Gå til innhold

hva synes dere det er vanskeligst å holde seg unna nå som dere er gravide?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man skal ikke spise spekemat under graviditeten, og salami er spekemat.

(Noe jeg ikke fikk med meg før lenge uti svangerskapet. Har spist masse salami før jeg fikk vite det!)

 

Savner røkt laks. Spiste det hver dag før!

Også røyk, selvfølgelig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner myke oster veeeeelig, og spekemat. Det var jo nesten det eneste jeg spiste som pålegg tidligere, så jeg synes dermed at brødmat er litt kjipt om dagen. Ellers hadde jeg dilla på kaviar og makrell i tomat frem til uke 12. Nå er det klementiner som gjelder!! 8- 10 stk om dagen, nam nam :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da fint spise påleggssild, så kos deg med tomatsild til jul:)

Og roastbiff er vel også greit hvis den ikke er alt for rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

varmrøkt eller kaldrøkt? varmt nok når d blir røkt da? skal jo vere ein viss temperatur for å ta livet av dei stoffa vi ikkje skal få i oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt over at salami er spekemat... Men det er jo det!

 

Det som er vanskeligst for meg, er definitivt sukkerholdige ting jeg burde holde meg unna! Jeg har blitt en søtmoms på mine gravide dager... :-S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei silden er nok ikke varmebehandlet,men sikkert fryst ned først.Se på matportalen sin side. Man kan fint lage egen tomatsild også hvis man fryser fisken først. Man kan jo også fryse spekemat før man spiser det,da dreper man bakteriene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på att det är inte alla bakterier som dör av att bli fryst!!! Ska helst värmebehandlas efter frysning. Annars fungerar det med det mesta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg spiste muggost mens jeg lå på barsel, bare måtte ha det.

 

 

Faktisk tror jeg en kan spise salami hvis en har testet positiv for toxo, men er jammen ikke helt sikker...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spekemat er det store savnet...særlig ferskt rødt fenalår....sukk. Løste litt av spekematproblematikken her om dagen da vi lagde pizza med masse spekepølse(sørlandsstubb) hjalp litt.. for min det er jg hekta på munkolm - særlig juleutgaven...går ned på høykant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...