Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #26 Skrevet 2. november 2009 Han er en rotekopp, mens jeg rydder og lager mat. Han gjør mye ute da, og hjelper gjerne når jeg ber han gjøre noe. Men merker at jeg selv føler at alt inne er "mitt ansvar" som kvinne..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #27 Skrevet 2. november 2009 Selv om jeg er i 100 % jobb og han 60.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #28 Skrevet 2. november 2009 14.14: Du er da ikke sykemeldt for å gjøre husarbeid? Hvis du orker det så orker du jo å jobbe. Det er faktsik å snylte på Staten at du skal få sykepenger slik at mannen din får gratid vaskehjelp. Er du syk så er du syk. Hvis mannen din var sykemeldt - ville han gjort alt husarbeidet?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #30 Skrevet 2. november 2009 Han er helt super mannen min. Jeg er blitt alvorlig syk, og vet ikke hva jeg skulle gjort uten han. Jeg er sykemeldt, og det eneste jeg gjør er å stå opp med ungene og levere i barnehagen, samt lage middag. Han tar ungene på ettermiddagen samt legginga. Er jeg pigg så vasker jeg litt klær og duller litt i huset, men om jeg har vært dårlig så tar han klesvask, støvsuger og alt annet som trengst. Han er også helt super med å fikse biler, legge om dekk, mure i hagen, pusse opp både ute og inne. Han er en helt superduper mann :-)
Bunnies by night Skrevet 2. november 2009 #31 Skrevet 2. november 2009 Han er en ekte rotekopp i tillegg til at han jobber rumpa si av seg fra morgen til kveld for tiden... Så jeg kan vel hverken si at vi deler husarbeidet eller at jeg får så veldig mye hjelp;)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #32 Skrevet 2. november 2009 Jeg gjør omtrent alt hjemme. Nesten alt husarbeid (oppvask,klær,middag hver dag,støvsuger,rydder,vasker gulv og det som vaskes må,osv) tar meg av barna (mat,bading,stell,legging,kos,leking osv) og samtidig er jeg gravid med kraftig bekkenløsning og slitt en del med kvalme. Er over halveis i svangerskapet. Og sover samtidig dårlig.Aldri tid å sove heller. Er litt sliten , men om jeg ikke gjør noe blir ingenting gjort. Det hender han kan vaske en maskin med klær eller støvsuge.men sjeldent. Samtidig har jeg holdt på med utdannelse,men er no hjemme. Bare lurte på om dere fikk noe hjelp,ordla meg kanskje feil for noen. HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #33 Skrevet 2. november 2009 Ja, og du ordlegger deg fremdeles helt merkelig når du lurer på om vi "får noe hjelp". Hvis det er slik du snakker til mannen din er det ikke rart han tror huset er ditt ansvar. Hvis du flyttet inn med din søster eller venninne ville du da spurt om de kunne "hjelpe deg" med husarbeidet? Nei, du ville spurt "hvordan skal vi DELE husarbeidet"? Get it?
femtemannpåveg! Skrevet 2. november 2009 #34 Skrevet 2. november 2009 Hei HI! Jeg er nok samme typen som deg - blir kjempeglad for "hjelp" fra mannen uten å kreve det. Jeg er 100% hjemmeværende, og han er lege. Er så heldig at jeg kunne si opp jobben min i det offentlige og være hjemme på fulltid nå mens jeg har mine 4 små barn rundt meg. (en er på skolen og 2 er 60% i bhg) Jeg gjør alt hjemme på dagtid, men når han kommer hjem, så deler vi på det meste. Ellers så lager han alltid mat når vi har gjester, han gjør alt ute i hagen, alt med bilen, og ellers alle "kjipe" mannejobber:o) Jeg er kjempeglad for at får lov til å være hjemme, og savner ikke arbeidslivet et sekund! Men; det er nok mye hva en gjør det til selv. Jeg har vært heldig i livet, og har det veldig bra med meg selv og de rundt meg.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #35 Skrevet 2. november 2009 Vi deler på det meste og jeg trenger aldri be han om noe:-) Samtidig har vi noe som er mine og hans oppgaver.Han tar alt med bil,snø,plen.Jeg tar gulv-vask og klesvask,ellers deler vi. Synes jeg har vært utrolig heldig,hadde en mann før som kun jobba og dyrket hobbyene sine....ikke bra.Det gjelder og gi og ta hvis man skal ha overskudd til hverandre:-)))
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #36 Skrevet 2. november 2009 Hvor gammel er hi? 16 år? Hvilken voksen mann "hjelper til"??? Han har vel flyttet ut fra mamma, og tar helt naturlig sin del av husarbeidet. Ærlig talt, vi lever ikke i 1950, vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå