Gå til innhold

Hva spiser DU på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pinnekjøtt, ribbe, medisterpølser, julepølser, lammestek (ikke hvert år) med tilbehør.

Desser: kromkake med multekrem.

Nam nam...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at jeg opprinnelig er fra vestlandet, men bor på østlandet nå.

11.41

Skrevet

Fra Helgeland. Vi har bestandig spist lutefisk. Riskrem til desert.

Nå har jeg flyttet til Hedmarkens grønne enger og iår blir det lammeribbe hos svigermor- hvis jeg ikke er på føden å får brødskiver:P

Skrevet

vi spiser ribbe, pølser, kjøttkaker, skinkestek og kalkun men en god del tilbehør

Skrevet

Vi har ribbe, gråpølse (medisterpølse) og medisterkaker, med surkål, poteter og saus. I tillegg har vi rakfiske, poteter, rømme og lefse :)

TIl dessert har vi alltid moltekrem, og får jeg ikke det, blir det ikke skikkelig jul :P

Jeg skal feire med svigers i år og de har heldigvis samme menyen (med unntak av rakfisken).

Skrevet

pinnekjøtt og ribbe har vi.. men skal jeg velge ett av de foretrekker jeg pinnekjøtt... Men på 1. dg spiser jeg kald ribbe i lefse, det er veldig godt :-)))

Skrevet

Hos min familie spiser vi ribbe og julepølser på julaften. Hos svigers er det fisk. Det er så lite julete at da har jeg med egen ribbe til meg og sønnen.. :) (neida, det blir ikke noe drama. Vi har respekt for hverandres smak og tradisjoner)

Skrevet

Vi har det samme som karismatikern:) Jeg har vokst opp med kalkun, samboern med ribbe/stek/medister. Så da blir det begge deler, med alt som hører til, inkludert to forskjellige sauser... Det eneste begge spiser er mandelpotetene...Ungene spiser stort sett kalkun.

Gleder meg skikkelig til jul i år, skal ha besøk av barnebarnet, han er snart et halvt år, så det blir bare kjempekoselig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...