2tettebabyer Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Bare lurer på hvor mye dere andre har lagt på dere i graviditeten....?? Nå har jeg vært på to kontroller uten å blitt veid, så det blir jo det enorme hoppet... Har 10 uker igjen til termin og har lagt på meg 18 kg, har spist det jeg har hatt lyst på... er det de to siste mnd man legger på seg mest?? litt redd for koss dette skal ende...
Romeren Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Man trenger ikke legge på seg mest de to siste månedene. Det er individuelt... For min del har jeg lagt på meg mest disse siste månedene, dog. Ca en kilo i uka de siste 10-12 ukene ;P. Heldigvis har jeg en snill jordmor som ikke sier noe til det... Bikker 18 kilo nå, og har 5 dager igjen til termindato.
sunshine28 Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Jeg har 8 uker igjen og har lagt på meg 14,5 kg.. Fått en del vann i kroppen. Men litt bekymra for hvor detta skal ende jeg oxo. Etter det jeg har lest er det vel vanlig og ca legge på seg 0,5kg i uka på slutten nå,siden fosteret vokser mye. Vi får trøste oss med at det meste går bort etter fødselen når vi får igang amminga =)
2tettebabyer Skrevet 6. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2009 Ja, er ikke så bekymra... smiler litt av det hele... når vi har fått ut babyene våre så kan vi gå på lange trilleturer så kg ramler av ;-) Men jeg hadde likevel ikke i min villeste fantasi trodd at jeg kan ta igjen kjæresten min på vekta.... :-)
Let's hear it for the boys! Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Jeg har lagt på meg 5,5 kg så langt (32+2), men nå veier jeg altså en kg mer enn jeg gjorde ved termin forrige gang. Så sier vel seg selv at jeg ikke fikk av alle kg før jeg ble gravid igjen Første gangen la jeg på meg 19 kg, jevnt fordelt over ni mnd. Kan ikke huske at jeg la på meg fortere de siste mnd.
:)novemberbarn:) Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 Er 38 uker på vei og har kun lagt på meg ca 5-6 kg. Hadde gått ned 5 kg før jeg ble gravid. Har ikke hatt noe vann i kroppen. Har hatt god matlyst hele tiden
Romeren Skrevet 6. november 2009 #7 Skrevet 6. november 2009 Høhø, det er det jeg har gjort. Og han er 20 cm høyere enn meg Men seriøst: Jeg kunne ikke brydd meg mindre.. Ser jeg meg i speilet, synes jeg at jeg ser flott ut fremdeles.
2tettebabyer Skrevet 6. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2009 helt enig, jeg og :-) og mannen min fleiper med meg og sier at jeg er penere med litt ekstra kg på kroppen for da blir jeg ikke så hjulbeint :-)
t+t <3 Skrevet 6. november 2009 #9 Skrevet 6. november 2009 Jeg har lagt på meg 4 kilo men gikk ned 4 kilo i begynnelsen av graviditeten pga kvalme. Jeg er litt overvektig fra før av og får kjeft av legen min hver gang jeg er der fordi jeg har lagt på meg for mye. Jeg har lagt på meg 1,2 kilo de siste 2 ukene, er 180cm høy og veier 94 kilo. Fikk ikke gått ned alle kiloene etter forrige graviditet og håper defor på å klare det denne gangen
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 6. november 2009 #10 Skrevet 6. november 2009 Har lagt på meg 2,5 kilo, men er overvektig fra før..så er vel til det beste at jeg ikke legger på meg en 10-15 kilo!
Guttemamma x 3 Skrevet 6. november 2009 #11 Skrevet 6. november 2009 Jeg har lagt på meg 8 kg (uke 28), men vekta har stått stille de siste 4 ukene. Babyen tar opp all plassen i magen så det blir ikke plass til nok mat. Slik var det i de to forrige svangerskapene også. Vekta stopper i 3. trimester.
abella Skrevet 6. november 2009 #12 Skrevet 6. november 2009 Er ikke nødvendigvis slik at man legger på seg mest på slutten, det varierer nok. For å berolige deg kan jeg fortelle at jeg bare har lagt på meg ca 1 kilo de siste to månedene. Har termin om 3 dager! For meg har det gått veldig i rykk og napp, ingen jevn vektøkning. Jeg spiser ikke alt jeg har lyst på, men heller ikke supersunt.
Mamasan*i*januar Skrevet 6. november 2009 #13 Skrevet 6. november 2009 Opplever akkurat det samme som Nr 3 i magen. Jeg gikk opp noen kilo tidlig (fikk ikke trent i det hele tatt pga at jeg var så trøtt og slapp, og har spist som en hest hele veien), og til kontrollen uke 24 hadde jeg lagt på meg 8-9 kg. Er i uke 29 nå og har bare lagt på meg 1-2 kg fra uke 24, uten at jeg synes at jeg har spist noe mindre, og magen spretter jo ut. SF-mål lå lit tunder snittet i uke 24 og litt over i uke 28, så jeg skjønner ikke helt hvordan det går an. Men det går vel sin gang av seg selv. Så lenge man spiser tålelig normalt skjer vel det meste i sitt eget tempo... Er ganske liten og veide 51 kg før graviditet og er førstegangs. Må innrømme at jeg er ganske spent på veksten de neste 12 ukene..!
respektatauten Skrevet 6. november 2009 #14 Skrevet 6. november 2009 utgangspungt(uke 5) 77kg uke 18 (-10kg) 67kg uke 29 (+3kg) 70kg uke 35 (+3kg) 73kg uke 39 (+4kg) 77kg jeg har ikke lagt på meg noe i forhold til utgangspungtet, men har gått opp 10 kg siden jeg var på det laveste.. og ja, det meste siste månden, desverre.. men føler meg mye større og kjeitete nå med 77kg enn før jeg ble gravid:p
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 6. november 2009 #15 Skrevet 6. november 2009 Har lagt på meg 15 kg, og har 18 dager igjen. Det høres kanskje mye ut, men bortsett fra en medisinball foran vises det nesten ikke. Mannen min påstår at han ikke kan se det bakfra. Er vel en sannhet med modifikasjoner, men stort sett er det magen som har fått det, ja. Har alltid vært tynn, så jeg har vel behov for å legge på meg såpass mye. Tenker kroppen regulerer dette selv :-) Skal uansett bli godt å få knøtten på utsiden, klarer jo knapt å få på sokkene, jo... Sittende!
gutt060606&jente010110 Skrevet 6. november 2009 #16 Skrevet 6. november 2009 er i uke 33 , og har lagt på meg 11 kilo til nå...er undervektig fra før av, så skulle vel lagt på meg litt mer...forrige svangerskap la eg på meg 18 kilo.
Store♥+Lille♥+♥i_magen Skrevet 6. november 2009 #17 Skrevet 6. november 2009 Er i uke 33 og har lagt på meg 16 kg til nå. La på meg 4 kg frem til uke 11... Ingen kvalme og kun økt matlyst... Ellers har det gått i rykk og napp. Opp 1-2 kg på en uke, og så stillstand i noen uker etter det. La på meg 20 kg forrige svangerskap, men de forsvant igjen i løpet av et halvt år. Hadde jo litt ekstra i utgangspunktet, men har ikke fått noe kjeft for det (bortsett fra meg selv da...) Håper det går like greit å gå ned denne gangen og, satser på å gå mye tur.
NurseShark Skrevet 6. november 2009 #18 Skrevet 6. november 2009 Lagt på meg 11 kg og har 7 uker igjen...
Lenii Skrevet 6. november 2009 #19 Skrevet 6. november 2009 Er i uke 36 nå på søndag og har lagt på meg 6,4 kg totalt. Er mega fornøyd med dette,for da jeg gikk gravid med forrigemannn for 6 år siden la jeg på meg 25 kg.
Abracadabra Skrevet 6. november 2009 #21 Skrevet 6. november 2009 jeg la på meg 18 kg forrige gang, men nesten alt var på plass ganske tidlig! siste par mnd tror jeg nesten ikke jeg la på meg noe annet enn vann i anklene. det virker som om det er det samme denne gangen, ti dager til termin og har lagt på meg 13 kg, mesteparten før uke 34, og ingenting de siste tre ukene! så ikke bekymre deg for at du skal legge på deg mye på slutten, det har ikke stemt med meg i hvert fall!!! lykke til
tuppa m nr 2 på vei 14.11.09 Skrevet 6. november 2009 #22 Skrevet 6. november 2009 lagt på meg 13 kilo denne gangen,er i uke 39 nå.men er ikke akkurat strek i utganspunktet.så vekta nærme seg med stormskritt de 90:P lagt på meg mest den siste tiden.vært ganske matvrak.men får håpe man ta av like mye ved fødsel som sist (11kg) så får main tadd av de resterende med trilleturer.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 6. november 2009 #23 Skrevet 6. november 2009 Er nå strax 35 uker og har lagt på meg ca 16 kg. La forrige gang på meg 21 kg og gangen før det 30kg!!! Så det ser ut som det har gått nedover fra sv.skap til sv.skap. Er ikke fornøyd med vektøkningen men jeg vet det er siste gangen og hadde aldri villet vært foruten barna...men slik er det=) Snart gjort!!=)
2tettebabyer Skrevet 6. november 2009 Forfatter #24 Skrevet 6. november 2009 føler det er ganske gjennomgående at man legger på seg mest i det første svangerskapet... :-)
MammantM Skrevet 6. november 2009 #25 Skrevet 6. november 2009 Jeg ser at mange syns 15 kg er mye her inne. Jeg er kun i uke 32 og da jeg var til jordmor i forrige uke så sa hun at jeg ikke har gått opp nå mye. Og jeg har selv gått opp 15 kg nå. Har ikke så mye vann i kroppen heller tror jeg ikke. Samboeren min har gått opp 10 kg selv siden jeg ble gravid. Hehehe.. Synes det er kjempe morsomt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå