Gå til innhold

Ikeakjøkken! Meninger for og imot!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns du om ikeakjøkken? Trenger meninger for og imot! Er det noe ALLE har? Er det teit å betale mer for noe annet? Hva mener DU?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med mitt IKEA-kjøkken!! Edel Bjørk. Ikea har smarte løsninger til en fornuftig pris. Jeg fikk hele mitt kjøkken for 29000 for fire år siden!

Skrevet

Vi har IKEA-kjøkken nå. Hadde det i gamle huset også- veldig fornøyd!

Etter å ha hatt det nå ville jeg aldri brukt masse penger på at dyrt kjøkken hvis jeg ikke skulle hatt noe helt spesielt som de ikke har på IKEA da;)

Skrevet

Vi har ikke Ikeakjøkken, da vi hadde kjøkken med i "huspakken"..Men alle tror vi har det...For det ligner veldig....

Nå finnes det uendelig mange typer Ikea da,- så at det likner Ikea, er vel litt teit og si...

Problemet med Ikea hos oss var at det ikke var plassert kjøkkeninnredning i rommet før..VI hadde jo målene, siden rommet stod der, men når vi skulle tegne inn eget kjøkken hos Ikea, ble det fort vanskelig..Det var vårt første kjøkkenkjøp, og vi var 100% ansvarlig selv for å få det til å passe Og benkplatene vi ønsket var ikke "lagervare" og gjorde de mYYYE dyrer enn de som var lagervare..Og da målene ikke var "standard" på benkplatene ble det enda et tilleg..Om om målene hadde vært en cm fei på disse, måtte vi ha bestilt opp helt nye..VI risikerte altså ganske mye på å gå for Ikea, og valgte derfor og ta det som var med i huspakken. Da var leverandør ansvarlig for mål og å finne bredder og høyder som passet.

Skal det byttes ut et kjøkken, så tror jeg det fort blir enklere. Da måler man det man har, og finner ut hvordan man kan bytte fra det, til det man ønsker....Men innrede et nytt kjøkken med IKEA KAN by på problemer..Særlig om man ikke har gjort det før...

utenom dt er ikea kvaliteten like bra som det meste du får tak i...Det er mer penger spart en kvalitet forringet ihvertfall...

Skrevet

Vi har hatt vårt mahogny ikea kjøkken i 10 år. Det er helt strøkent. Ikke en skuff har blitt ødelagt...tre barn har herjet med de.

Er kjempefornøyd. Alt er helt inntakt og jeg bruker det svært mye. Det eneste er oppvaskmaskinen som er byttet. Men det er jo hvitevare.

Vi betalte 50 000 den gang med hvitevarer.

Skrevet

syns alle har ikea kjøkken fordi det er så billigt.men jeg personlig ville valgt noe annet.

Skrevet

Ikke noe i veien med det..onkelen min er arkitekt og sier at de siste årene har ikeakjøkken fått like god kvalitet som dyre kjøkken.

Skrevet

Vi hadde det før i leilighet, men i huset vårt ville vi legge litt mer penger i det. Selve kjøkkenet var jeg fornøyd med, men IKKE vasken og hvitevarene (Whirlpool Ikea) Lurt å kjøpe vask/blandebatteri et annet sted, for det ryker fort, og rørleggere har ofte ikke delene som passer til Ikea.

Skrevet

Vi monterte ikeakjøkken der det ikke hadde vært kjøkken tidligere, det var ingen problem. Kjøpte standard billige benkeplater og kuttet slik at de passet perfekt, trengte ingen spesialmål...

Betalte 40.000 alt inkl.

Det er et fantastisk fint kjøkken, og er veldig fornøyd med alle de praktiske løsningene:)

Ser ingen grunn til å betale dobbel pris et annet sted, kvaliteten hos ikea er veldig god...

Skrevet

Hadde tidligere deler fra et annet billigkjøkken chello, som byggmakker fører, og det er milevis unna den kvaliteten som er i det ikeakjøkkenet vi har. Det er jeg kjempefornøyd med.

Ulempen er at de aldri har alle delene du skal ha, og du kan bli ventende lenge på å få tak i dem. Og så må du skru selv da, men det blir man ganske god på etterhvert.

Skrevet

Jeg har ikke ikea-kjøkken men skal helt klart ha det når vi skal bytte ut kjøkkenet i nyhuset. Jeg synes ikea har de fineste kjøkkene jeg. Det blir sikkert ansett som fryktelig harry på dib, men det får så være. heheheheh. Har bare hørt positive ting om ikea kjøkken.

Skrevet

ps: skal ikke ha hvitevarene derfra da.. de har jeg hørt mye rart om. hehe.

Skrevet

Vi har Drømmekjøkken nå og er veldig fornøyd, men har faktisk tenkt på IKEA neste gang om vi bare finner det vi trenger der. Ikke hvitevarer da, her finner vi et pakketilbud et annet sted. Har hatt en interiørkonsulent til å tegne kjøkken og hun sier IKEA er super på kvalitet på det meste, men vil anbefal oss å kjøpe akkurat benkeplaten hos noen andre siden vi vil ha heltre.

Skrevet

Jeg har ikea kjøkken for 2. gang. Strålende fornøyd. Får mye for pengene og om jeg vil bytte fronter senere er ikke det noe problem heller.

Ser noen skriver over her at de ville valgt noe annet? Hvorfor det?

Ser andre kjøkkenfirmaer begynner å selge kjøkken som ikea gjør.

Grunn: Folk har blitt mer bevisst på det de bruker pengene på.

Min bror jobber for 40 %Norema. Han har selvfølgelig Norema kjøkken. Men han anbefaler Ikea kjøkken, da det har akkurat samme kvalitet.

Jeg kikket på et dyrt italiensk kjøkken... dritlekkert. Mange fine detaljer. Men bak på en dør stod det made by ikea.... MORO!!!!

Så jo da. vil du ha noe mer spesielt, så velg noe annet. Vil du ha et pent rent moderne kvalitetskjøkken.

velg IKEA!!!!

Skrevet

Legger til : Jeg har montert alle mine skap selv. Kun hatt hjelp til å skru opp og håndtakene selvfølgelig....

Super enkelt å skru sammen.

OBS : Ikea har 12 ukers ventetid på montering, og er svindyre på akkurat dette 500 pr skap tror jeg....

Min bror monterte selvfølgelig mitt gratis....

Sjekk ut hva de forskjellige har av kampanjer....

men igjen... i love my ikea kitchen...

Skrevet

snakket med en som jobbet på elkjøp... han sa kjøp hvitevarene der... de er produsert av whirlpool.

Skrevet

Jeg syns mange er riktig så fine, men tror ikke jeg gidder å montere det selv. Så når den tid kommer og jeg trenger nytt, kjøper jeg nok ikke det.

Skrevet

Vi har ikea kjøkken. Har ikke noe vondt å si om det. Billig, bra og enkelt å sette opp.

Skrevet

Hvem sier at de ryker fort? Leste ett sted at blandebatteriene til Ikea har færre reklamasjoner enn noen andre. Men rørleggere nekter ofte å sette inn ikea blandebatterier, hovedgrunnen til det er nok at de vil selge sitt eget :o)

Skrevet

Det er ikke noe galt med hvitevarene fra ikea. Det er jo whirlpool.

Vi har komfyr, platetopp, oppvaskmaskin og ventilator fra Ikea. Ikke noe galt å si på de etter halvannet år hvertfall.

Skrevet

Vi har hatt mange ikea-kjøkken der vi har bodd inkludert det vi har nå. Skal vi ha nytt vil jeg ikke gå for Ikea, men det er mest fordi jeg ikke synes de er akkurat sånn jeg vil ha de utseendemessig. Kvalitetsmessig er de veldig bra synes jeg.

Skrevet

De har egne snekkere som både kan plukke, levere, delevis eller helt montere det for deg. Det er et gammelt hth kjøkken de har kjøpt rettigheter til.

Skrevet

Hvitevarene til ikea er GRUSOMME (snakker desverre av erfaring) Men selve kjøkkenet er fantastisk :)

Skrevet

Vi hadde Ikea-kjøkken i den forrige leiligheten, og jeg likte det ikke noe særlig. Benkeplata begynte å sprekke opp rundt vasken ganske fort, til tross for at vi hadde vært veldig nøye med å tørke opp vann osv der etter bruk. Synes også at skapdørene var litt tynne og spinkle, samme med skuffene.

Har Drømmekjøkken nå i det nye huset- og JA, jeg merker godt forskjell hva kvalitet og materialvalg gjelder, mye tyngre og mer solide skuffer og skap, pluss benkeplate i svart granitt. Deeeilig:D

Skrevet

vi har ikeakjøkken,STÅT heter det.vi er kjempefornøyde,de har så mange bra løsninger og god kvalitet...og ikke minst en bra pris!!

Men vi kjøpte hvitevarene utenom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...