Shamandalie Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Vi spiser ribber å kommer fra trøndelag. Siden samboer vil ha pinnekjøtt (nordlending) har vi de siste årene laget litt av det også!
camilla^ Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Jeg spiser kun medisterkaker med tilbehør. Jeg klarte lure unna å lage ribbe i fjor, men kommer det folk fra min side av familien må det lages. Min mann skal ha pinnekjøtt og julepølse. Jeg er østlending, det er igrunn min mann også men en mor fra vestlandet.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 I år skal jeg hjem til mamma og spise ribbe, noe vi alltid har hatt. Jeg er personlig ikke så glad i det, ville heller hatt kalkun eller pinnekjøtt, men man tukler ikke med familietradisjoner! Derfor lager jeg faktisk ridde de årene vi er hjemme hos oss selv også!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Både binnekjøtt og ribbe her. Og masse deilig tilbehør!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 pinnekjøtt,kollrabi stappe og mye annet godt tilbehør:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #7 Skrevet 6. november 2009 taco is med varme bjørnebær til dessert fra vestlandet
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #8 Skrevet 6. november 2009 Pinnekjøtt med kålrabistappe og poteter:) Sogn og Fjordane:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #9 Skrevet 6. november 2009 Spiser ribbe og medisterkaker. Har medisterpølse også, men det liker jeg ikkke! Riskrem til dessert :-)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. november 2009 #10 Skrevet 6. november 2009 Jeg spiser ribbe og alt som hører til Mannen spiser pinne kjøtt . I år blir det pinnekjøtt for vi skal til svigers
ellesant Skrevet 6. november 2009 #11 Skrevet 6. november 2009 Svineribbe, pinnekjøtt, svinemør, stekt fårerull og fenalår, kålrabistappe, rødkål og mandelpoteter. Sitronfromasj med bærsaus (enten jordbær eller bringebær) til dessert. Jeg er sunnmøring (pinnekjøtt og svinemør), med mor fra Oslo (svineribben) og gift med en romsdaling (stekt fårerull og fenalår).
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #12 Skrevet 6. november 2009 Ribbe,julepølse,innmatpølse og medisterkaker med tilbehør... Og selvfølgelig riskrem:-)
Bøtteknott Skrevet 6. november 2009 #13 Skrevet 6. november 2009 PINNEKJØTT !! Har hatt et år uten, og det ble liksom ikke jul. Så nå nekter jeg å ha en julaften til uten pinnekjøtt.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #14 Skrevet 6. november 2009 I år feirer vi med min familie, og spiser pinnekjøtt, som jeg er vant til... Neste år med sambos familie er det ribbe... Helt grei mat, men jeg er vant til at det er en vanlig søndagsmiddag, og får ikke helt julefølelsen...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #15 Skrevet 6. november 2009 Pinnekjøtt, ribbe, svinemør, rødkål, surkål, kålrabistappe, mandelpotet og riskrem. Senere har vi også et kakebord til kaffien Sunnmøring
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #16 Skrevet 6. november 2009 Jeg er oppvokst med å spise ribbe på julaften(er fra Trondheim) Men i år skal vi til svigers,så da blir det pinnekjøtt ) (de er fra Sunnmøre).
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #17 Skrevet 6. november 2009 Grandis! Mmmmmm:-) Folkets nasjonalrett.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 6. november 2009 #18 Skrevet 6. november 2009 Blir ikke julaften uten pinnekjøtt:-)Kommer fra vestlandet.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #19 Skrevet 6. november 2009 Vi har skinkesteg, Ribbe, medisterkaker og mesdisterpølser. Vi er alltid mange i jula så vi må ha litt av hvert.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #20 Skrevet 6. november 2009 Hare, Østlandet. Det er faktisk en veldig gammel tradisjonell julerett, selv om det ikke er så vanlig lengre.
Gjest vinterbrud Skrevet 6. november 2009 #21 Skrevet 6. november 2009 Vi spiser pinnekjøtt på julaften,vi er fra Møre og Romsdal.
Lilleleen Skrevet 6. november 2009 #22 Skrevet 6. november 2009 Ribbe, medisterkaker og sossiser ) ) Gleder meg til jul!!!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #24 Skrevet 6. november 2009 Pinnekjøtt, svineribbe, kålrabistappe, mandelpoteter og dampepølse! Mmmm! Gleder meg til jul! Så har vi riskrem med bringebærsaus til dessert. Av og til også multekrem og kromkake. Sogn og Fjordane ;D
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #25 Skrevet 6. november 2009 Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, ertestuing poteter med dill og hjemmekager surkål. Riskrem med rød saus til dessert og julekaker og kaffe til gaveåpningen... Liker ikke ribbe, men blir ikke jul uten lukten av den:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå