Gjest Gul stjerne Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Vi har planlagt vår første hjemmejul, altså ikke reise til foreldre, bare kose oss sammen, og spise noen middager sammen med min bror og dama hans, julaften og førstedag med dem. Så skulle vi ta noen småturer, men ikke til min kjære sin far, der er det ikke akkurat julestemning. Nå har min kunstnermann fått jobbtilbud med en annen kunstner som er veldig kjent, og han har takket ja til jobb med ham 1. og 2 juledag et sted 20 mil fra oss. De har jobbet sammen flere ganger før. Min kjære mener vi skal være med, avlyse med min bror, og jeg og vår sønn skal være hos hans utrivelige far mens har stort sett er borte på jobb. For å gjøre dette kort: Han spurte aldri om det var ok for for meg at han takket ja til disse jobbene. Jula blir helt annerledes og jeg og minsten kommer til å bli mye alene. Det orker jeg ikke. Jeg har sagt til min kjære at vi reiser til mine foreldre i jula i stedet,det blir for trasig å sitte så mye alene. Da fpr vi ikke vært sammen julaften, det er lang flytur til mine foreldre, så vi blir bortimot ei uke. Min kjære er rasende, snakker om å gjøre det slutt. Jeg synes han er en idiot. Hva synes du?
Gjest Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Ut i fra det du skriver er jeg enig med deg. Han kan ikke bare endre planene og gå ut i fra at du blir overlykkelig over det, og så tilte fordi du da nevner andre alternativer som er bedre for barnet deres (altså familie rundt seg og en glad mamma).
Gjest sug lut Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Han er idiot om ikke dere har veldig dårlig råd og jobbene betaler ekstremt godt. Og da mener jeg ekstremt. Og hva du velger å gjøre når han uansett er på jobb har han definitivt ikke noe med å ha en mening om engang.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Skjønner ikke at han skal "drasse" med seg dere om han skal være opptatt uansett. Jeg hadde heller dratt til mine foreldre. Han er idiot. Lykke til =)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Mente ikke at han var idiot som sa ja til jobben altså, men han burde respektere at du ikke vil være med!
Gjest Gul stjerne Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 Ahhhh, jeg innrømme at det er deilig når dere kaller ham en idiot ;-)
Gjest Gul stjerne Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Og Sug lut, vi har nok penger så det handler ikke om det.
Brenda med 2 ute Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 Det er han som er en idiot...
Gjest Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 Gjøre det slutt pga noen dager i jula? Det var vel litt å ta av..? Idiot. Kunne ha spurt dere før han bestemte dette og navlebeskuende at han ikke skjønner deg i det hele tatt.
Gjest sug lut Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 Da ville jeg bedt ham vurdere om han tror det å bli bejublet av fansen kan veie opp for å ha julaften med ungen sin. Og hvis han synes det burde han kanskje oppfordres til å tenke en gang til.
___ Skrevet 10. november 2009 #12 Skrevet 10. november 2009 Ja, han burde ha pratet med deg før han bestemte seg, men jeg synes din reaksjon er langt over streken. Du vil la mannen din være uten deg og ungen(e) hele juleuka! Det er drøyt. Han skal jo bare jobbe to dager. Kan dere ikke ha julaften sammen og la han reise natt til 1. juledag. At ikke du ønsker å bli med ham når han skal jobbe forstår jeg godt, men at du vil hevne deg med å være borte en hel uke, inklusivt julaften, synes jeg er drøyt. Du har jo uansett planlakt å være en del sammen med din bror. Da sitter du uansett ikke alene. Husk også at jobb er viktig. Det er tross alt ikke en heisatur med kammerater han har sakt ja til.
Gjest Skrevet 10. november 2009 #13 Skrevet 10. november 2009 Gjøre det slutt pga at du vil være hos dine foreldre når han er så dum at han sier ja til å jobbe i jula????? Litt av en unnskyldning! Du må jo få lov å kose deg du og,ikke sitte alene..Kan ikke tenke meg noe verre enn å sitte alene når det er jul! Uansett hvilken dag det er i jula.. Ja,han er en idiot!
Gjest Gul stjerne Skrevet 10. november 2009 #14 Skrevet 10. november 2009 Vel, du har flere poeng. Men dette er ikke jobben hans, heller hobbyen hans. Til vanlig jobber han 50-60 timer i uka,mens jeg fikser det meste av hus og hjem, pluss fulltids skole. Denne jobben handler derfor mest om å spille med de store guttene og ikke mins; treffe mange kompiser. Men det ble litt for mye informasjon å ta med i hovedinnlegget.
Gjest thricane Skrevet 10. november 2009 #16 Skrevet 10. november 2009 hva skjedde med broren og dama, er de bare med ettersom det passer dere. kan ikke foreldrene dine komme til deg da.......hele familien samlet.
Bunnies by night Skrevet 10. november 2009 #17 Skrevet 10. november 2009 Helt klart idiot. Spesielt når han i tillegg til å bli rasende, faktisk snakker om å gjøre det slutt?? Sambo er kunstner - jobber mye av julen - og sønnen vår og jeg drar da hjem til mine foreldre. Han vet hvor mye vi ofrer for at han skal kunne holde på med det han gjør - så han forventer jo ikke at vi skal sitte der og vente på han(eller løpe etter han fordi HAN har fått en jobb)... han ønsker jo at vi skal kose oss vi også Selvfølgelig skal dere kose dere sammen med din familie:) Dessuten er det utidig at han ikke spør om det er greit.
Bunnies by night Skrevet 10. november 2009 #18 Skrevet 10. november 2009 Må bare komme med en kommentar - da jeg selv er sammen med en kunstner. Og skal love deg at det til tider kan være slitsom - veldig ofte blir det tatt MYE hensyn til den som er utøvende kunstner, og det meste av ansvar faller på den som ikke i tide og utide må dra på kort varsel. Da kan det være greit å huske på seg selv litt innimellom - og ikke styre hele livet sitt etter partnerens kunstprosjekter. Da tror jeg man fort kan gå på en smell. Og som hun sier - familien hennes bor langt unna - da er ofte ukurant å være noe mindre enn en uke.
Gjest Gul stjerne Skrevet 10. november 2009 #19 Skrevet 10. november 2009 Oppdatering fra heimen: Nå er han hjemme, er pisse sur, orker ikkeå snakke med meg fordi: "du bestemer alt i dette forholdet, og jeg får bare være med når det passer deg." Jeg synes jeg har fått noen gode svar fra dere,og har veldig lyst til å vise ham denne tråden. Hva tror dere, katastrofe eller suksess?
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 10. november 2009 #20 Skrevet 10. november 2009 Jeg synes du har rett i at han burde tatt det opp med deg først. Nå sitter han med det berømte skjegget i postkasse. Lag en fin jul for gutten du du, kos deg med familien, og la gubben jobbe.
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 10. november 2009 #21 Skrevet 10. november 2009 Bare vis ham tråden, du! I et forhold må man gi og ta, men fremfor alt være ærlig med hverandre. Hva ville han syntes hvis du bestemte deg for å jobbe i jula, og ikke ga beskjed om disse planene, som ødela hele julefeirringa for familien? Er selv sammen med en kunstner, og strekker meg langt for at han skal få ta oppdrag, men jeg tar meg f.eks ikke fri fra jobb for at han skal kunne jobbe.
erteposen + 4 Skrevet 10. november 2009 #22 Skrevet 10. november 2009 Utifra det du skriver er jeg enig med deg, men så er jeg også gift med en kunstnermann og de kan være svært så dramatiske og lite strukturert:) Er det en jobb 1 juledag? Det høres jo utrolig teit ut.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. november 2009 #23 Skrevet 10. november 2009 jeg må bare si sug lut, at jeg virkelig digger din form for meningsytring i denne tråden!
Gjest Skrevet 10. november 2009 #24 Skrevet 10. november 2009 Hmmm, nå er det vel du som skal være sur ... ikke han. Det var han som ødela de koselige planene dere hadde for julen, så dette styret får han ta på egen kappe. At du finner et alternativ du kan trives med får han bare tåle. Når han er villig til å ofre jula med familien sin for å spille, så får han ta den konsekvensen det er at du reiser til familien din. Om det er så viktig for ham at dere feirer sammen skulle han ikke takket ja til jobben i utgangspunktet. Reagerer også på at han bare sier ja sånn uten videre med tanke på at dere har invitert gjester de dagene han er vekk. Nei, feire julen med familien din du, så får du og sønnen din en trivelig jul. At mannen din ikke får blitt med på feiringen har han jo strengt tatt lagt opp til selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå