*Mammalykke* Skrevet 8. november 2009 #26 Skrevet 8. november 2009 Åh så heldig du er som har sovet! Her har ikke riene gitt seg og de er sterkere enn noen gang før. Kommer med ca 5-6 minutter mellomrom. Ringte nettopp føden for å prøve å få de til å si at jeg måtte komme opp, men neida, kunne vente litt til. Var ikke regelmessig nok siden jeg mente at de kom oftere hvis jeg stod. Har ikke fått målt skikkelig mellom riene for det gjør så vondt når de kommer. Føler jeg har blitt en mester i syting! Jaja. Jeg har lov =D Håper at this is it, men vet ikke helt.
bergen81 Skrevet 8. november 2009 Forfatter #27 Skrevet 8. november 2009 Hva skjer?? Noe mer action? Her er det merkelig lite i dag. Har bare jevnt vondt og veldig nedpress, men lite rieaktivitet. Begynner å belage meg på nok en uke som hvalross.. Håper inderlig du er i gang! Hva mente de med at de ikke var regelmessig siden de kommer oftere når du står?? Er liksom liggende rier bedre enn stående nå også? Alt man skal lære..
Ameli Skrevet 8. november 2009 #28 Skrevet 8. november 2009 Og her var dere ale ja?? Uff.... Håpet det ikke skulle være aktivitet i denne tråden i dag. Og egoistisk, men aller mest at jeg selv ikke skulle skrive i den..... Men godt å ha et sted å blåse ut nå. Kvelden i går var preget av meeeget vonde sammentrekninger og på en måte jeg ikke hadde kjent før, så jeg ble glad langt inn i sjelen hver gang kroppen vred seg i smerte. Men den gang (denne OGSÅ) ei. Hiver meg på bergen81 og belager meg på en uke til som hvalross eller sjøku eller noe.....
lykkemagen- endelig mamma! Skrevet 8. november 2009 #29 Skrevet 8. november 2009 Melder meg inn i sjøku- foreningen. Eller blåhval på anabole steroider. Belgisk blå? Måtte alle vonde kynnere bli til vonde, deilige, effektive, regelmessige rier! Bare 5 dager igjen, til selv KK må gjøre noe....
bergen81 Skrevet 8. november 2009 Forfatter #30 Skrevet 8. november 2009 Haha, vi er en sørgelig gjeng :-) Kan vel snart fylle et helt havnebasseng:.. Men intet nytt fra gleder_oss? Er du i gang? Uten å gi beskjed?? Må jo oppdatere, er så nysgjerrig! Ja, lykkemagen, jeg fikk også beskjed på KK i går om at jeg bare måtte smøre meg med tålmodighet da de nødig satte i gang fødselen uten at de måtte.. Gi oss smerte som virker! Jeg er klar for fødetreff med resten av blåhvalklubben på KK anytime ;-)
solrød Skrevet 8. november 2009 #31 Skrevet 8. november 2009 Det har vært en veldig god støtte gjennom helgen at vi er flere i samme situasjon her inne. Det har vært den sykeste uken jeg har vært med på. Men nå ser det ENDELIG ut til å skje noe her... Hadde besøk av noen venner å satt og spiste sushi her for en time siden. Så skulle jeg reise meg å gå på do og der gikk vannet. Det har kommet litt tidligere i dag ved et par anledninger, men nå sist gang kom det ganske masse, vanndam på gulvet liksom. Har ikke fått vonde veer enda, bare de samme maseriene jeg har hatt i en uke. Nå er treåringen levert til farmor og farfar og om det ikke skjer noe før, så skal vi være på sykehuset kl 21:30 i kveld. Nå er jeg glad og super nervøs i en herlig blanding. Velkommen skal han være, ti dager på overtid:-) Håper flere av dere følger etter utover kvelden!!!
bergen81 Skrevet 8. november 2009 Forfatter #32 Skrevet 8. november 2009 SÅ utrolig bra!!! Det er deg vel unt!! Ønsker deg en fantastisk fødsel og gleder meg til å lese fødselshistorien:) Lykke, lykke til!
Ameli Skrevet 8. november 2009 #33 Skrevet 8. november 2009 Masse lykke til Solrød, en fantastisk og vakker fødsel til deg!!! Moro å høre at det er noen som er i gang. Det gir oss andre håp )
lykkemagen- endelig mamma! Skrevet 8. november 2009 #34 Skrevet 8. november 2009 Lykke lykke lykke til Solrød! Og vi andre blir minnet på at ut kommer de jo, tilslutt. Selv om det ikke virker sånn nå.... er med på blåhvaltreff på KK når som helst- helst i natt
bergen81 Skrevet 9. november 2009 Forfatter #35 Skrevet 9. november 2009 Nåh? Er det flere enn meg igjen etter natten da? Jeg har gitt opp hele fødingen. Har jo tusen tegn, men de har jo vart så lenge nå at jeg tror det bare er kroppen som lurer meg. Blir vel ikke noe baby denne uken heller. Lurer på om jeg skal vaksinere meg i dag, har liksom tenkt at det ikke er noe vits siden jeg skal føde når som helst. Men nå tror jeg ikke helt på dette "når som helst"-konseptet lenger, så da kan jeg vel kanskje likegreit få det gjort. Skal vaksinere datteren min i dag uansett. Tenkte å ringe ned på KK for å spørre om de anbefaler vaksinering så lenge over termin. Typisk at jeg får bivirkninger og går i fødsel det sekundet sprøyten er sat, hehe..
lykkemagen- endelig mamma! Skrevet 9. november 2009 #36 Skrevet 9. november 2009 Du er ikke alene her, nei. Vært på KK for 2. kontroll, selvfølgelig ikke noe action i dag heller. Det blir vel på fredag... Jeg vaksinerte meg 4 dager før termin og tenkte at det er vel ikke så innmari mye vits i forhold til babyen, men det er jo greit å være vaksinert. Det viste seg jo i det minste å være et smart trekk, for nå har jo han fått masse antistoffer Ville heller tatt sjansen på å føde med bivirkninger enn å føde med influensa... Jeg fikk bare litt vondt i armen. Men det er jo individuelt
bergen81 Skrevet 9. november 2009 Forfatter #37 Skrevet 9. november 2009 Åh, herlighet. Stakkars deg! Ingen utvikling altså? Får håpe du slipper å bli satt i gang. Uken er jo ennå ung, men jeg skjønner hvis du har resignert nå.. Ser ut som disse andre tøttene har forlatt oss for å føde. Det blir jo fødsel på oss også, det bare føles så laaangt unna akkurat nå.. Ja, tror jeg har bestemt meg for vaksinen. Er så dårlig og har vondt overalt at litt bivirkninger fra eller til går nok greit..
Ameli Skrevet 9. november 2009 #38 Skrevet 9. november 2009 Neida, ikke alle har forlatt åstedet for å føde, jeg er her ennå. Som jeg regnet med. Så da blir det kontroll i morgen og igjangsetting på ons-tors. Har så lite lyst til det, synes det virker litt skummelt jeg. Ang vaksinen tar jeg ikke den nå før fødsel. Orker ikke tanken på bivirkninger under fødsel, så kjører strengt hygiene regime her hjemme og ute Det fungerer enn så lenge i allefall Sender det jeg makter av babystøv over til dere alle!!!!!!
lykkemagen- endelig mamma! Skrevet 9. november 2009 #39 Skrevet 9. november 2009 Ingen utvikling på modningen nei, men har hatt konstant mensmurring siden "røskinga" i dag. Ikke at jeg tror det betyr noe. Og det kan like gjerne være fordi jeg har stått på hodet og begynt å pusse opp (ja, det har rablet for meg- huset som har vært gullende rent og babyklart i 1 mnd er nå et byggeprosjekt, men søren heller. Noe må man jo gjøre på). Fødestøv og sparkelpussestøv om hverandre!
bergen81 Skrevet 9. november 2009 Forfatter #40 Skrevet 9. november 2009 Hehe, kanskje det er redebyggeren i deg som har våknet.. Nå har vi vært og vaksinert oss hele gjengen. Veldig greit, og jeg er glad det er gjort. Ringte ned på KK for å høre, og de sa at de absolutt anbefalte det selv om jeg er 9 dager over termin. Så da så. Jenten vår har astma og pappaen har anstrengelsesastma, så de fikk også. Slapp kø og allting, var nesten ingen mennesker der ute. Synes røsking høres så brutalt ut, hva gjorde de egentlig?
lykkemagen- endelig mamma! Skrevet 9. november 2009 #41 Skrevet 9. november 2009 Vet ikke helt hva de gjør egentlig, tror meningen er at de skal tøye i åpningen i mormunnen og stikke fingrene opp i indre mormunn. Men med 1 cm kommer de jo ikke så langt da, så det er vel kanskje bare "light"- versjonen jeg har fått. Det er vondt, men til å overleve.
bergen81 Skrevet 9. november 2009 Forfatter #42 Skrevet 9. november 2009 Usj.. Det jeg gruer meg mest til med fødselen er all fiklingen oppi det aller helligste.. Hater gynekologiske undersøkelser, og spenner meg alltid selv om jeg gjør alt for å slappe av. Så gruer meg til å sjekke modning og åpning og det ene med det andre. Skal du på flere kontroller nå før fredag? Da blir du vel satt i gang uansett?
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 9. november 2009 #43 Skrevet 9. november 2009 Næmmen bergen81... Nå må du slutte å knipe igjen her! Må jo komme baby snart vel? (Som om du ikke er lei av å høre det ;P ) Jeg syns de var veldig flinke på KK til diskrèt GUer der oppe. Fort gjort og fort ut... Den eneste jævlige jeg hadde var ca 20 min før småen var ute..Da spurte JM om hun kunne få ha fingrene oppe der under en hel ri... For å sjekke om hun kunne hjelpe meg med en siste kant, siden jeg var andregangs... Jeg sa at greit hun kunne prøve,- til jeg evt sa UT! Som sagt så gjort, hun holdt seg der inne...Og herre jøje for en Vondt! Holdt nesten ut hele rien til jeg skrek UUUUUT!!!!! Hun lyet heldigvis øyeblikkelig... Men fikk ikke til å dytte vekk kanten. Like greit, han var ute 19 min senere Lykke lykke masse til, vennen! Vi er fortsatt litt tause og blyge inne på DiB, må liksom få med oss hele klubben inn dit ... Og kuppe!
lykkemagen- endelig mamma! Skrevet 9. november 2009 #44 Skrevet 9. november 2009 Blir kontroll annenhver dag inntil de setter i gang. De har i allefall sagt at det skjer på fredag seinest, så håper de holder det. Slitsomt opplegg, masse masse venting der oppe. Alle får beskjed om å komme kl 8.15, og så bare ser de hvor mange som dukker opp. Var der i 4 timer fredag og 3 timer i dag. Når skal du på overtidskontroll? Ta med avis og matpakke...
bergen81 Skrevet 9. november 2009 Forfatter #45 Skrevet 9. november 2009 Nååå, nå ble jeg jo helt rørt:) Jeg er VELDIG klar for å få småen ut og joine dere på DiB.. Som i veldig, veldig ekstremt fryktelig klar.. Han MÅ jo bare komme snart enten han vil eller ikke. Var på en sjekk på KK lørdag, og han festlige legen trodde han skulle være oppmuntrende når han sa "jaja, du får i allefall en novemberbaby!" Holdt på å begynne å tute når jeg noe resignert svarte at "jamen..skulle jo liksom ha oktoberbaby, da..snufs" Tror mannen var redd jeg skulle slå til stakkars legen. Jeg er klar for kupp! Så får vi satse på at treigingen i magen er enig med mor;-)
bergen81 Skrevet 9. november 2009 Forfatter #46 Skrevet 9. november 2009 Å, herlighet, det hørtes stressende ut. Annenhver dag der oppe tror jeg ikke er noe spesielt festlig.. Heldigvis er det kun denne uken igjen, så er det over! De to gangene jeg har vært der har jeg ventet i 3 og 4 timer jeg også, og da har det nesten ikke vært andre der. Men skjønner jo at de har mye å gjøre, er bare så kjedelig å veeente og vente. Jeg skal opp på torsdag. Og regner med det ikke blir fødsel før den tid, så da får jeg huske lesestoff, ja.. Eller, jeg tvinger nok mannen med meg for å holde meg med selskap. Han er så nysgjerrig at han sikkert vil være med uansett. Nå kan nå småen egentlig bli inni magen noen dager til så han får i seg noe antistoffer etter vaksineringen i dag. Dessuten har svigemor bursdag onsdag, og han kan godt la være å komme akkurat den dagen, hehe.. Men for all del, jeg klager ikke hvis han kommer med det første altså, ser bare ikke for meg at det vil skje.
lykkemagen- endelig mamma! Skrevet 10. november 2009 #47 Skrevet 10. november 2009 Jeg tror det nesten ikke, men nå sitter jeg her med rier og vannet gikk for en halv time siden. Er bare så vanvittig (tihi) glad for at det endelig er i gang! Og ingen kan si jeg har sneket i køen...
*Mammalykke* Skrevet 10. november 2009 #48 Skrevet 10. november 2009 Hvordan går det? Noe nytt?! Her har det skjedd en del =) Sitter endelig med lillegutt i hendene mine. kom opp på kk søndag kl.10.Da hadde jeg 5cm åpning. Småen var ute kl.21 samme kveld. Kom hjem i gåt kl 16.30. Tenk at jeg er ferdig! Jeg vet jeg er heldig og har ALL sympati for dere som fremdreles er igjen her inne!!!! Masse masse lykke til!!!!!!! Skal følge med dere
bergen81 Skrevet 10. november 2009 Forfatter #49 Skrevet 10. november 2009 Hurra! Så fantastisk bra! Det fortjener du virkelig, og tenk at det nå kan skje naturlig! Lykke, lykke til, håper fødselen blir super
bergen81 Skrevet 10. november 2009 Forfatter #50 Skrevet 10. november 2009 Gratulerer! Skjønte det nok siden du plutselig var borte vekk:) Jeg sitter her fremdeles jeg..like forbaska gravid. Har like mye vondt og begynner å bli mer enn bare litt lei og utslitt. Men må innrømme at jeg nå har resignert og ser for meg minst en uke til med dette dritet. Håper din opplevelse av KK var god! Premien er det i allefall ingenting å si på :-) Nyt dagene og hverandre! Stor gratulasjonsklem fra meg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå