Gå til innhold

Stuegardiner til 6000 kr ?!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flytter inn i drømmehuset på søndag, og har nå forelsket meg helt i noen gardiner på interiørbutikken. Jeg trenger 8 lenger, og de koster 750 kr pr lengde. Synes det er fryktelig dyrt, men prøver å trøste meg med at jeg har gardiner til alle de andre rommene. Så hva hadde dere gjort, kjøpt gardinene eller funnet noen andre? Og S hadde hvertfall dødd hadde han visst at stuegardinene hadde kostet 6000 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det man ikke vet har man ikke vondt av? :-p

Skrevet

Jeg ville nok ikke hatt råd til så dyre gardiner og med katt så er det lite økonomisk med dyre gardiner uansett;)

Synes ikke du skal bruke så mye penger på gardiner uten å ta det opp med S først

Skrevet

jeg betalte 600 for mine og følte at jeg var helt vill og gal... hehe.. så tror 6000 hadde utgått.

da hadde jeg kjøpt en fin diamtring i stedet og levd uten gardiner :D

Skrevet

Mon2two: Han hadde ikke spurt hvor mye de hadde kostet, men hadde jeg sagt prisen så hadde han dødd:) Hehe... Men noen små hemmeligheter må vel jenter få ha?

Vinterflickan; Jeg har ikke katt, og har egentlig råd til de siden vi fikk en bra pris på det gamle huset, men VIL jeg bruke så mye penger på det?

Skrevet

Jeg hadde ikke villet bruke så mye penger på det, samme hvor mye jeg kunne "sløse" med....

Og aldri i verden om jeg kunne holdt det hemmelig for samboern at 6000 hadde gått ut til gardiner, trur han hadde blitt gæren på meg. Hehe :)

Skrevet

hadde heller aldri brukt 6000kr på gardiner.. jeg kjøper nesten alltid på kid. og de siste jeg kjøpte kjøpte jeg på hemtex på opphørs-salg. fikk 8 lenger for 40 kr :)

Skrevet

6000,- var litt drøyt ja! Men har man lyst (og råd) har man jo som kjent lov! :)

2smågull: Jeg handler også det meste av gardiner på kid! Helt genialt billig.. og på salg er det jo nesten gratis! :)

Skrevet

Nei, nei nei... dere skal jo si at klart dere også hadde gjort det:)

Skrevet

Jeg kunne ha gjort det hvis de var klassiske, tidløse og ekstremt fine. Men kun hvis jeg hadde råd og samboeren var med på det...

Lykke til med valget:-)

Skrevet

`hehe... jeg hadde helt klart brukt 6000 på gardiner. det er jo slettes inngen sum. tenk på hva huset kostet. 6000 er jo bare en liten brøkdel av det og gardiner er jo enormt viktig for å vise huset fra sin beste side. også er det jo tross alt snakk om stuen her. som er husets mest brukte rom.

hjelper det?

Skrevet

Hvis det er kvalitetsgardiner, med stoff som henger fint (helst litt tungt stoff) slitesterkt oppheng, og tidløst design, så ville jeg absolutt gått for de. Litt luksus skal man unne seg :)

Det vises når man har betalt en del for gardinene :)

Skrevet

Bilde? Om du elsker dem, stoffet er av god kvalitet og du faktisk har råd, så..

Skrevet

Ja, noen hemmeligheter er det lov til å ha;o)

Finnes verre hemmeligheter! ;-p

Skrevet

Det kunne jeg glatt ha gjort ! Mine forfedre brukte en formue på gardiner, da dette klassifiserte til noe som måtte være skikkelig.

Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort hvis jeg virkelig ville ha de..

Svigerinna mi kjøpte stuegardiner til 18.000 kr. Min kjære bror tror de "bare" kostet 10.000 kr. Han var sjokkert at de hadde brukt 10.000 kr på gardiner... ingen vil si at det nesten var det dobbelte.. :-)

Men JA, jeg hadde gjort det. Jeg har nettopp brukt 5000 kr på Plisse gardiner til et dobbelt vindu..

Skrevet

hehe.. Dette var mer svarene jeg ville ha:) Har ikke bilder av de, men de er mørkebrune, med svake store ruter i de, i litt engelsk herregård stil. I tillegg er de foret, slik at de er tunge og henger på en pen måte. Men er litt i tvil ettersom foret er lyst, og der er dette da som henger utover. Men jeg skulle få låne en på mandag slik at jeg kunne få se hvordan det ble i stua, så jeg kan ta bilde for dere da:)

Skrevet

Har du mulighet til å kjøpe færre lengder? Har du mange vinduer som står tett på rad og rekke, og ikke trenger å trekkes helt for, er det mulig å bare ha en lengde på hver side av vinduene. Bare et tips.

Skrevet

Ja, klart du skal kjøpe dem!! Det hadde jeg gjort! Når du flytter inn i drømmehuset kan man unne seg flotte gardiner. Med 8 lengder må det være fine gardiner som du ikke blir lei av. Gardiner er jo en viktig del av interiøret.

Du kommer uansett opp i en liten sum da du må ha 8 lengder. Og ikke si det til samboen! Herregud hvis min mann hadde visst om alt det dyre jeg har kjøpt i årenes løp fra Lexington, Lene Bjerre, Designers Guild osv.

Hvis du ikke kjøper dem, vil du tenke på dem i lang tid fremover og angre livet av deg.

Prøv å finne noen rimeligere, lån de billige og de dyre med deg hjem og se hva som funker i stuen din. Kanskje digger samboen de dyre gardinene.... Lov å håpe :-)))

Skrevet

Åååå herregud, jeg tør ihvertfall ikke å si hvor mye mine gardiner kostet...6000,- hadde vært billig ;-)

Skrevet

Hehe kom til å tenke på eksen til en kompis, ho kjøpte gardiner til stua og kjøkkenet deres for nesten femti tusen kr...bare fordi venninnene hennes hadde så flotte gardiner så ho måtte ha noe som var bedre ...Huff litt ille egentlig.

Å nei det var ikke ment til deg Lizzy som at du er som ho altså ;o) hehe

Skrevet

Understreker. Jeg har ikke stuegardiner til den prisen. Likevel. Det kunne jeg nok brått hatt om jeg likte dem best. Men bytter ikke gardiner etter kidannonser på tvn heller da.

Skrevet

50 000 for GARDINER?????Litt ille?

:-O

Jeg hadde ikke betalt 6000 for stuegardiner, men det er meg. Jeg er litt gjerrig sånn, og leter lenge etter et godt tilbud. Og pleier til slutt å finne akkurat det jeg vil ha, og syr selv. Det er mye å spare om man kjøper stoffet selv. Og gardiner er jo det enkleste man kan sy.

Skrevet

Galskap!!

Skrevet

Hehe det var ikke selve prisen i og for seg. det var jo mer grunnen til at ho gjorde det da ;o) men ja det er helt galskap begge deler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...