Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 "jeg liker ikke lakris jeg!" - neihei, synd for deg da, hadde jeg lyst til å svare, men klarte å lire ut av meg noe mer diplomatisk om at da fikk han dele med noen andre som faktisk liker lakris da... Og "takk" er visst er fremmedord for mange kan det virke som! Ikke bra, ikke bra nei!
Zitro Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Da hadde jeg nok lira av meg ganske fort at "det er ikke mitt problem". Takk er en selvfølge at dem sier ja!
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 De sa ikke takk de som var her heller! Rett før jeg sa: og hva sier vi da???
mortil3nå Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 åh herregud, så frekke unger er da! Synes hele greia er noe tull jeg da.
LoveActually Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Her hadde vi mange hyggelige unger på besøk :-) En av dem sa til og med: "nei takk, jeg har allerede fått..."
rudolfine Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 Vi hadde noen slike her også, men stort sett har de vært høflige. De førstnevnte fikk beskjed om at de kunne velge to ting fra godteskåla, men det var tydeligvis ikke nok. En håndfull ble tømt i korgene deres, før hånda gikk opp i skåla mi igjen. Da ga jeg beskejd om at "nå holder det!", men en av de, en tass på ca 4, tok tak i kanten og drog. Desverre for han hadde jeg godt tak i skåla, mens han ikke holdt like godt fast i sin korg, så den gikk på hodet i bakken. "Uæææ, du raste godteriet mitt" sutra han. Sånn går det, svarte jeg, mens han plukka opp godteriet sitt fra dørterskelen min. Noen som var her var så søte og høflige at de fikk litt ekstra, men altså ikke de som bare grabber til seg, og ikke giddder si takk, en gang.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 foreldrene mine ga ut hele potetgullposer til alle som ringte på - de ble glade de. tror ikke foreldrene mine helt har forstått at disse barna skal ringe på 20 dører til... hehe
verdens heldigste mamma Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg har ikke så mye som en seigmann i huset, så jeg må innrømme at jeg har slått av lyset i de rommene som er på samme side som inngangsdøren og later som jeg ikke er hjemme. Ble så lei av utaknemlige unger i fjor. Noen er selvsagt søte og har med seg foreldre som passer på, men det er for mange av de andre. Er det ikke meningen at de skal gjøre noe for å "gjøre seg fortjent til" å få noe? Ikke bare stå og kreve for ingen ting? En sang for eksempel? Mulig jeg har misforstått.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. oktober 2009 #9 Skrevet 31. oktober 2009 du forveksler med julebokk du. i grunn tror jeg vi alle skal være glade for at vi slipper en million syngende troll
verdens heldigste mamma Skrevet 31. oktober 2009 #10 Skrevet 31. oktober 2009 Hihi, du har vel rett. Men jeg trodde faktisk at konseptet var mer likt julebukk.
Mor Løvehjerte Skrevet 31. oktober 2009 #11 Skrevet 31. oktober 2009 Vi har glemt å strø i den usedvanlig glatte og bratte bakken opp til huset i dag, så vi har av en eller annen mystisk grunn ikke sett eller hørt noen barn. Selv valgte jeg å bruke brodder for å komme meg opp og ned bakken i dag. I morgen husker vi kanskje å strø... (Sitter og griner og savner utkledde barn i hyggelige kostymer med bøtter smekkfulle av godteri)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 31. oktober 2009 hehe, anita- "glemte det" ja, det sier de alle;) Praktisk forglemmelse da! Her var de fleste ganske hyggelige, men dette med å si takk var det heller dårlig med.
Hera Skrevet 31. oktober 2009 #13 Skrevet 31. oktober 2009 Takk er nok ett fremmedord ja:0( Men hadde en som tok "kaka" her. Gutten min på 8 år stod i døra med en orange halloween bøtte med godteri. Han sier: "bare forsyn deg", og gutten sier da tar jeg hele bøtta, tok tak i hanken og tok bøtta ut av hånda på gutten min. Så snudde han og var på vei til å gå. Jeg stod å så på, og fikk sagt, du gjør nok ikke det nei, og fikk bøtta tilbake igjen. Skal sies at jeg stod litt i bakgrunnen så jeg var ikke helt synlig. Men maken til frekkhet!!! Så etter det opptrinnet så stod jeg ved siden av gutten min når det skulle deles ut godteri.
It's all about me Skrevet 31. oktober 2009 #14 Skrevet 31. oktober 2009 Å helighet. Over her flere av grunnen til at jeg synes Halloween er noe skikkelig tull. Her er lyset av, og det har takk og lov ikke vært en eneste innom.
OsloMor Skrevet 31. oktober 2009 #15 Skrevet 31. oktober 2009 Selv mine foreldre på 60 og 70 år har kjøpt masse snop til naboungene, ganske sært å la være. Halloween er jo blitt en ganske etablert skikk blandt barn nå da. Skru av lyset og late som om man ikke er hjemme er jo nitrist og skikkelig tregt. Det er jo bare barn da som synes dette råstas, synes de er så søte når de gleder seg over ting.
It's all about me Skrevet 31. oktober 2009 #16 Skrevet 31. oktober 2009 Julebukk er søtt. Trick or treat synes jeg er langt ifra søtt. Men alle har rett til hver sin smak. Og så lenge mine barn ikke vet hva det er eller bryr seg om det så kommer lyset til å være av. Samme hvor nitrisk noen måtte synes det er.
Kamomille Skrevet 31. oktober 2009 #17 Skrevet 31. oktober 2009 Ehhhh...... Er det egentlig så rart da? Svært få av ungene (og desverre også de fleste foreldre) aner jo ikke hva Halloween går ut på. De har aldri fått "opplæring" i skikken. Hvordan skal de da vite hvordan de skal oppføre seg. Dersom man ikke vil ha unger på besøk, skal man slukke utelampene. Det er et tegn på at man ikke ønsker besøk, og ifølge skikken skal dette respekteres:) Ungene skal ikke "gjøre noe" for å få godteri. Man gir godteri til abrna for å unngå "trick". man skal da gi utfra hva man synes de fortjener, utfra hva faren for "trick" er osv. Man kan velge å ikke gi, og ungene bør da ha noe fanteri på lur.....
Tøysetipp Skrevet 31. oktober 2009 #19 Skrevet 31. oktober 2009 Var det noe å bli irritert for? Det var vel en ærlig sak det. Om han glemte å takke er vel ikke det verdens undergang. Jeg skjønner at jeg befinner meg på ødelandet for her har det ikke kommet et eneste barn. LOL
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #20 Skrevet 31. oktober 2009 Tja- jeg pleier ihvertfall ikke si "jeg liker ikke nips-figurer, jeg" hvis jeg får en nips-figur i gave av eldre slektning (litt søkt eksempel muligens men dog;). Det var ikke bare han som ikke sa takk, det gjaldt så og si alle.. ikke mye å irritere seg over nei, men jeg merker jo at ting har skjedd på den fronten siden vi var små. Nå tar de godiset for gitt virker det som, og står der nesten litt skuffa hvis de ikke får store mengder.. Lite sjarmerende spør du meg!
Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #21 Skrevet 31. oktober 2009 Her i huset sa vi bare til de som ringte på at "vi feirer ikke Halloween.." Deretter måtte vi koble ut ringeklokka da vi har småttiser som skulle sove... Syns det er tåpelig av foreldre å sende ut ungene på "trick and treat", ungene syns det er gøy ja, men her må voksne ta seg i nakken, ikke alle ønsker denne "nye" skikken velkommen.
alvamamma Skrevet 31. oktober 2009 #22 Skrevet 31. oktober 2009 Hehe, synes han som var hos Hera tok kaka! Ler så den høygravide magen min rister :-) Er helt enig i at et takk er på sin plass. Her sa alle det..Passer seg ikke å klage på det de får heller.. Enig i at mye har endra seg med åra ja!
Tokatter_USA Skrevet 1. november 2009 #23 Skrevet 1. november 2009 Vi var ute i kveld med vår nesten 5-åring, en 4-åring og en 2-åring (og fem foreldre), og hver bidige gang måtte vi minne dem på å takke. Så håpløse er de ikke vanligvis. Noe med spenningen og godteriet fikk dem til å glemme folkeskikk. Men de var jo søte, da. (Jeg har forøvrig aldri delt ut godteri på Halloween selv, så jeg vet ikke hvordan barn flest her i byen oppfører seg.) Ingen her som synes det er tregt eller sært å ikke ha utelyset på. Langs de gatene hvor det var flest hus med lys på var det likevel bare ca. halvparten. Mange gater var helt mørklagt. Uansett blir det mer enn nok godteri! Det er heller ingen som har "fanteri på lur". Jeg vet ikke når det var vanlig sist.
prekæs Skrevet 1. november 2009 #24 Skrevet 1. november 2009 Uff. Ungdommen nå til dags, sier nå jæ. Eller. Skulle vel egentlig sagt at det har jeg aldri sagt.
Ronja&Odin Skrevet 1. november 2009 #25 Skrevet 1. november 2009 lillebror r på haloween party igår.. der hadde mora vært med og gått med ungene... da mamma hentet han igår sa ha. mamman til **** var gæærn asså... hun satte gressklipperen forran døra til en mann som ba oss forsvinne hun... mens han stolt sa, jeg var den eneste av barna som turte og gjøre ting når vi ikke fikk noe. da mamma spurte hva han gjorde da, sa han stolt. jeg snudde på dørmatta dems:p la uner få være unger... herregud er vi ikke voksne mennesker? om de ikke sier takk, er nå det en ting, men at en 4 år gammel gutt blir ivrig og river litt i godteskåla? og at dere ikke åpner døra til banr... ja da må jeg si at det sier litt om hvordan dere er....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå