Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Jeg hadde mini i fjor da det var jul, det var minis første jul. Barnefar var ikke med i bilde den tiden, begynnte ikke å vise interesse for mini før mini va 8 mnd ca. Nå er mini til pappan annenhver helg. (Kjempe flott). Nå begynner bf å kreve at han skal ha mini i jula i år. Har sagt til bf at han kan ha mini på nyttårsaften i år, og mini til jul neste år. Ettersom bf har samværshelg helgen før jul, og den nyttårshelgen. Foreslo jeg til bf at han kan ha lang helg med mini, på den nyttårshelgen (da han har samvær som vanlig) Hvordan deler dere andre opp julen? Hvordan gjør dere det med julepakkene?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Vi har begynt med jul annenhvert år nå. Uansett hvilken helg julen kommer på. Og det samme gjør vi med bursdagen og påsken. Når det gjelder pakkene, så får ikke gutten min med pakke fra meg når han feirer jul hos faren sin. Han får nok gaver der. Og alt han får hos far, blir hos far...utenom litt klær og sånn. Men det er ikke mye. Går mest i leker. Og gaven min åpner han når han kommer hjem. Sånn har vi begynt å gjøre det. Så blir det ikke noe krangel.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Vi har annenhvert år og jeg sender med en liten ting til far så hun ikke skal sitte uten gave fra meg på selveste julaften. Det er småting som tegnebok og tusjer eller noe slikt. Far sender aldri med noe fra seg og jeg ser at det er vondt for ungen når hun kommer og hvisker "det var ikke noe fra pappa denne gangen heller" Det er vel derfor jeg sender med noe til han fra meg.. Det samme gjør mamma of ene søsteren min..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Hvorfor i all verden skal ikke han få ha mini dette året, da du hadde han/hun i fjor?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Uff, så trist at gutten din ikke får med seg pakker fra deg når han feirer jul hos sin far
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Det er da kjekt og ha noen fine leker hos pappa og, ikke alt hos mamma?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Siktet til at han ikke får åpne pakker fra mamma på juleaften. At mor holder tilbake gavene fra henne fordi de skal ikke åpnes hos far. Det er trist det!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Hvis han ikke har vist noe interesse for barnet før det var 8 måneder så synes jeg han kan vente til neste jul, barnet måtte jo sefølgelig være hos moren den første julen når faren ikke var inn i bildet. Synes det er dårlig av faren og ikke ta kontakt før barnet er 8 måneder, og tro at han bare kan komme g kreve og forlange, jeg hadde stått på mitt og sagt, du får ha han i julen til neste år.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #9 Skrevet 3. november 2009 Ja, da er jeg med Sånn er det her også. Biomor sender ikke med en eneste gave fra hennes side når jenta er her. Men alle gavene jenta får, fra far og meg pluss hele min og hans familie, det står hun å gnåler om at mini skal ha med seg hjem til henne. Hun er festlig.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #10 Skrevet 3. november 2009 Visst han har mini annenhver helg nå, og du hadde mini i fjor, da hadde jeg sendt mini til pappa dette året. Om ikke for din del, så for pappa og barnet sin del.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #11 Skrevet 3. november 2009 Hvis det er meg (23.45) du sikter til, 07.44, så kan jeg godt fortelle deg hvorfor. Når sønnen min feirer jul hos faren sin, så holder jeg alle gavene han får fra meg og min familie hjemme. Så når han er ferdig med å feire jul hos faren sin, så kommer han hjem...så har vi en liten feiring hjemme med mine og min families gave. Siden vi ikke fikk feiret jul sammen, så får vi hvertfall åpne julegaver sammen. Så ja...kjempe synd i gutten må jeg si. Og siden gutten bor hos faren sin annehver helg, så er det vel fint at han også har leker der? Som om han ikke har nok leker her hjemme. Før du skal si noe neste gang, så gjelder det å tenke litt. Litt slitsom å måtte la folk forklare ting for deg, siden du ikke selv klare å tenke litt logisk.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #12 Skrevet 3. november 2009 Ser ikke noe logisk med dette. Du ønsker ikke at han skal pakke opp gaver fra deg andre steder enn hjemme og derfor holder du igjen pakkene fra deg. Trist for gutten, men du tenker vel bare på deg selv du...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #13 Skrevet 3. november 2009 Feil, jeg ønsker å åpne gavene våre sammen. Ja, hjemme...men det må vi jo, siden vi ikke feirer jul sammen hvert år. Og dessuten gjør faren hans det samme. Han sender ikke en eneste julegave når gutten feirer med meg, for han venter til gutten drar opp til han i romjula. Ja, jeg er egoist. Og guttungen må nok gå 10 år i terapi fordi mor ønsker å åpner julegavene med han hjemme. G-sus!!!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #14 Skrevet 3. november 2009 Herregud, er vel ikke synd i gutten om han må åpne gaver 2 ganger i julen vel! Når særkullsbarna mine var små (under 10) feiret den som ikke hadde juleaften på lille juleaften med middag og pakkeutdeling. De syntes det var supert, og sier det enda..... Nå er det annerledes, men de er 15 og 17 også.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #15 Skrevet 3. november 2009 Jo, ifølge anonym 08.30 er det vist kjempe synd på gutten da som MÅ åpne gavene sine hjemme hos mor. Og enda mer synd i han, fordi han får dobbelt opp med gaver...wow, burde ringt barnevernet eller noe. Dette er jo på grensen til mishandling.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #16 Skrevet 3. november 2009 Vi har alltid vært annet hvert år hos fars familie, selv når vi var sammen. Så vi fulgte bare de årene der. og det passet også ypperlig med når min manns unger er her. Jeg orker ikke noe krangling eller masing ang jul. når ungene er hos far, så lager vi jul en dag her i romjulen. Gavene som kommer fra min og min manns side av familien åpnes her, mens fars gaver åpnes der. så når ungene er her om julen, feirer de som regel jul på bursdagen til barnefaren som er i romjulen selv om de da har feiret jul med gaver der. Meg og min mann jobber julaften når ungene ikke er her, så det igrunn ikke så mange hjemme. Han hjemme på dagen og jeg på kvelden. Vi koser oss ekstra mye i dagene før jul, med baking, kosekvelder osv når ungene ikke feirer jul her. Så det blir ikke noe savn i å ikke ha barn i hus.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #17 Skrevet 3. november 2009 Om du hadde opplevd et lite barn med tårer i øynene på juleaften fordi det ikke er pakker fra mor under treet så hadde nok du også syntes det var trist
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #18 Skrevet 3. november 2009 LOL...som om han savner gaven min når han er hos faren sin, der han får gave av far og familien hans + gaver fra samboeren til faren og familien hennes. Dessuten så vet guttungen at vi alltid åpner julegavene våre sammen når han kommer hjem, så om det skulle komme tårer, så er det nok gledestårer. For hvert år får han overdose av gaver, hehehe. Du må nok komme med noe bedre enn det, hvis du skal gi meg dårlig samvittighet. Men må si: nice try!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #19 Skrevet 3. november 2009 Jeg bare forteller hva jeg har opplevd. Synd at føler trang til å le av det
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #20 Skrevet 3. november 2009 Vi pakker opp gavene fra min side FØR han drar til pappa og feirer jula,- så han vet han har fått...Når han blir eldre så vil vi ta det når han komme rhjem i romjula, da kan vi forklare at pakekr fra "Minside" komemr når han kommer hjem... FOr også vi holder pakker fra hans del av familien hos pappa, og fra min side hos meg..Vi er enig om det, og funker kjemepegreit.Ikke noe tårer her når han ikke får pakke fra pappa på juleaften, og ikke noe tårer hos pappa når det ikke er gaver fra mamma.... Men ærlig talt, hvor mange barn tenker på HVEM de får gaver fra? Det gjør ikke noen av tantebarna mine..De er fra 3 til 12 år, de 6 vi feirer med hver jul..Aldir at de vet hvem de har fått hva av....ER ikke det det normale da???
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #21 Skrevet 3. november 2009 Så bare fordi du selv har opplevd det, så må også andre barn oppleve det samme? Hvis du tror det, så er du dummere enn det jeg hadde trodd.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #22 Skrevet 3. november 2009 Er enig med deg 08.56. Sønnen min er 5 år, og det siste han tenker på når han åpner gaver, er hvem de er fra. Så lenge han får leker eller det han ønsker seg, så holder det rikelig.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #23 Skrevet 3. november 2009 Jaja, 08.53...du får ellers ha en fin dag da, hehe.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #24 Skrevet 3. november 2009 Tror de fleste barn gir fullstendig blaffen i hvem de får gavene fra. Bare de får gaver! Dattern min skal feire julaften hos pappaen sin i år, og da skal vi feire jul med julegaver fra morssiden på 1.juledag. Tror neppe hun får varige mèn av det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå