Gå til innhold

Tester i barnehage


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva mener andre foreldre om de testene som brukes i bhg?

Jeg synes er ikke bra at slike tester brukes til å kategoriser små barn i bra og mindre bra utviklet. Så lenge man snakker om friske barn, så kommer utviklingen jevne seg etterhvert.

 

Friske barn, i en sårbar alder bør få lov vokse i fred før skole start. Og foreldre bør slippe høre hvor "dårlig" barnet skoret på disse testene.

 

Bhg-tanter oppfordres ikke svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HÆ?

 

Det er da ikke tantene som bestemmer at man skal teste barna. Nei det dreier seg om pålegg som kommer ovenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆÆÆ???

Hvor i innlegget står at personalet bestemmer det?

 

Det står jeg ikke ønsker kommentarer fra dem. Kjøp deg briller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange tanker om barnehagen jeg, barnehagetanker.

Blandt annet tenker jeg at det er fint at barnehagen har både førskolelærere og assistenter :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du redd for å få gode grunner til hvorfor testene utføres siden du ikke ønsker svar fra de som jobber i barnehage eller "barnehagetanter" som du så nedlatende kaller dem.Er glad for at vi får beskjed viss det er noe vårt barn sliter med slik at vi kan få ting på plass til skole start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd noe. Bare lei av alle usakelige, og direkte uhøfflige kommentarer har lest på denne siden.

 

Og det som interesserer meg er hva ANDRE FORELDRE tenker om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mor til en gutt i barnehage og jeg gav deg min mening.Jeg er for tester.Viss du er lei uhøfflige kommentarer bør du kanskje tenke på hvordan du ordlegger deg selv."tante" er vel ikke akkurat en heders tittel til en med feks. høyskole utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ped. leder men "drister" meg til å svare siden jeg er mamma og.

 

1. det heter ikke tester men kartlegging.

2. man skal være kritisk til hva av kartlegging som brukes, noe brukes på alle barn og noe skal brukes kun på de barna som feks har forsinket språkutvikling osv.

3. det er forskjellig fra kommune til kommune hva som er PÅLAGT av POLITIKERNE å gjøre av kartleggin.

 

Takk for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde også vært en IQ test ved ansettelser i bhg. Da kun 1% av dere fått jobben...

 

God natt alle tanter, onkler, niesser og Donald Duck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart du er redd barna dine skal bli testet i barnehagen. Har de arvet noe fra sin mor så må det bli dårlig resultat. Nei nå glemte jeg at du var lei usaklige innlegg.Sorry!!! Skal prøve å være like saklig som deg heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ER IKKE REDD noe test, din ynkelig dust. Er prinsippielt imot slik testing av små barn.

 

Glem være sakelig du, må ha en hjerne for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du virkelig så dum at du ikke ser at det kun dreier seg om tastefeil.

Forresten, det trenger jeg vel ikke spørre om, for det er jo bare dumminger som enda kaller pedagoger for TANTER!!!!

 

Tror du forresten at det er bare idioter som trenger briller?

Bekrefter enda en gang hvem av oss som er idioten her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet over her, vi tester ikke unger i barnehagen, vi kartlegger dem.

Helt uskyldig kartlegging som vi bruker i foreldresamtaler og om vi ser oss nødt til å henvise barnet i systemet for utredning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars ungen din som har en så uhøflig og frekk mor som er så full at stygge kommentarer og dårlig humør!!!!

Du er bare ute etter å lage kvalm og bråk så det er ingen vits i å svare deg egentlig, men jeg håper de som jobber med ditt barn er ekstra observante og flinke, for barn som har foreldre med et så giftig temperament er veldig utsatte for diverse problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er bra at barna skal kartlegges for at eventuelle problemer skal oppdages før skolealder. Jo tidligere ekstra oppfølging settes inn, jo bedre forutsetninger får barnet til å klare seg godt senere.

 

Det handler ikke om å sette de i bås.

 

Det er hjerteskjærende med femteklassinger som ikke behersker skolens krav faglig og sosialt. Jeg tror at noen av disse kan hjelpes hvis "mølla" settes i gang tidlig nok. Hvis det betyr at foreldre må høre at barnet skårer under middels på en test, så er det det som å til. Måten det blir presentert på av pedagogen har alt å si. Alle barn har noen sider som er ekstra positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være svare da, hvis jeg er så forferdelig. Eller kan du sitte på do og snakke med toalettpapiret om dette.

 

Dine barn er vel utsatte for å arve dine 2 hjerneceller slik at du har ingen igjen. Drittkjerring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! TESTER har vist at min IQ ligger litt over gjennomsnittet. Og TESTENE de gjør i barnehagen til barnet mitt, blant annet TRAS (som du kan lese mer om dersom du virkelig er interessert) viser at h*n utvikler seg helt normalt og har ferdigheter som forventet på alderstrinnet.

TEST-TEST-TEST-TEST!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...