gmn Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 dere må være oppmerksom på folkens, at i vaksiner er det kvikksølv som dere kanskje vet er det tungmetall og googler dere det får dere lese at det er et konserveringsmiddel som er veldig skadelig for fosteret. Et stort menneske tåler vel litt mer av det,og har allerede fått mye av det i oss de fleste av oss(gjennom mat,amalgam) Men et lite foster tåler det IKKE! Vil bare at dere gravide der ute gjør barnet i magen en tjeneste å tenker dere om før dere vaksinerer dere. Har dere muligheten så hold dere heller litt unna menneske-mengder nå til pandemien roer seg litt. Jo flere andre som vaksinerer seg som ikke er gravide,jo bedre for oss og det kommende barnet! Dessuten vil jeg tilføye at det er svært få som dør av dette viruset,så det hele er skremselspropaganda som er tatt helt ut av perspektiv. Lykke til med valget
Gjøkeredet③ Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 For det første så er dette allerede diskutert opp og ned i mente her inne, og for det andre er det utrolig unødvendig å skremme de som allerede har tatt den på den måten. For det tredje er det mindre kvikksølv i denne vaksina enn du får i deg gjennom maten du spiser daglig. For det fjerde blir denne vaksina gitt mor, og ikke sprøyta direkte inn i forsteret. Og for det femte så er det opprettet et eget forum for dere som vil snakke om vaksina, svineinfluensa osv osv.. Og nei, jeg har faktisk ikke tatt vaksinen selv. Ikke enda ihvertfall!
Gjest Sensitiv er gravid! Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Det er nok stor forskjell på å få kvikksølv via mat enn sprøye... Synes at folk bør få si hva de mener her uten å få et slikt svar.
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Synes at folk kan holde seg til sykdomsdebatten når så mange både på skravle og trimester debattene har gitt uttrykk for at de helst vil inn der å skrive/lese og slippe å ha 15 innlegg midt i glaninga hele tiden.
Tabitha Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Alt som gravide ikke bør ha er det mora som får i seg, så som alkohol, røyk, muggost, spekemat, løsningsmidler osv. Det er ingenting av dette som sprøytes direkte inn i fosteret. Og det er heller ingen som tar til orde for å fortie denne infoen for å berolige dem som har drukket alkohol eller tatt narkotika!
Bromelia Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Det er like mye kvikksølv i den som det er i en boks med tunfisk... Så så farlig er det faktisk ikke.
Gjest Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Det har jo noe å gjøre med hvordan ulike stoffer opptas i mors kropp og deretter passerer over placenta. F.eks så kan både alkohol, CO og nikotin lett passere placenta. Man kan ikke sammenligne forbruk av alkohol/røyk/narkotika i svangerskapet med en dose vaksine som inneholder ørsmå mengder tiomersal.
Venterpå#2 Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Jeg tok vaksina i forige uke..etter myyyyyyyyyyyye om og men..jeg er livredd for at noe skal skje med den lille i magen..dette er mitt første barn..og jeg er generelt skeptisk til det meste...sitter her nå med klump i halsen og hjertet banker..hva er vitsen med å lage et sånt innlegg??? kunn for å skremme de mange som allerede har tatt vaksina?!?! det er alltid noen som skal mene noe om alt...hold slike ting for deg selv, vi får nok skremsler gjennom media....... huff..
<3 Maren <3 Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 Helt enig med innlegg nr 2 her. Dette har allerede vært diskutert opp og ned i mente. Gå på sykdomsdebatten, så slipper du å få svar du ikke synes er passende. Det er mange her inne som har tatt vaksina nå og ønsker å legge det bak seg og glemme det så fort som mulig. Det er ikke noe lett valg samme hvilken vei man går. Synes det skal respekteres og at debatten kan taes ett sted der folk ønsker innspill på det. OG ja.. Det er selvfølgelig bare å ikke lese innlegget, men det er ikke det som er poenget her.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 2. november 2009 #11 Skrevet 2. november 2009 HERREGUD! sier bare jeg... er ikke mer kvikksølv i sprøyta en det vi får igjennom mat på en uke... Ta deg sammen... Kom til meg du, her ligger det en ubåt med flere tusen tonn kvikksølv og lekker rett ut i havet utenfor huset mitt...
gmfosse Skrevet 2. november 2009 #13 Skrevet 2. november 2009 Den var ment til deg, Det blir heilt vilt;o)
Molait Skrevet 2. november 2009 #14 Skrevet 2. november 2009 Jada er diskutert i hjel snart...men folk får nå bare diskutere for min del. Kan bare legge til at det er forskjell på organisk og uorganisk kvikksølv så blir litt feil å sammenligne med det man får i seg gjennom mat egentlig.... Og ja jeg har tatt vaksina og nei jeg lar meg ikke skremme av et innlegg på bim. Stoler mer på leger enn som så...
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 2. november 2009 #15 Skrevet 2. november 2009 Enig med deg Molait..... Har en bror som er sykepleier på Haukeland, og han fortalte meg at der var det flere gravide leger og sykepleiere som tok vaksinen..
Gjøkeredet③ Skrevet 2. november 2009 #16 Skrevet 2. november 2009 Takk:o) Litt fanden i voldsk her på formiddagen:o)
Tabitha Skrevet 2. november 2009 #17 Skrevet 2. november 2009 http://www.dagsavisen.no/innenriks/article337933.ece Laila Dåvøy (KrF) har skrevet brev til forsvarsministeren for å få klarlagt om norske soldater har fått vaksiner som inneholder kvikksølv. – Kvikksølv er farlig, og mange mener de er blitt syke av det. Når jeg får opplysninger om at kvikksølv er blitt brukt i vaksiner, er det så alvorlig at jeg må undersøke det videre, sier stortingsrepresentant Laila Dåvøy til Bergens Tidende. (02. mars 2008)
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 2. november 2009 #18 Skrevet 2. november 2009 Kvikksølv som er i den sprøyta blit skillt utfra kroppen raskere enn det en får i seg igjennom mat daglig!! Så dere kan ta det helt med ro...
Elinlita Skrevet 2. november 2009 #19 Skrevet 2. november 2009 Det er vel på tide med litt fakta og ikke bare svada, er det ikke? Ser på innlegget over her angående stortingsrepresentant Laila Dåvøy og ser at dette er tatt ut av en sammenheng. I Norge ble det i 2008 innført et forbud mot vaksiner som inneholder kvikksølv, derfor ble denne saken tatt opp i media. Tiomersal er derimot IKKE forbudt. Det er nok riktig at det er forskjellig typer kvikksølv i fisk og vaksine. Metylkvikksølv (det som finnes i f.eks fisk) og etylkvikksølv (det som finnes i vaksinen) er beslektede forbindelser, men oppfører seg forskjellig i kroppen. Etylkvikksølv skilles ut fra kroppen raskt gjennom avføring, mens metylkvikksølv har en halveringstid ca. 70 dager. Dette vil da si at kvikksølvet som man får gjennom vaksinen er ute av kroppen lenge før kvikksølvet man får i seg gjennom mat. I USA er tiomersal fjernet fra vaksiner pga at det ble brukt vaksiner i vaksineringsprogrammet til skolebarn som lå over den daglige maksimumsdosen for metylkvikksølv. Igjen er det viktig å huske at det ikke er denne type kvikksølv som brukes i tiomersal, men at man ikke hadde noen øvrig grense på dagsdoser av etylkvikksølv. Kilde: http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____80890.aspx'>http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____80890.aspx Jeg synes det er svært synd at det er så mange som sitter foran pc'n og leter opp informasjon om vaksinen og likevel bruker tabloidaviser som kilde til opplysning. Tror man heller skal holde seg til fakta, og den finner man nok dessverre ikke i en løssalgavis som må ha fete overskrifter for å selge. Det er også svært synd at det faktisk finnes mennesker som har så lite empati at de heller skaper hysteri blandt gravide og småbarnsforeldre enn å støtte dem gjennom denne tiden. For andre fakta angående vaksinen, se: http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00236/Faktahefte_om_pande_236329a.pdf http://www.legemiddelverket.no/
englestøv......<3 Skrevet 2. november 2009 #20 Skrevet 2. november 2009 HALLO... PLEASE SLUTT Å SKREMME GRAVIDE SOM HAR TATT VAKSINA ETTER VALG OG VEILEDNIG AV NOEN AV NORGES DYKTIGSTE LEGER PÅ FOSTERMEDISIN...... NASJONALT SENTER FOR FOSTERMEDISIN I TRONDHEIM ER FREMSTE EKSPERTISE I LANDET PÅ FOSTERMEDISIN OG DER ANBEFALER LEGENE SOM ER SPESIALISTER AT VAKSINA TAES FRA UKE 12... SÅ KJÆRE MOTSTANDERE KOS DERE MED AT DERE SELV IKKE VELGER Å TA DET Å SÅ KAN DERE TI STILLE ELLR GÅ TIL KRANGLESIDENE....
Tabitha Skrevet 2. november 2009 #21 Skrevet 2. november 2009 Registrerer at du mener jeg er en som vil ødelegge for andre, men Dåvøys spørsmål handler om thiomersal; http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Skriftlige-sporsmal-og-svar/Skriftlig-sporsmal/?qid=39542
Tabitha Skrevet 2. november 2009 #22 Skrevet 2. november 2009 Vær så snill, fjern mellomrommet i "sporsmal". Da virker linken.
Elinlita Skrevet 2. november 2009 #23 Skrevet 2. november 2009 Jeg får bare opp at denne siden ikke finnes jeg...
Tabitha Skrevet 2. november 2009 #24 Skrevet 2. november 2009 Tror det er noe med at den deler seg i to fordi den er så lang. Se mitt innlegg kl 21.26
Siss*40 Skrevet 2. november 2009 #25 Skrevet 2. november 2009 Jeg tok vaksinen forrige mandag. Litt vondt i armen, litt småtrøtt og hodepine, men ellers engen bivirkninger. Var til ultralyd torsdagen, og begge jentene mine sprellet og så ut til å ha det riktig bra. Fikk positive tilbakemeldinger fra legene på KK (Bergen) at vaksinen var tatt. I dag er det en uke siden, og effekten skal begynne å komme. Er lykkelig for at jeg tok vaksinen, en gravid bekjent av meg rakk det ikke før hun ble syk - og hun er MEGET syk... Jeg har gjort det jeg ble anbefalt å gjøre, og kan ikke skjønne at noen i det hele tatt kan tenke på å gjøre et annet valg ... Stopp skremselspropaganda, hold det til sykdomsdebatten, la de som vil bekymre seg halvt i hjel gjøre det... Men la oss som ønsker å diskutere mer "vanlige" bekymreinger få gjøre det... Krysser fingre for alle gravide, både vaksinerte og uvaksinerte - og håper vi kommer fint igjennom vinteren:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå