♥Damita ♥gutt & jente, Skrevet 3. november 2009 #26 Skrevet 3. november 2009 Er ikke mere kviksølv i vaksina en i en boks tunfisk. Det sa legen min. hun hadde vært ,på konferanse ang vaksina.. så den er helt trygg... jeg tok den igår også min sønn... angrer ikke på det
SusyQ Skrevet 3. november 2009 #27 Skrevet 3. november 2009 Bare for å presisere: Det er faktisk ENDA MINDRE kvikksølv i vaksina enn i en boks tunfisk (og tunfisk på boks regnes som kjent som trygt å spise, også under graviditeten fordi den inneholder så mye mindre kvikksølv enn fersk tunfisk). Med et vanlig norsk kosthold får vi i oss 4 mikrogram kvikksølv om dagen. I en boks tunfisk er det 17 mikrogram kvikksølv. En gravid på 60 kilo skal ikke få i seg mer enn 42 mikrogram kvikksølv i uka. Pandemrix (svineinfluensavaksinen) inneholder 2,5 mikrogram kvikksølv. En gravid kan med andre ord ta vaksinen 16 ganger i uka, og likevel holde seg på den "sikre siden" av grensa... Kilder: Legemiddelverket og WHO (Har lagt ut de spesifikke linkene her inne tidligere, gidder ikke lete de opp på ny.) Håper alle kan holde seg for gode til skremselspropaganda her inne i fremtiden. De aller fleste tar nå vaksinen og godt er det, så slipper vi å lese om flere gravide uten underliggende sykdommer som dør i denne pandemien.
Lunda med lillegutt Skrevet 3. november 2009 #29 Skrevet 3. november 2009 Og hvem utnevnte Laila Dåvøy til ekspert på vaksiner? Jeg fester større lit til den medisinske ekspertisen enn en relativt uvitende politiker som er opptatt av å synliggjøre at hun er i stand til å "ta tak i ting" og "rydde opp", og som har en mer eller mindre kvalifisert mening om alt og ingenting.
Tabitha Skrevet 3. november 2009 #30 Skrevet 3. november 2009 Ingen trenger altså å bry seg om spørretimen i Stortinget, siden det bare er noe "ræl" politikerne tar opp, for å vise at de er i stand til å ta tak i ting? Vel, vel.
Lunda med lillegutt Skrevet 3. november 2009 #31 Skrevet 3. november 2009 Tror det er litt viktig å være realistisk mht til hva ett stakkars menneske skal klare å ha kunnskap om ja. Og ja, politikk handler veldig mye om posisjonering. Hva tror du politikerforakt blant annet handler om? Dåvøy gikk forøvrig ikke for å være den "beste av de beste" for å si det mildt. Da velger jeg å heller stole på ekspertene på området, og det er altså verken politikerne eller byråkratene deres som sitter å forbereder saker. I dette tilfellet er det WHO, FHI og andre lands medisinske myndighetsorganer som er ekspertisen. Hvorfor tror du vår nye helseminister alltid har med seg representanter for FHI og Helsedirektoratet når det er pressekonferanser osv? Jo fordi hun selv ikke har ekspertise til å uttale seg. Og, jeg kan virkelig ikke huske at eksemplet du nevner har vært en stor sak, hadde det vært noe farlig eller kontroversielt her så hadde vel de fleste hørt om dette?
Tabitha Skrevet 3. november 2009 #32 Skrevet 3. november 2009 Men Strøm-Erichsen konsulterte jo nettopp FHI den gangen, for å få et godt svar på Dåvøys spørsmål. Husk at Strøm-Erichsen nå er vår helseminister. Hun svarte den gangen (for ca. ett år siden): "Folkehelseinstituttet opplyser at ingen av de vaksinene som har markedsføringstillatelse i Norge i dag, innholder thiomersal." Og det skulle være et betryggende svar. Nå viser det seg at alle løper over hverandre for å markedsføre en vaksine med thiomersal.
Lunda med lillegutt Skrevet 3. november 2009 #33 Skrevet 3. november 2009 Jeg vet veldig godt hvem som er vår nye helseminister.... Men det spiller ingen rolle for meg i forhold til dette spørsmålet. Verken Strøm-Erichsen eller Dåvøy er eksperter på dette. Og for dem, som for oss andre, høres det i utgangspunktet ikke bra ut med "kvikksølv i vaksiner". Derimot har det betydning for meg hva ekspertene sier. FHI sier at forbudet mot thiomersal dels er et føre var prinsipp og dels et økologisk prinsipp. Thiomersal i endose vaksiner er dessuten unødvendig. Det er med andre ord ikke forbudt fordi det er farlig. Og her er det i tillegg snakk om små små mengder thiomersal. Alle i Norge har fått vaksiner med thiomersal gjennom barnevaksinasjonsprogrammet. Ang FHIs svar i 2008, hvorfor opplever du det som motstridende til at man i dag tilbyr en vaksine med thiomersal? De referererte jo bare fakta uten å ta stilling til thiomersal som innholdsstoff.
spennendetider Skrevet 6. november 2009 #34 Skrevet 6. november 2009 Noen flere enn meg som har fått med seg hvorfor vi gravide ikke skal spise hvalkjøtt? Jo, det inneholder nemlig KVIKKSØLV. Nesten litt komisk!
spennendetider Skrevet 6. november 2009 #35 Skrevet 6. november 2009 Apropo påstanden om at vi får i oss like mye kvikksølv i maten. Av en eller annen merkelig grunn informeres det ikke om at den naturlige formen for kvikksølv er UORGANISK. Organisk kvikksølv er den mest giftige formen for kvikksølv. Organisk kvikksølv, som benyttes som vaksinekvikksølv i form av thimerosal/tiomersal, er eksponensielt mer giftig enn uorganisk kvikksølv, fordi det veldig lett binder seg til menneskelig vev, bl.a. i hjerne og lever. Autisme kan bli fremkalt av kvikksølvforgiftning bl.a. fordi kvikksølv endrer nevroner i vekst, bl.a. i tarm, øyne, hjerne, tale, muskelkontroll og immunsystem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå