Gå til innhold

Hva spiser DU på julaften?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi spiser ribber å kommer fra trøndelag.

Siden samboer vil ha pinnekjøtt (nordlending) har vi de siste årene laget litt av det også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser kun medisterkaker med tilbehør.

 

Jeg klarte lure unna å lage ribbe i fjor, men kommer det folk fra min side av familien må det lages.

Min mann skal ha pinnekjøtt og julepølse.

 

Jeg er østlending, det er igrunn min mann også men en mor fra vestlandet.

Skrevet

I år skal jeg hjem til mamma og spise ribbe, noe vi alltid har hatt. Jeg er personlig ikke så glad i det, ville heller hatt kalkun eller pinnekjøtt, men man tukler ikke med familietradisjoner!:) Derfor lager jeg faktisk ridde de årene vi er hjemme hos oss selv også!:)

Skrevet

Både binnekjøtt og ribbe her. Og masse deilig tilbehør!

Skrevet

pinnekjøtt,kollrabi stappe og mye annet godt tilbehør:)

Skrevet

 

taco

is med varme bjørnebær til dessert

 

fra vestlandet

Skrevet

Pinnekjøtt med kålrabistappe og poteter:)

 

Sogn og Fjordane:)

Skrevet

Spiser ribbe og medisterkaker. Har medisterpølse også, men det liker jeg ikkke! Riskrem til dessert :-)

Skrevet

Jeg spiser ribbe og alt som hører til

Mannen spiser pinne kjøtt .

I år blir det pinnekjøtt for vi skal til svigers

Skrevet

Svineribbe, pinnekjøtt, svinemør, stekt fårerull og fenalår, kålrabistappe, rødkål og mandelpoteter. Sitronfromasj med bærsaus (enten jordbær eller bringebær) til dessert. Jeg er sunnmøring (pinnekjøtt og svinemør), med mor fra Oslo (svineribben) og gift med en romsdaling (stekt fårerull og fenalår). :)

Skrevet

Ribbe,julepølse,innmatpølse og medisterkaker med tilbehør...

Og selvfølgelig riskrem:-)

Skrevet

PINNEKJØTT !!

Har hatt et år uten, og det ble liksom ikke jul. Så nå nekter jeg å ha en julaften til uten pinnekjøtt.

Skrevet

I år feirer vi med min familie, og spiser pinnekjøtt, som jeg er vant til... Neste år med sambos familie er det ribbe... Helt grei mat, men jeg er vant til at det er en vanlig søndagsmiddag, og får ikke helt julefølelsen...

Skrevet

Pinnekjøtt, ribbe, svinemør, rødkål, surkål, kålrabistappe, mandelpotet og riskrem. Senere har vi også et kakebord til kaffien :)

 

Sunnmøring

Skrevet

Jeg er oppvokst med å spise ribbe på julaften(er fra Trondheim)

Men i år skal vi til svigers,så da blir det pinnekjøtt :o) (de er fra Sunnmøre).

Skrevet

Grandis! Mmmmmm:-) Folkets nasjonalrett.

Skrevet

Blir ikke julaften uten pinnekjøtt:-)Kommer fra vestlandet.

Skrevet

Vi har skinkesteg, Ribbe, medisterkaker og mesdisterpølser. Vi er alltid mange i jula så vi må ha litt av hvert.

Skrevet

Hare, Østlandet.

 

Det er faktisk en veldig gammel tradisjonell julerett, selv om det ikke er så vanlig lengre.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Vi spiser pinnekjøtt på julaften,vi er fra Møre og Romsdal.

Skrevet

Ribbe, medisterkaker og sossiser :o) :o) Gleder meg til jul!!!

Skrevet

Pinnekjøtt, svineribbe, kålrabistappe, mandelpoteter og dampepølse! Mmmm! Gleder meg til jul! :D

 

Så har vi riskrem med bringebærsaus til dessert. Av og til også multekrem og kromkake.

 

Sogn og Fjordane ;D

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, ertestuing poteter med dill og hjemmekager surkål. Riskrem med rød saus til dessert og julekaker og kaffe til gaveåpningen... Liker ikke ribbe, men blir ikke jul uten lukten av den:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...