Ti dager er mye synes jeg... Lurer på hvor utålmodig jeg rekker å bli før den tid! Men hvor mye har det for seg å trene, spise forskjellige matvarer, etc?? Alle disse kjerringrådene... Noe av det som har funket på deg? Hvor skal du føde, forresten?
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Jeg har menstermin i dag, og UL termin i morgen. Jeg venter nr. 3, og var overbevist om at jeg kom til å føde før tiden... Gikk 14 dager over med nr. 1, mens nr. 2 kom 5 dager før. Føler meg veldig klar nå! Har hatt sterke kynnere, men ikke så mange andre tegn. Siden jeg er relativt lettlurt, har jeg prøvd en god del kjerringråd; Bringebærbladte, mye kanel, ananas, sex, chili, vaske hus, gå lange turer, sove mye, slappe av... Tror den lille inni magen bare ler av alt jeg driver med:) Han kommer når han er klar! (...forhåpentligvis i kveld!!!!!)
Mina06+Mats09 Skrevet 11. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. november 2009 Jeg har ikke prøvd noen kjærringråd ennå, men begynner å tenke i de baner nå, vil så gjerne ha han ut nå Jeg skal føde på kongsvinger sykehus. hvor skal dere føde? Spennende å følge med på dere som har samme termin:)
Romeren Skrevet 12. november 2009 #12 Skrevet 12. november 2009 Bergen (Haukeland). Tamtamtam... En dag over i dag. Lite kynnere og lite som skjer.
Mina06+Mats09 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 12. november 2009 Jeg har vært hos jordmor i dag, og hun kom med noen fødsels startende tips. Som sex, stimulere brystvorter og drikke bringebærbladte, men dette visste jeg jo fra før.. Men dette var i hvertfall det eneste hun mente hjalp, og sånn som å løpe i trapper osv, bare bidro ttil at man ble utslitt og hjalp ikke til med å sette i gang noe.. Jeg har da gått til innkjøp av bringebærkapsler jeg da, så jeg spiser det, og håper på at noe skal skje.. Men ikke noe tegn til noe her heller, bare noen vanlige kynnere som ikke blir til noe mer:( Men tvitvi, håper det skjer noe med oss snart:)
Romeren Skrevet 12. november 2009 #14 Skrevet 12. november 2009 Så bringebærkaplser altså... Hvor kjøper du det da? Kanskje man skal prøve...
Mina06+Mats09 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #15 Skrevet 12. november 2009 Jeg kjøpte de på helsekost butikken life, de har samme effekt som teen, men litt lettere å få i seg da:) De var også bra å ta 1 mnd etter fødsel også, for det hjalp til at livmora trakk seg bra sammen;)
Romeren Skrevet 13. november 2009 #16 Skrevet 13. november 2009 Nå har jeg også kjøpt, og tatt, mine første kapsler. Har det hatt noen virkning på deg enda da? (Tviler litt på hvor mye det har å si jeg: Ser at enkelte starter med det i uke 32 eller noe, og da er vi vel kanskje litt sent ute...?)
Mina06+Mats09 Skrevet 13. november 2009 Forfatter #17 Skrevet 13. november 2009 Jeg har bare hatt litt mer kynnere akkurat etter jeg har tatt de, ellers ikke merket så mye. Men jm sa at de funket bra hvis du var blitt moden, at det da kunne få fortgang i sakene.. Men jeg har ikke sjekket modenhet i det hele tatt, så jeg har ikke peiling på hvor jeg ligger hen i løpet.. Meeen jeg håååper at dette er over i løpet av helga.. *tvitvi*
Romeren Skrevet 14. november 2009 #18 Skrevet 14. november 2009 Hm... Det merket jeg også, altså det med kynnerne! Tro om ikke placebo-effekten er ganske stor her, men hvem bryr seg vel om hvorfor det evt. virker, om det gjør det! :) Hold oss oppdatert! Det var søndag som var dagen..?
Mina06+Mats09 Skrevet 14. november 2009 Forfatter #19 Skrevet 14. november 2009 Ja hadde vært gøy om det skjedde noe i morra, på søndag, for da hadde pappa bursdag:) Blir jo litt ekstra spesielt da:) Men føler på meg at jeg kommer til å sitte her like hel utover neste uke også desverre, men men gjenstår å se.. Hold oss oppdatert du også Spennende:)
Romeren Skrevet 15. november 2009 #20 Skrevet 15. november 2009 Må bare spørre... Skjer det noe i dag, eller?
Mina06+Mats09 Skrevet 15. november 2009 Forfatter #21 Skrevet 15. november 2009 Nei, her skjer det reint lite gitt:( men skal det være på samme måte som den forrige så starter det i natt.. hehe, med jenta starta det nemlig natt til 5 dagen på overtid, så tvi vti for det da:) men regner nesten med å gå lenger med denna gutten, virker som han trives godt inni hula si... Hvordan går det med deg da? Noen tegn?
Romeren Skrevet 15. november 2009 #22 Skrevet 15. november 2009 Neeida. Etter å ha vært ute i går kveld er jeg bare dødstrøtt i dag. Kunne sikkert sovet hele dagen, eller noe! (Så sånn sett er det bare like greit...) Har slått meg - litt skuffet - til ro med at jeg nok må vente leeeenge. Men ut kommer de jo, før eller senere! (krysser fingrene )
Mina06+Mats09 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #23 Skrevet 16. november 2009 Ja da har jeg vært hos jordmor i dag, og fikk beskjed om å ta det med ro frem til fødsel, skal ikke gjøre noenting rett og slett, pga prot. i urinen og 2+ på vann i kroppen og høyt blodtrykk. Fått overtidskontroll på sykehuset på fredag, men jordmor mente fødselen kom til å skje før det... håpehåpe.. Hun sa jeg hadde fått det fødselsdraget i ansiket og at det måtte være like rundt hjørnet, får bare håpe hun har rett:) Hvordan er formen din i dag da?
Romeren Skrevet 16. november 2009 #24 Skrevet 16. november 2009 Hm... har masse kynnere som plager meg. Hatt det i hele natt, og derfor hatt en elendig natt (noe som gjør meg litt gretten... ) Prøver derfor å sove litt nå, har ikke gidd eller lyst til å gjøre noenting med denne evinnelige stramminga i magen. Har kontroll i morgen, jeg. Håper det skjer noe framgang, eller så kan disse kynnerne bare gi seg synes jeg. De gjør meg bare sliten...
anbefaler Skrevet 16. november 2009 #25 Skrevet 16. november 2009 Håper dere alle har kjøpt KYLIE Senge KLADD på apoteket/bandagist ,slik at ikke allt vannet går i madrassen... Lykke til og allt godt : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå