Gå til innhold

Snart fri ett helt år!!!!! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror ikke det er noen her som er ute etter å "ta" gleden vekk fra andre her over det å ha lang permisjonstid. Men tittelen på dette innlegget innbød da virkelig til kommentarer.. det kan vel de fleste være enige i??

Og det er klart at det er bedre å ha permisjon det første året, istedenfor å skulle kobinere en nyfødt sammen med jobb og alt annet. Men det er jo heller ikke spørsmålet her. Du blir gjerne ikke styrt av vekkerklokka dette året - men klokka styrer deg på en helt annen måte. og mye mer forutsigbart. Selv var det denne uforutsigbarheten som var slitsom for meg sist - og som nok bidro til å en opplevelse av alt annet enn fri.

Når jeg la meg om kvelden visste jeg aldri hvor lenge jeg fikk sove - eller om jeg i det hele tatt fikk lagt meg før det begynte å lysne igjen. Å skulle sove på dagtid er kjekt, men ikke alltid så lett. Og ofte våknet hun lille straks jeg hadde sovnet.. og litt klesvask og rydding og matlaging og innkjøp skulle det helst og bli tid til.. Kafè tider må som regel tilpasses sovetid og mattid til den lille. Det er slett ikke alle steder du kommer deg rundt med en stor vogn, og ja... Å få gå på do eller dusje når du selv vil, er plutselig ingen selvfølgelighet..

Jeg vil påstå at slike erfaringer som jeg beskriver her slett ikke er så unike - så når vi er noen rom reagerer på "frihets" begrepet her, så synes jeg faktisk at vi kan fortjene å få litt respekt for den sinnsyke jobben det ihvertfall var for endel av oss å gå hjemme sist...

.. så krysser jeg og hender og tær for neste gang å få en "kafè" baby... men forventer det ikke, for da kan overgangen til en annen virkelighet bli rimelig brutal. Kan jo være greit å ha det med i bakhode og...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, denne "jobben" er i alle fall myyye koseligere enn en vanlig betalt jobb! :D

Men slitsomt det er det ja. Jeg er helt vissen jeg, og har fått reaksjon etter svinefluvaksina i tillegg:/ Om mannen min ikke hadde vært her, hadde jeg ikke klart det, seriøst. Babyen vår er ganske så aktiv, og vil helst bare henge i puppen min heeele tiden, eller sove oppå oss. Ellers blir det hyl og vræl. Så det er dårlig med søvn, og jeg er støl etter å ha gått noen meter de 2 siste dagene;) Over 2 uker siden fødselen nå.

Så fri fra jobb JA, men fri som i å slappe av og gjøre en hel masse? NEI!:)

Er førstegangs jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...