VilVilVilVil Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Mannen kjørte og jeg satt i passasjersete på 4-felt motorvei. Så havner vi bak en sinke som kjører i 70 i 90 sonen. Man skifter felt og vi begynner å kjøre forbi. Idet vi passerer kikker jeg på føreren i den andre bilen. Der ser jeg en dame som holder rattet med en hånd og har en liten baby på andre armen. Babyen kan ikke ha vært mer enn en måned. Herregud!!! Fikk helt vondt inni meg. Kan jo være livsfarlig jo. Ringe politiet med en gang, men de sa de ikke hadde kapasitet til å rykke ut til sånne situasjoner. Uff uff uff, nå sitter jeg her og lurer på om jeg burde gjort noe annet. Stakkars baby.
Gjest Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Har du nummeret på bilen så kan du jo ta kontakt med barnevernet. Sjekk om de har mulighet til å finne bileieren, og ta en liten prat om sikkerhet i bil.
VilVilVilVil Skrevet 1. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2009 Ja, jeg har nummeret. Ga det til politiet. Prøve å ringe barnevernet imorgen kanskje, det var en god ide.
VilVilVilVil Skrevet 1. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. november 2009 Uff, tenker på det enda jeg... Sikkerhet i bil er jo så utrolig viktig.
mamarama og lille banan Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Jeg hadde ringt barnevernet i morgen hadde jeg vært deg ja...Herregud :s
slikkogingenting Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 Så FLOTT for deg å kunne meddele på et viktig forum som jo dette er, at du har vært en skikkelig samfunnsborger og forsøkt å ødelegge livet til en småbarnsmor som antakelig bare gav sin lille en tår melk...
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Om den stakkars ungen var så sulten så kunne vel mora bare stoppa? Syns du gjorde det riktige jeg, og det er helt horribelt at ikke politiet har kapastitet, det kan faktisk ende ganske fatalt..
De tre gull Skrevet 1. november 2009 #8 Skrevet 1. november 2009 Jada..babyer trenger en liten tår melk innimellom...MEN: DA KJØRER MAN INN TIL SIDEN OG STOPPER BILEN....
winneboo Skrevet 1. november 2009 #9 Skrevet 1. november 2009 Ingen normale oppegående mennesker har babyen sin på fanget når de kjører på motorveien. Tar en person et så alvorlig galt valg, så forundrer det meg ikke at det er flere ugler i mosen i heimen der.
Gjest mphs Skrevet 1. november 2009 #10 Skrevet 1. november 2009 Om hun skulle gi ungen melk skulle hun gitt det før hun begynte å kjøre. Du kan da ikke mene at du syns det er greit å ikke sikre unger i bilen? Hi du har gjort det eneste rette.
slikkogingenting Skrevet 1. november 2009 #11 Skrevet 1. november 2009 Vet ikke jeg, tenker bare at ungen er sulten. Sulte unger er ikke til å spøke med..
...♥... Skrevet 1. november 2009 #12 Skrevet 1. november 2009 Herregud Slikkogingenting.. Jeg håper VIRKELIG du tuller nå...
VilVilVilVil Skrevet 1. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 1. november 2009 Hjelpes, man gir da ikke en baby melk i 70km/t!!! Da har man heller en hylende unge trygt plassert i bilsetet til man finner et sted å stoppe.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. november 2009 #14 Skrevet 1. november 2009 Hurra for nye forumtroll! ) Du gjorde det rette, HI!
-MtG- Skrevet 1. november 2009 #15 Skrevet 1. november 2009 Hvis ungen er sulten så stopper man og gir den mat. Sultne unger er ikke til å spøke med? Hva skulle den gjort? Hoppet ut av setet sitt og tatt strupetak på moren??
...♥... Skrevet 1. november 2009 #16 Skrevet 1. november 2009 Selvfølgelig! Enhver oppegående person skjønner vel at man ikke skal amme mens man kjører bil?? Man har det aldri så travelt at man behøver å sette ungens liv på spill! Du gjorde det eneste riktige HI!
winneboo Skrevet 1. november 2009 #17 Skrevet 1. november 2009 hehhehehe nå måtte jeg le...........så det for meg MtG
slikkogingenting Skrevet 1. november 2009 #18 Skrevet 1. november 2009 Er du sikkerpå det? Vi lever i et samfunn hvor lysnjestemningen er HØY så fort noe viker fra normalen. Så klart ammer man ikke i 70 km/t, heller har man ikke barnet på armen. Hva gjør du hvis du oppdager at venninna di oppfostrer barnet sitt på loff med sjokoladepålegg til alle måltider, frodi det er det eneste barnet vil spise? det er oigså omsorgssvikt og bør meldes ifra. Melder mann ifra hvis noen holder barnet og tvinger det til å pusse tennene? Eller melder man ifra hvis man oppdager at barnet ikke pusser tennene i en alder av 2 år. Hva om barnet har tannsten? Hva om barnet hyler to timer i stress midt på natten og du som nabo ligger i sengen vegg i vegg og hører på dette. Hva gjør du da?
...♥... Skrevet 1. november 2009 #20 Skrevet 1. november 2009 Barnet kommer ikke til å dø av å spise loff med sjokkopålegg på og det dør heller ikke av å måtte pusse tennene.. så synes egentlig ikke dette kan sammenlignes.. Og når det gjelder det siste så finnes det faktisk kolikkbarn som skriker lengre enn 2 timer i strekk midt på natten - i know..
kokosyklus Skrevet 1. november 2009 #21 Skrevet 1. november 2009 Kjære vene, dette er noen som tøyser:)
...♥... Skrevet 1. november 2009 #22 Skrevet 1. november 2009 Hehe..Ganske innlysende det ja! Men klarer ikke å dy meg når noen skriver noe så dumt...
Gjest Skrevet 1. november 2009 #23 Skrevet 1. november 2009 Loffungen: Jeg deler tips om hva man kan gjøre for å få barn til å spise. Jeg har selv en kresen en med tendenser til spisevegring og vet at det kan være vanskelig. Tannpuss: Jeg synes et minutt tvang er bedre enn råtne tenner. Pusser det ikke tenner i det hele tatt vil jeg fortelle dem om fordelene. Hyler naboens unge lenge i strekk spør jeg hvordan det går med den lille og sånt. Det er ikke morsomt med barn som skriker om natta. Kanskje tilbud meg å passe litt så de får sovet ut på ettermiddagen (vi kjenner stort sett naboene våre ganske godt). Hadde jeg sett noen kjøre med babyen under arma på motorveien hadda jeg gjort som HI!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 1. november 2009 #24 Skrevet 1. november 2009 slikkogingenting Du har tydligvis ikke mye peiling på hva som kan sammenlignes og hva som overhodet ikke kan sammenlignes! I innlegget du skriver så virker det jo som du syns hi har gjort en stor feil ved å kontakte politi/barnevern fordi moren satte babyen sin i livsfare! Jeg trenger vel ikke å skrive noe mer, for du forstår vel godt at du tar feil her!!
Popsipus Skrevet 1. november 2009 #25 Skrevet 1. november 2009 Ring barnevernet! Dama trenger et lynkurs i folkevett!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå