Gå til innhold

Hvor mye hjelper mannen til hjemme?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han gjør alt ute. Jeg gjør alt inne. Eller, han bygger møbler, men alt annet inne gjør jeg.

Skrevet

Han støvsuger akkurat nå. Han har også ryddet før det. Ellers om dagene holder han på å snekkere på hust vårt: Han er dessverre sykemeldt....

Skrevet

hmmm... ikke så veldig mye det meste faller på meg...

Skrevet

Ryddet før det, da mente jeg i dag altså. Han kan gjøre det meste i og utenfor huset. Slipper han ikke borti vaskemaskina, eller aller nødigst det da:)

Skrevet

Han gjør nesten like mye som meg når vi begge er hjemme om ettermiddagen. Men det er ikke så mye huarbeid han gjør, altså matlaging og vasking. Han er vel mest sammen med barna mens jeg lager middag og rydder etter middagen. Ellers så lager han mat og mater barna om kvelden, og steller minst 1 av dem. Det er stort sett han som tar ut søpla og rydder leker når barna er i seng. Mye av husarbeidet er gjort når han er på jobb, jeg er hjemme. Han vasker aldri klær.

Skrevet

Han hjelper ikke til noenting!

Han tar sin del av det som trengs å gjøres.

Skrevet

Stort sett like mye som meg til vanlig-:) Kjempe flink mann som alltid ser hva som må gjøres.

Skrevet

Min mann hjelper heller ikke til hjemme, han gjør sin del =)

Å egentlig kanskje litt mer enn det også.

Skrevet

Hehe, min kjære hjelper til om jeg ber han om det, noe som er litt slitsomt i lengden. Men jeg går hjemme sykemeldt og er helt med på at jeg skal ta det meste hjemme. Men hadde vært litt fint om han kunne rydde småtingene når han er hjemme selv... ;-)

Skrevet

Skyberten her du mener? Tja, i mine fantasier så gjør han mye;) Men jeg ser hverken han eller det han gjør;)

Jeg er enslig mamma, jeg:)

Men jeg syns det er en snål formulering å si at mannen hjelper til. Hva gjør du da?

Skrevet

Ikke en dritt.

og roter som bare det,

Skrevet

Jeg er hjemme med barna mens han jobber, så på dagtid er barna og huset "min arbeidsplass" mens han har sin. Når han kommer hjem så deler vi iallefall på matlaging, og arbeidet med barna. Ellers har han mye å gjøre siden vi pusser opp. Så han har liten tid til seg selv, har ganske stramt tidsskjema.

Men når vi ikke pusser opp, i en helt vanlig hverdag, så havner det meste på meg. Han er et skikkelig rothue. Når barna er lagt plager det han ikke det spor at man må gå sikk sakk i rute i stua for å ikke tråkke på leker, eller at det ligger fat, glass, leker, osv på stuebordet. Om det er rotete på kjøkkenet så stabler han heller i høyden enn å rydde opp. Er ufattelig irriterende, for jeg Hater det. Er ikke et hjem når det er sånn, men en grisebinge.

I helgene sover han lenge, men han får bare ta og hjelpe til når han klarer å få ræva ut av sengen.

Får være litt grei, han er veldig flink med barna og å pusse opp etter jobb og i helgene.

Skrevet

Driter i hva han gjør, han rydder opp etter seg, det er supert, flink på mange måter, men han klager mye... Når det er rotete, kan finne på å si det etter at jeg har jobbet dobble dager osv.. Det gjør meg sliten....

Skrevet

Han er treg i starten, men super når han først kommer i gang. Må innrømme at jeg kan bli frustrert av å be om ting og få ja, men ingenting skjer før en uke senere, men han er fantastisk likevel, og gjør alt utendørs i tillegg til å "hjelpe til" inne....

Han rydder etter middag og shiner kjøkkenet hver dag etter middag, og bærer opp ved hver morgen før han går på jobb da, det er jo fint, men utenom det tar det litt tid å få ham i gang:)

Skrevet

han gjør masse. i helgen så har han f.eks (på eget iniativ) vasket vinduer (vi har 2 vegger som bare er vinduer og to vinduer som går fra 2 etasje og ned til gulvet i første etasje), støvsugde, dekket bord (til selskap) stekte vafler, vasket begge badene. hmm.. han gjorde masse mer, men kommer ikke på det nå..

vi lager somregel lister over alt som skal gjøres så gjør vi det og krysser av etterhvert som det blir gjort. uten mas og kjas :) ingen unnskyldning :)

Skrevet

nå som jeg sliter med graviditeten gjør vi ca 50/50, ellers gjør jeg ca 80% av alt husarbeidet

Skrevet

Min mann hjelper ikk til for hjemmet vårt er felles ansvar. Vi jobber vel like mye hjemme, og vi prøver på at begge to kan alt. Jeg gjør alt hagearbeid, han tar tøyet siden vi begge liker det. Jeg koker og han vasker. Kjedelige oppgaver deler vi i to deler og har klare avtaler på hvordan og når det skal gjøres.

Skrevet

Nå som jeg er gravid gjør han vel nesten det meste. Jeg vasker klær og gulv, ellers er det han som rydder, henger opp og bretter klær osv.

Vanligvis er det fifty fifty, mulig jeg tar litt mer siden jeg ser det lettere, men ikke store forskjellen

Skrevet

I hele gravididteten har han insistert på denne arbeidsfordelinga: Jeg gror barn i magen, han gjør all handling, matlaging, rydding, vasking og alt annet i huset.

Ellers deler vi faktisk på husarbeidet, det er felles ansvar. Synes det er utrolig rart å si at en mann "hjelper til" i huset. Sitter han barnevakt også, eller?

Skrevet

Det er da ikke noe som heter at mannen "hjelper til"! Dere deler vel på det arbeidet som må gjøres både ute og inne slik det passer best for dere!?

Skrevet

Han gjør mer enn meg, han er en litt urolig og rastløs type som hele tiden driver med noe. Så her er det alltid ryddig i boder, kjeller og loft. Bilene er rene, gresset klippet og blomsterbedene luket. Han maler, flikker og ordner på noe støtt.

Men det meste av ryddig og vasking inne gjør jeg, likevel sitter jeg mer på ræva en han ;)

Han har en litt merkelig måte å gjøre ting på synes jeg, hvis jeg f.eks spør om han kan rydde på kjøkkenet kan han finne på å rydde inne i skapene før han vasker og rydder oppe på oppvaskbenken..

Men det er stort sett han som lager mat og rydder av bordet, tar ut søpla o.l da.

Kan egentlig ikke klage på noen ting, arbeidsoppgavene har fordelt seg etter hva den enkelte synes er viktig. Jeg vil ha en ryddig stue så der rydder jeg, han vil ha en ryddig yttergang så der rydder han. Jeg vasker klær og han holder det i orden ute osv. Disse tingene har egentlig aldri vært noe tema hos oss, det har løst seg helt av seg selv..

Skrevet

Er enig med dem som mener det er absurd å si at mannen 'hjelper til'- Det er da hans hus også, og dermed også hans ansvar å være med på å holde ting i orden.

Her gjør den som har tid/lyst/kunnskap/overskudd det som måtte trengs. Vi rydder opp etter oss selv, deler på stell og oppdragelse av barn (og dyr), og ellers gjør vi det som måtte behøves begge to.

Som oftest faller klesvask, støvtørking og gulvvask på meg, mens han tar sge av matlaging, bilvask og hagearbeid. Støvsuging, rydde ut av oppvaskmaskinen etc er det litt tilfeldig med.

Mannen min er mer ryddig og renslig av seg enn jeg er, så der er det ingen problemer. Ville ikke vært sammen med en gris, gitt.

Skrevet

Hjelper til hjemme? Herlighet.. Ordlyden sier jo alt. Husarbeidet er et felles anliggende, ingen av oss "hjelper til" men vi gjør vår andel!

:)

Mannen min vasker og støvsuger akkurat nå han, imens jeg sitter på DIB.. Hehe..

Skrevet

Dette hjelper mennen min til med:

* TV: Hjelper til slik at den blir brukt ca 30 timer i døgnet (er så møkklei av at den konstant står på).

* Mat: Han hjelper til å spise den og tjener penger slik at jeg kan kjøpe den.

* Klesvask: Han fyller opp skittentøyskurven.

* Husvask: Han gjør sitt for at det blir oppvask, møkk og skitt i huset.

* Barna: Han hjalp til ved fødsel ved å si "dette går bra"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...