bergen81 Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Har hatt en meget søvnløs natt som foreløpig har ført til..ingen verdens ting. VONDE sammentrekninger hvert 10. minutt, ga seg i sekstiden. Dritt altså. Er så utrolig sliten. Bekkenet er helt på tur og verker konstant og har kjempevondt i nakken og ryggen etter mange søvnløse netter med smerte. Håper din natt har vært bedre og at du kanskje er i gang? Tenk, en uke over termin... Nå må det da være vår tur!!
Jahoo Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Jeg lå halvvåken i mange timer og kjente på forskjellige vondter.. Hadde et par sammentrkeninger og menssmterter + vondt i korsryggen.. Men så gav det seg igjen gitt.. Bygger seg opp utover kvelden også om morningen, frsik som en fisk.. jaja.. er vel forberedelser til "noe".. I kveld skal jeg på fest, kanskje det gjør susen?
*Mammalykke* Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Jeg har vært våken hele natten jeg også! Vooonde rier fra i går kveld til i dag tidlig. Har fått sove ca to-tre timer nå (avbrutt av en liten rier innimellom). Eeeeer så lei nå! Skulle ønske jeg kunne dra opp på føden så de kunne sett litt på meg og fortalt hvordan jeg la an i forhold til fødsel! Men har forstått det sånn at disse mase riene er ganske så vanlig så er vel bare å vente. =( Riene mine har ikke helt gitt seg enda, men har gått ifra hvert 7min som de har vært hele natten, til mye mye sjeldnere. Forsvinner vel helt ganske så snart kan jeg tenke meg. Var sikker på at jeg skulle føde for leeenge siden! Orker snart ikke noe fødsel! Stakkars oss altså! Det var ikke dette som var avtalen!!!
bergen81 Skrevet 7. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. november 2009 Nå har jeg prøvd å få meg litt søvn, men blir bare litt dupping av og på. Riene er veeeldig sjeldne nå, en til to i timen. Kjenner jeg begynner å bli skikkelig desperat. Er litt redd for at jeg kommer til å være helt utslitt når fødselen endelig går i gang. Hvordan er det med liv i magen? Synes babyen er mye roligere nå enn han har vært så langt. Kjenner jo liv innimellom, og i natt var det ganske mye, men både i går på dagen og nå er det lite. Lurer på om jeg skal ringe ned på føden, men så tenker jeg at det blir så mye styr hvis de vil ha meg ned. Har en liten jente på 21 mnd som må ha barnevakt og alt, vil jo ha med meg mannen selv om jeg bare hadde blitt sendt hjem igjen sikkert. Blæh. Stakkars, stakkars oss!! Urettferdig er det!!
*Mammalykke* Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Er også redd for å være utslitt når fødselen er i gang. Får jo ikke sove om nettene. Tenker alltid om morningen at jeg ikke orker. Var ikke sånn sist gang jeg skulle ha! Kjenner egentlig ganske bra med liv i magen. Er ikke sånn at jeg tenker at det er noe som ikke stemmer værtfall. Jeg ringte faktisk ned på kk. De sa at dette var maserier og at jeg bare måtte vente.. Blææ. Vil ikke vente. Men hva er greien liksom? Holder det på å åpne seg der nede? Er det det disse maseriene holder på med? Eller bare flytter de babyen lengre ned i bekkenet? Har litt rier i dag jeg også. Ca 4-5 i timen sånn som det er nå, men de er ikke like intense da. Hvis de holder ut dagen så kanskje det blir noe i natt? (som jeg sier hveeer dag). Men plutselig er det jo helt slutt så er ikke godt å si. Ja jeg synes faktisk litt synd i meg selv! =)
bergen81 Skrevet 7. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2009 Hm, så vi får bare holde ut liksom? Festlig. Jaja, de skal få litt å stri med når vi kommer inn og skal føde og ikke har et snev av energi igjen. Jeg prøver også å muntre meg selv opp og si at i natt skjer det nok hvis jeg bare kommer meg igjennom dagen.. Og blir like umåtelig skuffet hver gang jeg må innse at det ikke skjer. Jeg lurer også på hva som skjer, det er jo skikkelig vondt! Har du sett noe til noe slimpropp eller tegningsblødning eller noe? Jeg har massse økt utflod (unnskyld detaljer..), men det har ikke noe proppete over seg akkurat. Ser an litt til om småtten blir litt mer aktiv, ellers får jeg vel nesten ringe ned jeg også. Hater å være sånn masekjerring, ser liksom for meg at de sitter og himler med øynene fordi det er så mange som ringer inn for alt mulig. De gjør jo sikkert ikke det, men jeg hater å virke hysterisk. Mannen sier jeg er kjempeteit, og det har han nok sikkert rett i;-)
solrød Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 Hei, Har det på samme måte som dere, jenter. Syns faktisk vi har lov til å synes litt synd på oss selv nå. Er 8 dager over termin i dag, har stort sett vært våken de siste 6 netter med veldig mye menssmerter og maserier. På dagen er liksom alt over igjen. Er så sliten at det er vanskelig å forestille seg at man har styrke igjen til fødsel. Har en datter på 3 år, men da måtte jeg ta keisersnitt pga seteleie. Ble derfor så utrolig glad og spent da jeg fikk vite at lillebror ligger riktig og at jeg derfor kan føde normalt denne gangen. Men etter den site ukes smerter, bekymringer og søvnløshet er denne opplevelsen så langt ganske annerledes enn jeg hadde forventet. Fikk akupunktur hos jordmor i går slik at jeg skulle få slappe av litt, men er bare stresset og forvirret igjen i dag. Jeg må ærlig innrømme at jeg nesten begynner å føle meg litt deprimert. Er det noen av dere som har det slik? Nå skal jeg gå meg en tur, få litt frisk luft og tenke positivt. Håper vi føder til natten! Gleder meg så enormt mye til babyen er her, og vet jo at da er alt dette glemt. Ha en så fin lørdag som dere kan;-)
bergen81 Skrevet 7. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. november 2009 Hei på deg og velkommen i stakkarsklubben;-) Ja, vi har lov til å synes synd på oss selv nå. Definitivt! Jeg hadde også ks med førstemann, hadde forliggende morkake. Og jeg har også sett frem til en normal fødsel, men må innrømme at jeg nå er så lei at jeg ser det positive med å vite hvilken dato den lille kommer.. Får satse på at tiden etterpå blir mye bedre enn etter ks'et, som var et sant helvete for min del. Fikk infeksjoner og mye tull. Jeg kjenner meg godt igjen i at du begynner å bli litt deprimert, ja. Bekkenløsningen min gjør meg fullstendig immobil nå, og har i tillegg vært sykemeldt med beskjed om å ligge og sitte siden uke 20 pga fare for prematur fødsel som følge av premature rier. Noe ironisk, når jeg sitter her en uke over terminen, kan man si.. Er helt desperat etter å få livet mitt tilbake og selvsagt etter å treffe den lille. Gleder meg til å kunne være en god og leken mamma for jenten vår igjen, og ikke kun en pleiepasient for min mann (som forsikrer meg om at jeg ikke er en byrde og at vi er to om dette, men det føles bare fælt å ikke kune gjøre noe likevel..). Ja, en fødsel til natten er ikke å forakte, jeg er klar som et egg!
Ameli Skrevet 7. november 2009 #9 Skrevet 7. november 2009 Jeg forviller meg litt inn til dere og henger med i stakkarsklubben jeg og. Jeg er riktig nok ikke mer enn 3 dager på overtid, men hele 13 dager over mens termin, noe vi har "kranglet" om helsevesenet og jeg. Natten går med til å prøøøøve å snu seg varsomt for å ikke irritere bekkenet mer, klø på de rette og ikke de rette stedene, tisse litt og så tisse litt mer. Har hatt to netter hvor jeg har sovet hele natten igjennom på 3 mndr. Kanskje like greit å ha forbredt seg på nattevåk .... Synes vi kan inngå en pakt jeg, alle som en her, at vi starter fødselen i natt som bergen81 sier!!! Jeg blir igangsatt til uka om jeg ikke kommer i helgen, og synes det i seg selv er litt skummelt. Skulle gjerne gjort dette selv ja.... Lykke til i natt, så om vi er her i morgen får vi gi hverandre en virtuell klem og masse støtte i morgen også
*Mammalykke* Skrevet 7. november 2009 #10 Skrevet 7. november 2009 Ja slimproppen min har gått.. To ganger faktisk! Hehe. Hadde sikkert gått i to omganger sa jordmor. Trodde ikke det var mulig jeg da... Jaja. Mange som ikke ser noe til den i det hele tatt.. Har litt slim ja, tynt egentlig, men ikke mye. Ser det bare på papiret etter jeg har vært på do.. Helt blankt. Må tisse HVER gang jeg har hatt en rie! Det som er så rart er at når jeg har tisser ferdig (altså etter noen dråper), så er det akkurat som om noe faller ned inni der, dunk liksom. Og da kommer det litt urin til. Ser for meg at det er hodet til babyne som faller ned eller noe. Lurte litt på om det kanskje er vannet mitt som har gått, at det er det som sniker seg forbi babyens hode, men at jeg ikke merker det på noen annen måte pga hodet til babyen fungerer som en propp. Men fikk meg ikke til å spørre om det da jeg ringte kk for jeg er sikkert heeelt på jordet! Hos jordmor på mandag var jo ikke hodet festet heller, men etter alle disse riene og det vonde nepresset er det ikke godt å si lengre. Vet jo at man kan legge et bind i trusa noen timer for å se om det har lekket ut noe, men jeg går jo på do hele tiden så får jo ikke tid til det! Men jeg tror jeg hadde merket det mye mer hvis det faktisk var vannet mitt som hadde gått.. eller? Åååh what to do!? Også er det enda fler som deler samme skjebne! Stakkars deg da solrød! Du har gått lengre enn oss! Jeg skal no titte innom her og etterlyse dere hvis jeg blir sittende oppe i natt og, noe jeg er stygt redd for! Vi får holde hverandre oppdatert!!
odavi Skrevet 7. november 2009 #11 Skrevet 7. november 2009 håper på fødsel i natt. sender fødestøv til dere alle.
bergen81 Skrevet 7. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 7. november 2009 Noen utvikling eller? Jeg har vært på KK en tur i dag. Merket jo litt lite liv, ikke sånn at jeg ble veldig bekymret, men tenkte at jeg fikk ringe siden jeg er over termin og bedre føre var og alt det der. De ville ha meg ned, så da gjorde vi det. Ble sjekket grundig, og de var så søte alle sammen, til og med legen med den merkelige aksenten, hehe. Alt ser veldig bra ut med både meg og småen, fine bevegelser som bare var litt vanskeligere å kjenne, han ligger fint til og gjorde pusteøvelser til den store gullmedaljen. Fikk vite at jeg må føde på Føden, ikke Storken siden jeg hadde keisersnitt sist gang. Hadde opprinnelig tenkt Storken, så det var i grunnen greit å få vite det nå på forhånd. Følte meg virkelig godt tatt i mot, og kjenner at jeg gleder meg til å komme ned igjen for å føde. Ellers fortsetter det her med sterke og vonde sammentrekninger nå i kveld, MYE slim (unnskyld), og veldig mye og vondt nedpress. Kjennes ut som om han borer seg ut snart.. Åh, kan vi ikke bare få føde nå da? Synes virkelig vi har fortjent det.. En liten ting, forresten. Legen sa at dette med slimpropp var omdiskutert i fagmiljøet, og at det likegodt kunne bety økt utflod som noe annet, og at de egentlig ikke hadde belegg for å vite om man hadde en slik propp eller ikke. Litt rart synes jeg, har da hørt om mange som har sett en propp! Men fint for meg hvis alt slimet (usj, høres virkelig ikke delikat ut) er fullgodt med den flotte proppen andre kan skilte med:)
*Mammalykke* Skrevet 7. november 2009 #13 Skrevet 7. november 2009 Hallu! Sitter her med rier jeg også! Gud kor tragisk!! Sa de noe om hvor langt du var på vei i forhold til fødsel? Nå skal jeg fortelle noe ekkelt =) Var på do før i dag og da kom det MASSE lysebrunt slim på papiret! (sorry....) var bare den ene gangen. Slimproppen IGJEN???! Tenkte jeg, men det hadde isåfall vært tredje gang den gikk så det kan det vel ikke ha vært! Pluss at det var jo helt blankt de to adre gangene. Aner ikke hva dette var... Jaja. Skal være sååååå glad når ungen er ute og alt er overstått!!
bergen81 Skrevet 7. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 7. november 2009 Hmmmm, kanskje en tegningsblødning? Uuu, kanskje det blir baby på deg i natt! Håper det:-) Nei, de sjekket ikke åpning eller noe. Snufs. Men de sa at magen var veeeldig lav og at hodet lå så langt ned det kunne komme. Men hva søren hjelper det når han nekter å komme ut!! Spennende å se om det tar seg opp da. De var veldig medfølende, men fikk inntrykk av at dette med mase(dritt)rier var veldig vanlig. Som om det hjelper.. Er så trøtt! Men vet så inderlig godt at det blir lite søvn i natt også. Jeg heier på oss!
*Mammalykke* Skrevet 7. november 2009 #15 Skrevet 7. november 2009 Ja du må ta med deg PCn på KK hvis du stikker på føden i natt så du kan holde meg oppdatert! Hehe. Kjempeflott at alt står bra til med babyen da. Ingenting er jo bedre enn det! Er alltid godt og beroligende å høre. Når skal man dra opp på kk egentlig? Når det er ca tre minutter mellom hver rie? Må levere småen først vi, så går litt før isåfall tenker jeg. De riene jeg har hatt og har nå er vonde. TENK på hvordan de kommer til å bli da! Uuuæææ!
*Mammalykke* Skrevet 7. november 2009 #16 Skrevet 7. november 2009 Har du sett denne her forresten? http://www.varktimer.se/ Den er grei å ha =D
lykkemagen- endelig mamma! Skrevet 7. november 2009 #17 Skrevet 7. november 2009 Jeg må nesten humre litt når jeg leser denne tråden, selv så slitsomt dette er. Det er som om jeg skulle ha skrevet alt sammen selv... 12 dager over termin i dag, slimproppen har "gått" sikkert 4 ganger, begynte på termindagen og jeg har trodd at "nå skjer det" sikkert 10 ganger siden den dagen.... Masse masse kynnere og tulle- rier hele natten, og gjerne hele dagen med. Var sikker på at jeg var moden som en plomme, men neida. Var på overtidskontroll i går, 1 cm og "ganske umoden". Hodet er ikke festet engang. Og jeg som har gått siden uke 38 og følt at det kan skje hvert øyeblikk hele tiden fordi jeg har hatt så masse vonde kynnere og mensmurringer... Jeg har gått forbi drittlei og kjempefrustrert og bare resignert. Føler meg ikke utålmodig lenger engang, har ingen tro på at dette kommer til å skje av seg selv. Fikk beskjed om at hvis jeg ikke er moden innen fredag så setter de i gang uansett (da ikke mindre enn 18 dager på overtid....), og mentalt jeg kan ikke forestille meg at han kommer før det. Og på en umoden førstegangsfødende uten festet hode blir jo det sikkert en festlig opplevelse. Men det kan være det samme, bare han kommer ut... Håper dere føder med brask og bram i natt alle som en, dette unner jeg ikke noen!
*Mammalykke* Skrevet 7. november 2009 #18 Skrevet 7. november 2009 Offameg lykkemagen! Det høres ikke bra ut!!! 18 dager på overtid! Ny norsk rekord det da eller? Også bare en cm åpning og nesten ingen modning? Stakkars, stakkars deg. Ønsker deg masse lykke til!!!!!
bergen81 Skrevet 7. november 2009 Forfatter #19 Skrevet 7. november 2009 Å, huff og huff, lykkemagen, og STAKKARS deg! Du har min dypeste medfølelse og fulle sympati! Ser for meg at det fort kan gå en uke til her i gården også, men håper jo selvsagt inderlig at jeg slipper!!! Får virkelig håpe du slipper å bli satt i gang, men at babyen på mirakuløst vis bestemmer seg for at NÅ vil den ut! Håper i allefall du slipper hele 18 dager på overtid, det er MYE! Ja, gleder_oss, jeg får ta med pc'en;-) Men ser ikke for meg at det skjer noe som helst egentlig noen gang..hehe. Du med slimproppaction herfra til månen står nok først i køen, det føler jeg på meg. Men ja, det er veldig greit å vite at småen har det bra inni der. Og jeg vet jo at selv om jeg nå tenker at jeg kommer til å daue hvis ikke han kommer en av de nærmeste dagene, så holder jeg nok ut så lenge jeg må. Skal på overtidskontroll torsdag, så får vi se. Har egentlig gitt litt opp at han kommer før det. Har du fått time til kontroll? Og ja, har vært gode venner med värktimer-siden en stund nå, men nå har jeg sluttet å ta tiden bare på trass. Jeg merker vel hvis det tar helt av på intervallene her...håper jeg.
bergen81 Skrevet 7. november 2009 Forfatter #20 Skrevet 7. november 2009 Og jeg er faktisk ikke helt sikker når man skal reise på KK. Tror jeg ringer når det er 4-5 min mellom riene over en lengre periode (hvis det noen gang skjer...). Er så mye logistikk som skal på plass med barnevakt og alt mulig, og så har vi ikke bil. Så blir mye styr hvis vi skal reise ned bare for å bli sendt hjem igjen... Kunne ikke bare vannet ha gått? Det hadde vært så grådig greit;-)
*Mammalykke* Skrevet 7. november 2009 #21 Skrevet 7. november 2009 Skal til jordmor på tirsdag. Da ville hun prøve å strippe meg, eller røske litt i meg som hun så fint sa! UUæææ.. Funket ikke det blir det overtidskontroll på onsdag, dagen før deg. Håååper jeg slipper røsking!!!
lykkemagen- endelig mamma! Skrevet 7. november 2009 #22 Skrevet 7. november 2009 18 dager er nok ikke norsk rekord desverre, de har is i magen på KK for å si det sånn... vet om folk som har gått til 19 dager der. Når det gjelder røsking- det gjør vondt, men ved å tenke på at det kanskje hjelper, og at det kanskje gjør at det skjer noe så er det absolutt til å holde ut. Heller vondt noen sekunder/minutter enn flere uker til med disse hersens kynnerene... Til mager trøst så syns jeg det hjalp å være på overtidskontroll. Ikke moden var kjempeskuff, men da går jeg i alle fall ikke å tror at det skal skje hvert øyeblikk hele tiden, og da går tiden litt fortere. De sjekker jo småen veldig nøye også, og det hjelper godt på å vite at han har det helt fint. Men det beste er jo selvfølgelig å aldri komme dit- fordi man føder! Håper på resten sine vegne, siden jeg har gitt opp meg selv
lykkemagen- endelig mamma! Skrevet 7. november 2009 #23 Skrevet 7. november 2009 Og takk takk for all sympati og medfølelse
*Mammalykke* Skrevet 8. november 2009 #24 Skrevet 8. november 2009 Jaja sitter her i natt igjen jeg! Er så trøtt og sliten, og har så vondt av disse riene at jeg holder på å begynne å grine!!!! Ringte føden, men de mente at det fremdeles var maserier. DRITTLEIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!! Aldri mer!!
bergen81 Skrevet 8. november 2009 Forfatter #25 Skrevet 8. november 2009 Huffameg, stakkars deg! I natt har jeg faktisk til min store overraskelse sovet en god del. Kanskje det hjalp å være innom KK i går og komme hjem uten NOEN signaler på fødsel. Våknet i sted av en skikkelig vond rie, så stod opp litt nå. Glemte forresten å si at hun ene jordmoren sa det var veldig viktig å spise en god del, for rier trenger mye energi. Så nå har jeg spist en banan og litt yoghurt, orker ikke noe mer så tidlig. Tok meg to pinex før jeg la meg i går, kanskje det hjalp meg med å slappe av litt. Har du prøvd det? Forøvrig er jeg HELT enig med deg..ALDRI mer! Men dette er da også vår siste, nå blir det sterilisering på mannen, hurra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå