Gå til innhold

Hvor mange juni jenter har allerede vært på UL?


FruFrydmedtotette

Anbefalte innlegg

Har så vanvittig lyst til å bestille time å bare få se et hjerte slå..huff,er så utålmodig! Er nå 8+3 og kan ikke forstå hvordan jeg skal klare å vente til uke 13 (da har jeg bestilt ul). Kunne ønske jeg kunne sove meg gjennom hele novemer. Flere som har det som meg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har time først i uke 12. Lenge å vente, har tenkt mange ganger på å bestille en tidligere også. Er jo veldig utålmodig etter å få se at hjerte slår.. Men jeg har bestemt meg for å vente. Nå er det bare litt over 2 uker igjen, og jeg gleder meg. Det er lissom litt "vinn eller forsvinn" med denne 12 ukers ultralyden. Er alt bra så kommer vi til å rope det ut til alle som vil høre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg var i uke 9+0, utrolig godt å få det bekreftet etter SA og MA. Skal ha en ny 12+3, den er for å få bekreftet at alt er bra etter 1 trimester. Skal bli godt når vi er over i 2 trimeser, går så sakte og mange tanker som kanskje slipper taket etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+3 og har vært to ganger allerede. Min neste ul er om tre uker. Jeg er i en litt spesiell situasjon som gjør at jeg følges ekstra nøye opp denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går supersakte og huff som man tenker. Jeg er like redd som jeg er glad. Tror ikke jeg er tør helt å tro på at det går bra før jeg nærmer meg uke 30.. Mistet i uke 22 i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert på to Ul allerede jeg også. Pga tidligere komplikasjoner. Har sett hjertet banke, og fikk høre det og. Det var kjempedeilig! Men det tar ikke vekk usikkerheten. Med en gang man går ut i fra gynkontoret vet man jo ikke hva som skjer! Ahh. Jeg blir sprø av meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 8+4 og har det akkurat sånn!! Jeg vil også sove meg gjennom hele november - for å komme fram til den trygge uke 12. Har ikke bestilt ul ennå, men tenker på det hele tiden. Tror jeg skal bestille til uke 10. Da har jeg noe å se fram til i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 7+4, 8+6 og i dag 10+0. I dag var den blitt så søt allerede..den viftet med armene og sparket med beina og snudde seg rundt :) Men jg klarer ikke ta gleden helt på forhånd.. har mistet 3 ganger før så jeg kommer nok til å være bekymret lenge. Har fått henvisning av fastlegen til privat gyn. Så da betaler jeg en egenandel på kr. 100,- pr. ul. Har fått ny time 26.november. Håper på gode nyheter da også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på ul 6+6 og 7+3 så da begge gangene hjerte slå <3 men har tre store cyster så skal tilbake på ul om 4 dager.. da er jeg 9+0 gleder meg.. håper virkelig spiren har voks og at hjertet slår <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ul to ganger allerede. Første gang grunnet blødning og mistanke om SA, da var jeg i flg menstermin 7+4 og der inne var det ei sprell levende reke med bankende hjerte. (Legenjjeg var hos mente riktignok at jeg bare var 6+3, men...) Var også på ul forrige onsdag, da ren rutine i fht at jeg har en kronisk sykdom som medfører ekstra oppfølging. Legen som undersøkte meg da mente jeg var 8+0, noe som stemmer mer med mine egne beregninger som tilsa at jeg da var 8+4. Vel, jeg forholder meg til egen menstermin til neste ul, denne skal være 26.11. og er da en utvida ultralyd med nakkefoldundersøkelse og det hele. Vil da være 12+5 iflg menstermin, eller 12 +1 om man følger forrige ul. Gleder meg til å få fastsatt en termin, blir jo sikkert litt skuffa om det viser seg at jeg blir satt tilbake to uker. Hvordan kan det skje, da egentlig? Jeg har hatt regelmessige sykluser på 28 dager, de gangene det har vært "slinger i valsen" har jeg fått mens en dag før forventa, og i forhold til det kan jeg ikke skjønne at det skal gå an at befruktninga skal ha skjedd over tre uker etter første dag av siste mens?

 

Eh, sorry, kuppa visst nesten tråden her, det var ikke meninga. Beklager, men sånn ble det bae her jeg begynte å "filulere" over tingenes tilstand. Og for å ro meg tilbake til tema; jo, jeg synes tida går utrolig sakte, og som flere her sier; i det øyeblikket en er ferdig blir en jo akkurat like nervøs. Hadde rent glemt hvor tussete og bekymra en kan bli siden sist. Er liksom ikke måte på alt en kan lure på...

 

Vel, vel. Vi får bare håpe det blir tidenes raskeste november, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul da jeg var 6+6 og skal tilbake når jeg er 8+6 om 1.5 uke :D håper alt står bra til da og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første UL i dag, ville sjekke om det var noe der, siden jeg har hatt blødning, hjertet slo fint og alt var vel. 8 uker på vei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var på mandag, var så usikker på terminen, så vi bestilte privat, da var jeg 8+3.. både hørte og så hjerte banke, men den va jo så bitteliten. Gleder meg til å ta neste, blir nok den i uke 17, så da vil vi få vite hva det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter spent på UL i uke 18... Syns også ukene går vannvittig tregt...er sykemeldt ut november....så dagene går jo så sakte her jeg ligger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL 8+0 og så hjertet banke, var utrolig deilig å ha sett det. Er 9+2 nå og føles lenge å vente til uke 17-18 når ordinær UL er... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er er i uke 13 og har egentlig termin i slutten av mai, og har forsatt ikke hatt ul, har ikke råd til å ta tidlig ul nå som det nærme seg jul, så håper den jeg skal ha før julaften. Heldige dere som får tatt det tidlig, prøv å gå vent helt til uke 17 før dere for sett noen ting, ikke akkurat betryggende.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til ultralyd forrige torsdag, da var jeg 11 + 5. Det var en høyst uplanlagt UL, fikk time en time etter legetimen jeg var til. Legen min syns jeg virket større enn jeg skulle være og lurte på om vi hadde tvillinger i familien eller om jeg kunne ha bommet på en mnd. ang termin. Det var verken tvillinger eller feilslag ang. termin, men veldig kjekt å få sett hjertet som slår og at det faktisk er et pittelite menneske der inne! Han/hun lå å suttet på tommelen og klarte ikke helt bestemme seg for hvilken hånd som smakte best:)

 

Neste UL, den ordinære, 8 januar. Leeeenge å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var til gynokelog på fredagen fordi jeg ikke viste hvor langt jeg var på vei, så da fant han det ut så i dag er jeg 9 uker. så den lille og hjerte dunket, så rart alt gikk så fort. men er rart å tenke på at jeg merker ikke noe til det bare kvalmen som er grusom. men skal ikke på noe ultralyd før uke 17-19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg var der for en time siden:)Hadde ikke annen grunn til ultralyd enn bekymring og "rare tanker", men det var nok det.Var så heldig å få ultralyd med en gang jeg kom på gyn:);:)det var visst takket være en pasient som ikke møtte opp, så jeg kom på rett plass til rett tid;)

Og alt sto bra til med den lille, jeg så hjertet banket, hender og føtter sprellet, og det virket som om h*n koste seg der inne:)

Jeg ble kjempeglad, og kan endelig slappe litt mer av, og nyte svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ser ut til å være i skjønneste orden med det lille nurket i magen:) Vært på ultralyd i dag, og nå er det slutt på å holde det så hemmelig lenger. Kjempekjekt å se. 12 uker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...