Gå til innhold

? ^^(¯`°?.¸ Skravletråd for IKM uke 50 ¸.?°´¯)^^ ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg testet positiv på el-test dagen etter mens, og 2 dager etter mens.. Tror ikke noe på at jeg hadde el da!!! Nekter hehe!!

Jeg testet svak positiv på el test på fredag, svak på lørdag, sterk i går!! :) (og jeg skulle ha el i går, Så det kan stemme mer)

Så håper innsatsen fra fredag og lørdag hjelper!!!

Svøm celler!!! SVØM!! :D:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei jenter :)

Tusen takk for litt ekstra babystøv du har samlet på Superteam 1pp nov.09 - ja skulle ønske spiren ville sitte denne pp`n :) :) :)

Orker ikke teste med EL-tester denne pp`n - har røket på testefester av både EL og gr.tester - har brukt en formue på tester det siste halvannet året, så nå "gidder" jeg ikke mer... :/

Ellers er jeg på syklusdag 11 i dag, startet sengevalsen allerede på syklusdag 6, 8, 9 og hopper i høyet i dag også på dag 11 - EL til torsdag/fredag eller i løpet av denne uken ihvertfall - så blir en spennende førjulstid :)

Håper vi alle kan gå jula i møte med en liten spire i magen, hehe :) :)

Lykke til med EL-jakta denne uken :D

Stoooooor klem fra

Skrevet

Melder meg også inn her!! IKM rundt 11. des..og EL i denne uka.

Håper så inderlig masse at det snart er min tur...krysser fingrene for oss!!

Skrevet

Ja vi må jo ta det babytøvet vi kan få :)

Skjønner at du ikke orker å stresse med tester osv! Tror nok jeg og hadde gitt opp det etter så lang tid!

Får virkelig håpe det blir en fantastisk før-julegave på oss på denne tråden :)

Jeg er på dag 18 i dag! Har litt lengere syklus enn deg tror jeg da! Har ikm mandag 7 des!! :) Og julebord lørdag 5 des!! Så jeg har veldig lyst til å være sjåfør på årets julebord :D

Så jeg må nok teste meg lørdag morgen før julebordet og hååååpe på positiv test allerede da! :) håpehåpehåpe :D:D

Ellers er jeg litt småfrustrert over el denne mnd.. er jo første gang jeg søøøker el da! Men jeg har hatt pos test to ganger denne mnd! Har skrevet en egen tråd om folk har noe å hjelpe meg med!!

Jeg har sinnsykt ømme nipler nå da! syntes det var litt rart!! Alt for tidlig i forhold til mensen og også for tidlig i forhold til eventuelt graviditet! Men lov å håpe hehe :)

Gud å vi jenter søker etter symptomer!! Må le litt av oss :P Tenk om guttene hadde vært like verpesyke! :P

De er som regel litt mer de som "tar det som det kommer"

Mens vi gjerne bare vil være gravide med en gang vi får et "ja jeg har lyst på barn" fra gutten!

Jaja! Ellers er jeg syk nå! Har vært syk i 10 dager nå! Kjeder ræva av meg her hjemme! Er nok svinet som har besøkt meg men likegreit å få det overstått:) Får ikke lov av legen å gå på jobb heller før jeg føler meg heeelt frisk! Så ho sykemeldte meg ut denne uka også ho! hm.. hjemme heeele forrige uke.. orker ikke være hjemme heeele denne uka og! Får se hvordan det går :)

Håper på masssssssse gravide jenter/damer i de nærmeste dagene!!!

Svøm celler!!! Svøm!!!!!!! (påskejakt for cellene!!) :)

Skrevet

Jeg har også IKM 11. desember :-) Håper det lykkes for deg!

Skrevet

Hei petunia!

Ser du og skal på din 1pp :)

Jeg og :)

Spennende dette her!!!

Jeg har ømme nipler i dag!! hmm.. syntes det er litt rart! litt tidlig for si det sånn :P

Men skal skrive hvordan vi føler oss, hva vi merker osv på denne tråden da! :) så det jeg merker foreløpig er ømme nipler! hehe

Lykke til!! :)

Skrevet

Hei Superteam! :-)

Ja, endelig fikk jeg startet på min 1 pp :-)) Det er en utrolig rar følelse jeg har i kroppen idag. Kjenner det sitrer i hele meg, og dette er bare så utrolig spennende! Jeg vet ikke hvordan jeg skal få tiden til gå helt til uke 50, så hvis jeg kommer sikkert til å bli en testoman.

Jeg kjenner ingen symptomer på at EL er rett rundt hjørnet, men jeg pleier også å få litt ømme bryster. Nå skal jeg ikke ha EL før til torsdagen, så der er jo en stund til.

Er det denne uken du venter EL?

Håpr vi alle flytter inn på 1. trimester i løpet av uke 50! :-)

Skrevet

Nei jeg er syk, har vært syk i 10 dager nå! Å da går tiden så seeeent.. Så ble jeg sykemeldt ut denne uka og... Huff! Fikk ikke lov å gå på jobb før jeg var heelt frisk! Så jeg har kjedet meg myye i det siste!! Så tiden mot uke 50 er laaang!! Godt jeg har ikm mandagen i uke 50 da :)

Når har du ikm da?

Jeg hadde vel el i går eller i dag! Håper jeg :P Eller så er den vel rett rundt hjørne! Jeg merker noe rare greier i venstre side av magen hvertfall! Der jeg har merket stikninger også! Litt mensmurringer i venstre side kanskje! Og ømme nipler ja! Alt for tidlig å merke noe som helst symptomer allerede men er vi flinke til å søke finner vi nok mange hehe!

Jeg vil gjerne flytte inn på 1 tri i uke 50 :) Hadde vært fantastisk!!!!

Spennende dette blir :) :) :)

Skrevet

God morgen!

Hvordan går det jenter? :)

Skrevet

God morgen!!

Her går det fint :) Venter fortsatt på El..som er på torsdag :) Tiden fra EL til IKM går såååååååååååååååå sent! Da er det godt vi kan bimme litt i mellomtiden :) Jeg føler jeg begynner å bli syk da.. :S Litt sår hals, og fryser.. Men håper det ikke setter seg ;) Skal hvertfall kose oss for det om jeg blir syk!! hahaha :)

Hvordan går det med dere andre? :)

Skrevet

God morgen jenter!

Jeg venter også på EL som er på torsdag. Men da er jeg vel fruktbar fra idag av :-)) Dette er bare så utrolig spennende! Selv om det er for mye å forvente at spiren skal sitte fra 1 pp, så kan man jo håpe på det beste :-)

Jeg har sniklest på disse forumene kjempe lenge, så det er så deilig å vite at det faktisk skjer nå! :-) :-)

Tar dere noen form for kosttilskudd? Jeg tar "Gravid" (bortsett fra den ekle tyggetbl) Har tatt den i et par mnd nå.

1 jente og 2 i hjerte; du må ha god bedring :-)

Skrevet

Så spennende! :):) Gøy å endelig være med på en "ikm uke" tråd :) Er min 1. pp her og! Og ingen barn fra før :) Så jeg er kjempespent!

Begge dere skal ha el nå på torsdag! Får ha masse sengekos de neste dagene da :)

Godt vi kan bimme litt innimellom haha! :P ja.... Bimmer hver dag jeg! MÅ bare inn å sjekke hva som skjer hehe! Huff! Skulle ønske jeg klarte å holde meg unna men nei!

Spes nå som jer er hjemme! Er på min 11 sykedag! Og legen har sykemeldt meg ut denne uka også! Får ikke lov å gå på jobb før jeg er heeelt frisk! Så jeg kjeder meg mye for tiden kan man si!

Så gøy for meg når det er noen nye innlegg osv her :P:)

Du bør absolutt kose deg uansett "1 jente og 2 i hjertet<3", det har jeg gjort! Tanken på å hoppe over 1 pp pga jeg er syk har nekta å godta! Babyønske gir meg masse sex-styrke :) hehe!

Våkna i dag tidlig tissetrengt som bare det! Også da jeg la meg igjen var jeg like tissetrengt, og det gjorde litt vondt! Så tror det er en eller annen form for urinveisinfeksjon kanskje! :/ Har heldigvis gitt seg litt nå :)

Ellers har jeg fortsatt ømme nipler! :) Tidlig tidlig men håper det er pga en spire:D:D<3<3<3

Jeg tar ingen form for noe kosttilskudd eller noe.. Gjør egentlig ikke så mye uvanlig siden det er 1pp! Men om det ikke klaffer nå, så kommer jeg sikkert til å ta et kjerringråd eller to neste pp :D

Vil ikke ha noe neste pp, vil være gravid nåååå :)))))))))))))))))))

Blir spennende neste uke da, når dere også har hatt el og kan begynne symptomjakten!! :)

Skrevet

*Petunia* - klar for første pp

Din første eller har du noen gullunger ra før? :)

Skrevet

Ja, jeg blir nok ikke for syk til det..hehe :) Føler meg bedre allerede!! :D Så spennende for dere begge som er i 1 pp.. Dette er min andre pp etter en MA i aug. Veldig spent! Har blitt gravid 3 ganger på 1 pp, så tror nok ikke vi er så heldige nå..Men er jo litt spennende med prøving også da ;) Er så heldig at jeg har en herlig jente på 2 år. ( har hatt 2 MA )

Jeg tar folat og omega 3. Det er veldig lurt å ta folat hvertfall..det hjelper mot ryggmargsbrokk, og de anbefaler alle som prøver å bli gravide denne, og at man skal ta det ut første trimester :)

Jeg har planer om å ha sengekos hver dag denne uken..hehe :) For sist hadde vi annenhverdag ca.. Og det ble ikke fulltreffer da. Vurderer om jeg skal ligge med beina i været ol..haha!

Masse lykke til jenter!! Hadde vært herlig med en spire i julegave :):)

Skrevet

Og du må ha masse god bedring,Superteam!! Du har vært syk lenge nok nå syns jeg!! :)

Skrevet

Ja det syntes jeg og at jeg har vært!!!! Men får hvertfall slappet av rundt el, befruktning osv da :)

hehe! Håpe håpe!

Stresser hvertfall ikke for å si det sånn! Men gjør ikke meg noe å være syk nå! Tror det er influensaen jeg har! (Tett nese, Litt sår hals, Hodepine, Slapphet, Svimmelhet, Trøtthet) vet ikke om jeg har hatt noe feber! Likegreit å være feridg med svinet om det er det jeg har hatt :)

Om jeg får en positiv test skal jeg nok endre litt på kostholdet o.l

Vet at jeg må ta jern tabletter hvertfall.. Har kraftig jernmangel (er normalt så lenge jeg tar jernpiller da!) Også har jeg kraftig b12 mangel så de pillene må jeg ha resept på, for de er visst veldig sterke! Hm!

Så tipper det må bli noe vitaminer o.l på meg når den tid kommer! (om 2 uker takk) :)

Nå er det snart pynting til jul :) Jeg gleder meg ekstra mye til det i år pga vi kjøpte leilighet i år og dette blir vår første jul i en leilighet vi eier og der vi endelig har plass til juletreeeee :) Så skal jeg overraske min kjære med 48 pakkeposer under treet! Vår adventskalender! :) Gøy!

Skal bli greit å få noe annet å tenke på i ventetiden mot ikm! :)

Skrevet

Dette er min første, har ingen barn fra før. Så alt er veldig nytt for meg. Derfor er det utrolig spennende alt som skjer nå. Bare det å høre til en skravletråd er kjempe gøy! :-))

Hvis du ikke tar noe kosttilskudd enda, så bør du starte med folat :-)

Det "Gravid" tilskuddet jeg tar inneholder folat og omega-3, samt vitaminer og mineraler i mengder som er anbefalt til gravide.

Godt du har BIM du kan surfe på når du ikke er frisk. Er det svineinfluensa du har pådratt deg? Håper du blir frisk til helgen :-)

Drikk mye vann og appelsinjuice hvis du har urinveisinfeksjon. Appelsinjuicen gjør at urinen blir sur, og da trives ikke bakteriene så godt. Så er det bra å gå ofte på toalettet for å skylle ut bakteriene. Håper det ikke utvikler seg. Dete r noe herk å ha uvi :-(

God bedring!

Skrevet

Skal vel mye til for å bli for syk til sex rundt el :)

Ja det er veldig spennende dette her! :)

Har aldri vært gravid heller så håper for guds skyld at jeg kan! :D Regner jo med jeg kan det da :)

Trist du hadde en ma i august da :/ Kan ikke forstå hvordan det må være... Finner ikke ord.. Utrolig at du klarer å være så sterk og optimistisk etterpå og! Kan kanskje hjelpe litt med ei herlig jente på 2 år fra før som sikkert får tankene dine over på noe annet:)

Får håpe på bedre lykke neste gang hvertfall :D:D

Veldig uretferdig at noen skal ha flere ma i tillegg da! Huff!!!

Skrevet

Takk for råd, tips og sympati :)

jeg har ikm på mandagen, hvilken dag har dere? :)

Greit å prate med noen i samme situasjon også petunia :)

Er veldig glad i barn, sitter barnevakt for venninder av og til og syntes det er gøy! Men har alltid ønsket meg min egen!

Jeg er den venninden de inviterer i barnebursdager selv om jeg ikke har barn selv, i dyreparken, o.l.

Jeg kommer gjerne! tar bilder og hjelper til :)

Dyreparken er så koselig! Tror jeg skal kjøpe meg årskort i år :) Har så mange venninder med barn og håper at jeg har stoor mage i sommer! :) Kanksje det som utsetter årskorthandelen! Stress å traske rundt u dyreparken med stor mage! :)

Gleder meg sånn til det er min tur :)

Jeg er 23 år og bor i kr.sand! Samboer på 27 år! Vært sammen i 3 år i januar! (bodd sammen i 3 år i januar også:P)

Hva med dere ?

Skrevet

Hei,

da tror jeg at jeg hiver meg med her. Er virkelig helt fersk i denne BIM-verdenen, så måtte inn i oppslagsverket for å finne ut hva alle forkortelsene betyr :)

Men jeg har(håper på?) IKM i slutten av uke 50. Jeg har EL førstkommende lørdag, men etter å ha brukt en fertility-calculator og lagt inn ønske om jente ble jeg av den bedt om å begynne allerede i går...Så siden mannen min først sist søndag sa at han var klar for å lage baby, tenkte jeg meg ikke om to ganger :P Eneste jeg kanskje er litt skeptisk til er å prøve nå som jeg har svineinfluensa....Men er det ikke slik at embryoet først fester seg i livmorveggen om en stund? Så da er jeg nok frisk innen jeg begynner å dele blod med embryoet :)

Dette er da som noen kanskje skjønte min første pp....så sitter jeg jo da med slike spm som: er det sunt for kvaliteten på spermen til mannen min at vi har sex hver dag frem til EL og kanskje et par dager utover det? Og anbefaler noen å gjøre det flere ganger daglig? Nå merker jeg det begynne å bli mange spm her....

Men en siste ting; hvor er dere prøvere fra som er i denne tråden? Gleder meg masse sammen med dere, og håper vi alle får samme

(før)julegave i år :)

Skrevet

Jeg har IKM på en fredag. Det er jo sååå lenge til!

Vi er begge to 30 år så vi er sent ute ;-) Men det har bare blitt slik :-)

Har vært babysyk i flere år, men det er først nå vi har kommet til å endelig ta skrittet til en familieforøkelse.

Vi bor forresten i Bergen og har vært sammen i 8 år:-)

Så heldig du er som bor så nærme dyreparken, Superteam! Det vil jo passe bra når du selv for et lite knøtt :-) Det er mange år siden jeg var i dyreparken. Jeg er veldig glad i Kristiansand by, synes det er en av de mest sjarmerende byene i Norge. Er vel 3 år siden vi var der sist :-)

Skrevet

Hei Reidun og velkommen til bim-verden!

Akkurat dette med hvor mange ganger en skal ha sex, leste jeg på gravid.no.

Klipper ut direkte fra siden:

Tips 5: Sex til riktig tid

Det er visse dager i løpet av måneden hvor det er større sjanse for å bli gravid. Det blir oftte anbefalt et seks-dager intervall, som ender på dagen du har eggløsning. Sjansene for å bli gravid skal være aller størst rundt tre dager før eggløsning. Det anbefales å holde en oversikt over eggløsningen, som skal være omtrent 14 dager før mensen. På apoteket kan du kjøpe en eggløsningstest, som brukes til å finne tidspunktet for eggløsning.

Tips 6: Hyppigheten av sex

Å utsette sexen, eller å «spare opp» som noen kaller det, er ikke å anbefale om du vil bli gravid. Etter en uke vil mengden sperm bli større, men kvaliteten på den vil bli dårligere. Ifølge studier er sjansene for graviditet størst ved daglig sex, med tenke på sædkvalitet. Om dette blir for heftig for noen, konkluderer studiene med at sex annenhver dag har nesten samme effekt.

----------------------------------------

Her kan dere forresten lese alle tipsene :)

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article481113.ece

Skrevet

Hei og velkommen til oss i uke 50 ReidunWM:)

Er ganske ny her inne jeg og. 1 november ble jeg vel medlem! Så dette er vår 1 pp :) Kjempespennende!!

Blir dette ditt første barn eller?

Du bruker fertility-calculator og greier! Da er dere skikkelig klare for barn!!:) Kult om du klarer å få en jente ved å ønske det av en maskin! hehe!

Jeg hadde nettopp el, og har vært syk i 11 dager nå! Jeg regner med at det kommer til å gå helt fint :D Gidder ikke hoppe over 1pp av den grunn! :)

Jeg tror nok det tar en 8-10 dager eller noe hvis jeg ikke tar helt feil til folk gjerne får disse festeblødningene! Men jeg er da ingen ekspert! heller nybegynner! Men man får jo lest ganske mye her inne! :)

Det sies at det holder med sex annehver dag! Noen funker det for, andre ikke! Mange her inne har hvertfall sex hver dag før under og etter el, og annehver dag ellers!

Jeg vil gjerne ha hver dag i disse dager, men er ikke alltid han orker! Jobber mye overtid da! Har fått det som jeg vil hver gang da, utenom søndag, da kom han ikke (begynte 10 på tolv og han skulle opp kl 6, så han var nok litt for trøtt) også lovet jeg han fri i går, så i dag er det sex igjen! Så håper innsatsen fra fredag og lørdag holdt! :) hadde el søndagf eller i går tror jeg så da sater jeg på at han har noen overlevende celler som har sloss om egget :)

Sædcellene kan jo leve i opptil 5 døgn! :)

Sex 2 ganger om dagen tror jeg ikke dere trenger å tenke på... Men hvam vet? :)

Jeg er 23 år og fra Kr.sand og prøver som sagt på mitt første barn :)

Hva med deg da?

Skrevet

Petunia:

Ja det er lenge til!!! Huff! Får smøre oss med tolmodighet og litt sengekos innimellom :)

Er jo ikke nædvendigvis "sent" ute å være 30 år! Kanskje litt sent med tanke på første barn men er jo bare å få nestemann med en 2 års mellomrom eller noe :)

(er jo bare å få... Som om det skal være null prolem, Men prøve å få hvertfall)

Hvor mange barn har dere lyst på da? Kanskje vanskelig å si uten å ha barn, men vi har vel alltid et anntall i tankene!

Jeg har lyst på minst 2, max 3! Men det kan alltid endre seg :) Mamma har 4, og det er jo et greit anntall det og! Min bror på 25, meg på 23. min søster på 16 og bror på 13, så er jo kort mellomrom mellom meg og min storebror og min lillesøster og lillebror:)

Ho begynte relativt tidlig da.. Min bror da hun var 16 og meg da hun var 19! Så tja! Føler det holder med 3 i massevis for meg :)

Ja nå som jeg ikke har barn har jeg jo ikke brukt dyreparken så masse! Men syntes det er kjempekoselig å være med vennnder med barna til dyreparken en solskinnsdag og bare traske rundt å kose oss:) Nå holder de på å utvide badelandet, skal visst bli helt fantastisk! :)

spennende når de blir ferdige der! Du får komme til Kr.sand sommeren 2011 da Når du har en prins/prinsesse på snart 1 år! :) Blir litt sent å gå i dyreparken med en nyfødt i august!! hehe :)

Jeg har aldri vært i bergen jeg! Tror jeg..Kanskje når jeg var liten, men ikke som jeg kan huske da!

Men liker dialekten da :)

Skrevet

Så fort man får svar her da :) Og så hyggelig det er :)

Dette er første barnet vårt ja. Vi har vært sammen 10 år til nyttår og giftet oss i august i fjor. Så alt ligger til rette for at vi nå kan bli foreldre :) Men jeg har jobbet lenge med tålmodigheten min både hva angår progresjon i selve forholdet vårt ( tok jo over 7 år før han fridde...) og mistet vel trua på unger inntil sist helg....Regner med at når de fleste av hans kollegaer og våre venner har fått barn, så innser gubben at det ikke er så farlig som han trodde.... Vi bor for øvrig på nedre romerike :)

Veit ikke om dette med hvor fruktbar man er er noe som ligger i genene?..Mamma har ikke nevnt hvor lenge hun prøvde før jeg kom til verden, men det er 6år mellom meg og lillebror og hun bedyret at de ikke gjorde noe for IKKE å bli gravid med han....så veit ikke jeg...

Opp gjennom disse årene med gubben har jeg vel brukt prevensjon i tilsammen 3-4år. Og meg bekjent har jeg aldri vært gravid tidligere. Vi har vel aldri gjort noe særlig risikabelt heller, han liker best at jeg "ordner" han etter at jeg selv har kommet...(greit for meg så slipper jeg det sølet :P ) SÅ gårsdagen med første prøve ble noe ganske annerledes for han - føler vel det ble litt usexy også når jeg sa "når du kommer må du komme langt inni meg"...og dette rett før han kom stakkars...hehe....men men...hva gjør man ikke for denne familieforøkelsen...Vi får fortsette med denne sengeaktiviteten frem til helga...da er han forhåpentlig lei og holder til neste pp hvis det ikke klaffer denne gangen. Som noen kanskje forstår er det ikke maks hopping i høyet når man har vært sammen så lenge :P

En annen ting jeg lurer på her: er det kun vekt som gjør at man kan stå i fare for å få svangerskapsdiabetes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...