Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Liker navnet veldig godt, men hvordan skrive det? Jeg kan jo velge. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Thorben høres litt småkriminell ut, født av en litt fancy harry-person. Torben høres småkriminell ut, sånn generelt sett.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Hehe. Var vel ikke egentlig det jeg lurte på, men synspunkter er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Uten h, du kan egentlig ikke velge. Det er bare det at noen få stykker har valgt å skrive det med h, for å være fancy eller noe.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Gjør det? Jeg symes det høres ut som en munter og livsglad, leken gutt/mann! Morsomt å se hvor forskjellige vi er =) HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Uten H. Men jeg synes ikke det høres kriminelt ut, det er et fint navn.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 Å? På navneguiden står det at Thorben er norrønt og Torben er dansk, så det går jo n å velge... Men det er desidert flest som heter Torben da. HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #10 Skrevet 5. november 2009 Det går alltid an å velge. Man kan skrive Anne med h også, flere steder. Ahnne, Annhe osv. men det gjør det ikke riktig eller pent. De brukte ikke Th- i vikingetiden.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #11 Skrevet 5. november 2009 Det står at det er norrønt da.. Og Thor skrives jo med h, men som sagt jeg har bare lest det her inne på navneguiden. Er enig i at det ikke passer inn alle steder nei, som med forslaget ditt Anne. HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #13 Skrevet 5. november 2009 Uten H. Men for meg er det dessverre også et rakkerunge-navn.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #14 Skrevet 5. november 2009 Fy for noen stygge navn.... Æsj. Tenk deg om litt da. Tenk ungen kommer til og bli mobbet a!! Hvis du måå ha et stygt navn , så ta hvertfall et som noen andre kanskje har også. Tor ben liksom. Hahahahahaha.... Det går jo ikke an og syntes at det er pent ?!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #15 Skrevet 5. november 2009 Uten H. Men selv ville jeg ikke kalt min unge for Torben, ser ikke hvor det er fint egentlig. Fryktelig rart navn.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #16 Skrevet 5. november 2009 Det uttales tÅrben, fort. Ikke TOR-BEN.. Synes det er så fint, men vil så klart gi gutten et navn han kan leve med! Trodde ikke dere der ute i verden synes det var så fælt jeg! Er jeg så lite oppdatert altså?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #17 Skrevet 5. november 2009 Ja uff, det var et stygt navn. Brage og Ulf og Lars Og Per og sånne gamle navn kan man ikke kalle ungen sin i 2009. Jeg beklager. Men mer seriøst , ungen kan virkelig bli mobbet. Tro meg, jeg har barn på skole, og jeg ser det. Man må tenke litt på når han ikke er baby lenger.
Nikki 75 Skrevet 5. november 2009 #19 Skrevet 5. november 2009 Det er det som er så vanskelig med navn, uansett hva man velger så er det noen som hater navnet eller har dårlige assosiasjoner med det. Så man bør egentlig bare velge selv, og ikke bry seg om hva andre synes.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #20 Skrevet 5. november 2009 Nei det er sant at man ikke skal bry seg.. Det er så mange delte meninger. Hva som er hopt når barna våre begynne rpå skolen er det vel ingen som vet.. Men jeg vil ikke ha et navn som er helt forferdelig å leve med bare fordi jeg liker det. Jeg synes det er veldig vanskelig. Kan jo ikke si at jeg ikke blir påvirket av hva andre sier heller...
Gjest Skrevet 5. november 2009 #21 Skrevet 5. november 2009 Smaken er som baken. Jeg liker Torben mye bedre enn mer fancy navn som Theo, Noah og Felix f.eks Generelt liker jeg at navn skrivest på enklest mulig måte, så uten h
Gjest Skrevet 5. november 2009 #22 Skrevet 5. november 2009 "Brage og Ulf og Lars Og Per og sånne gamle navn kan man ikke kalle ungen sin i 2009." Neivel? Jeg har en Brage, og er redd for at det skal bli for moderne,he he
Bunnies by night Skrevet 5. november 2009 #23 Skrevet 5. november 2009 Uten tvil Torben uten h. For øvrig kjenner jeg til flere som heter Torben, har ikke endt opp som mobbeoffer noen av dem.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #24 Skrevet 5. november 2009 D trenger ikke være redd for at Brage blir populært...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #25 Skrevet 5. november 2009 j DU KJENNER NOK NOEN SOM HETER DET, SOM ER LIKE GAMLE SOM OLDEFAR...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå