Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Vi har en sønn på 5mnd nå. Da jeg gikk gravid var det ett par episoder hvor samboer gikk over streken ang vold når han drakk! Men det har vi igrunn glemt for han lovet å skjerpe seg. Helt til for ett par mnd siden så var vi på konsert sammen, å da tok han tak i meg igjen, dyttet meg og tok meg hardt i armen slik at jeg ble redd. Men er dette å regnet som vold? Vi ble enige om å glemme det hele og heller slutte å gå på fest! Så nå har det skjedd ett par episoder i edru til stand også Han mener jeg ikke respekterer han så den ene dagen når vi diskuterte heftig ble jeg så oppgitt at jeg bare gikk midt i diskusjonen, da reiste han seg fra sofaen og løp etter meg og heiste meg oppetter halsen og la meg ned i bakken, og klemte ansiktet mitt sammen og kjeftet om at jeg måtte begynne å respektere han. Å så har han en dum sans for humor, jeg skal på konsert i dag, så sa han så kjekt igår om jeg trodde eksen hans skulle der? ( Hun har prøvd seg litt på han i d siste å han vet jeg føler henne som en trussel ) Så sa jeg ja jeg visste hun skulle der, pluss alle de andre damene hans også sa jeg . ( For han har ei som han var med rett før vi ble sammen som jeg liker svært lite. ) så skøyet han tilbake at ååh shit da var det jo drit dumt jeg ikke skal der. Så satt jeg og skrev ei melding akkurat i denne diskusjonen så han kommenterte dette, så skulle jeg bare ta en spøk tilbake å sa att ja jeg må jo sikre meg noe til helga, så lo jeg. Men da ble han kjempe sur og begynte å slå løs på meg, på armen og på sida i magen, til jeg begynte å grine. Vi kjørte bil på dette tidspunkt med den lille i baksetet. Nå lurer jeg på, er dette mishandling? Eller hva er det ? Regnes det som vold? Eller fortjener jeg det?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Det er INGEN som fortjener å bli behandlet slik! Jeg ville flyttet ut på flekken. En slik "mann" kan man ikke bo med
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 JA, dette er misshandling.. Det regnes som vold og INGEN fortjenner å bli slått!!!!! Dump denne usikkre driten og verdsett deg selv for DU ER faktisk VERDT DET!!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 En får ikke respekt før en gjør seg fortjent til det, så det kan han bare glemme. Jeg hadde gått fra ham, og det sier jeg utfra egne erfaringer. Dette er mishandling. Delt i psykisk og fysisk mishandling. Du opplever begge deler her.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Fy faen så dum du er HI. Selvfølgelig fortjener du det....NOT!! Du ser jo selv at du fortjener det ikke. Dette er faen meg ikke normalt. Om du ikke ser det, er du faen meg enda dummere enn det jeg fikk inntrykket av i innlegget ditt.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg gikk inn i dette forholdet med god selvtillit alt var på topp. Mange venner og alltid folk rundt meg. Ingen av disse vennene har jeg igjen. Jeg er så psykisk nedbrutt og sliten. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta tak og klare meg uten han ? Jeg har ingen igjen, er det noen som kan forstå det eller er jeg bare helt teit som tenker sånn? Nei jeg er så frustrert om dagene at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Han har suttet inne for vold på eksen tidligere, men alle driver å sier at det var hennes feil og han er uskyldig i det, for hun focket opp først! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre Føler bare jeg trenger det siste pushet så drar jeg. Men akkurat nå føler jeg ikke at jeg har noe grunn til å dra. HI
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 Skjønte ingenting av den eks- og bilsitusjonen, men alt det andre du skriver får absolutt alle varsellamper til å blinke. Heise deg opp etter halse, dytte, gripe hardt, og ikke minst KREVE respekt, nei dette er ikke bra i det hele tatt. Jeg er ganske sikker på at situasjonen vil forverre seg. Synes det er brutalt å oppfordre noen til å gå fra mannen sin når man har små barn, men hvis alt du forteller er sant, tipper jeg han kan gjøre stor skade på barna også, i hvert fall mentalt, men muligens også fysisk. Be ham bli med i familieterapi, og få frem sannheten for en ekspert. Kanskje han kan hjelpes. Hvis han ikke vil dette, stikk før det er for sent.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Du trenger ikke være så slem Anonym 11.30 for visst du ikke vet åssen det er så kan du ikke sette deg inn i tankene som flyr rundt i hodet mitt. Vet jo at jeg ikke fortjener det, men hvorfor gjør han det da? Og egentlig visste jeg ikke om det var mishandling for han lager sjelden noen merker på kroppen min. Og går jeg fra han pga dette, kommer da folk til å tro meg?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 Oj. Voldsdømt også! Du kan jo tenke på at din sønn etter all sannsynnlighet vil bli et monster som juler opp damene sine, akkurat som pappaen hvis ikke du tar ansvar og får ham unna. Det burde være motivasjon!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 Du skriver jo selv at du var lykkeligere FØR du traff ham, så jeg kan love deg at du vil bli langt lykkeligere ETTER ham også !!! Kom deg unna !!!!!!! Blir du værende, så fortjener du det du får.... For det er DITT valg å bli... Vær smart !! GÅ !!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #11 Skrevet 30. oktober 2009 Du stor vel ikke fremst i køen da IQ ble utdelt eller?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #12 Skrevet 30. oktober 2009 Ja, beklager at jeg var stygg i språket. Men jeg blir så innmari irritert da jeg leste innlegget. Du vet at ingen fortjener å bli slått? Les gjennom innlegget ditt en gang til. Ser du en GOD grunn til at han kan slå deg? Hva gjør du i et forhold med en som slår deg for så lite? Selv om du elsker han, ønsker du å leve dette livet? Med vold? Så lenge du fortsette dette forholdet med han, så vet du aldri om han en dag vil komme til å gjøre det samme mot barna deres. 11.30
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #13 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg forstår hva du sier. Det er ALDRI den som blir slått sin feil, samme hvor provoserende oppførselen ellers har vært. ALDRI!!!! Du har fått det siste pushet her. Når dette også skjer i edru tilstand, så stikker en samme hva. Han har fått såpass makt over deg, at du ikke tror du klarer deg uten ham. Dette er enda en varsellampe for deg. Du klarer deg fint alene. Som enslig forsørger er det mange økonomiske støtteordninger, som vil gjøre at du klarer deg:) Alt er bedre enn slik du nå har det. Let etter leilighet, få deg time på NAV. Og BE om hjelp. Dette klarer du. Barn i slike forhold blir også mishandlet av dette, for de blir påvirket av tilstanden generelt i sitt hjem. Hvordan vil du at barnet skal ha det?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #14 Skrevet 30. oktober 2009 Tro meg, du klarer deg mye bedre uten han enn med han.. Regner med at vennene dine spretter frem som barkebiller etter det er slutt med han, og at de kommer til å støtte deg. Alt du trenger å gjøre er å si hjelp meg, vær så snill!!! Hvis du har problemmer med hvor du skal reise og hva du skal gjøre så kan du reise ned på ditt lokale krisesenter å høre om de kan hjelpe deg. Dette klarer du MYE bedre enn du tror!!!! (Ps, du kan jo vente til han slår deg gul og blå, du må hentes av sykebil og kjempe for livet.. Samboeren din blir ikke bedre og det er ikke din skyld at han slår deg, det har med hans oppvekst å gjøre. Du er på ingen måte ansvarlig for det!!!!)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #15 Skrevet 30. oktober 2009 Det mest urovekkende i hele innlegget ditt er når du spør til slutt; "Eller fortjener jeg det?" Mannen din er definitivt voldelig mot deg. Og det faktum at du faktisk tenker at det finnes en mulighet for at du fortjener dette, sier meg at han har et psykisk overtak på deg. Å tenke at en kan fortjene å bli slått, er ikke noe andre damer som ikke lever i et slikt forhold, kunne komme på å tenke. Den tankegangen har sikkert kommet veldig snikende på deg også. Kunne du tenkt a du fortjente å bli slått før du ble sammen med denne mannen? Det psykiske overtaket - og det fysiske - kommer til å bli større og større ettersom tiden går. Og en dag sitter du der og blir slått titt og ofte og er overbevist om at det skjer fordi du fortjener den behandlingen. Kom deg ut NÅ, mens du fremdeles har psyke til det!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #17 Skrevet 30. oktober 2009 Noen av dere skriver som om HI skulle vært helt hjernedød og skjønner ikke hvorfor hun ikke har gått for lengst, men hadde dere vært i samme situasjon å hørt gang på gang at ting skal blir bedre det er et løfte osv, når man er så glad i en person så er det faktisk vanskelig å bare gå. Det er ingen andre enn de det skjer med innenfor husets fire vegger som vet HVA som foregår. Og når man er i en slik situasjon så er det vanskelig å se hva som er best for seg selv når man er så psykisk nedbrutt. JEG vet hva jeg snakker om, for det du beskriver er ganske likt det jeg har opplevd. Men om det kan være til noe hjelp gikk jeg til slutt og jeg er lykkeligere enn noensinne, og livet er herlig :-) Man ser ikke hvor ille ting har vært før man kommer seg utav det!!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #18 Skrevet 30. oktober 2009 Voldelig oppførsel arves. Om du selv har gitt opp, så ikke gi opp for sønnen din. Ikke la ham vokse opp og lære seg sin fars atferdsmønstre. Så om du ikke klarer å være sterk som kvinne på egne vegne, så bruk morskjærligheten din som drivkraft til å bryte opp.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #19 Skrevet 30. oktober 2009 Off, dette er nok bare begynnelsen..FLYTT UT!! Og håper du forteller det til noen du kjenner godt. Skriv også ned datoen da han gjorde det...offamei!! Dette med at du skal respektere han...? Piss meg øret..herregud..forventer han at du skal respektere han?? Er han veldig enkel i hodet sitt?? man respekterer ingen voksne mennesker som slår! Uansett.! Neste gang kan det være barnet han går løs på....
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #20 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg hadde ikke følt at x'n hans var en trussel. Jeg hadde kastet henne inn i armene hans, og på den måten blitt kvitt han!! Du må komme deg unna, for disse mannfolkene snur svært sjelden eller aldri i sin adferd!! Og det vet du innerst inne.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #21 Skrevet 30. oktober 2009 "enda dummere"...? Ingen mennesker er dumme..selv ikke du..tro det eller ei...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #22 Skrevet 30. oktober 2009 Du befinner deg i en klassisk forhold med en psykopat. Sakte men sikkert bryter de deg ned , du mister kontakt med venner og familie og deretter har de deg i sin hule hånd fordi du ikke vet hvordan du skal klare deg uten han da du ikke har noen igjen. Han ble litt voldelig så ber påsine knær og du tilgir så skjer det igjen og igjen og jo mer sikker på at du ikke kommer til å dra blir han og jo grovere blir volden. Kom deg ut før det går så langt at du ikke lenger klarer. At han har sittet inne før viser at han ikke kommer til å forandre seg, og selvfølgelig skylder han på henne på lik linje med at han nå mener det er din feil at han er voldelig mot deg. Det betyr ikke at det er slik det er, det er 100% hans feil. Strekk hånen ut til tideligere venner og familie og du finenr nok at det er noen som er villig til å stille opp for deg. Og hvis ikke finenr du et krisehjem om du har behov for det.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #23 Skrevet 30. oktober 2009 Langt over streken... Redd deg og ungen og gå fra den syke jævelen mens du har mot til det og fortsatt makter. Kom deg ut vekk bort!! Det kommer bare til å bli verre dessverre. Det snur ikke, det eskalerer, for nå har han brutt den grensen det er å slå deg.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #24 Skrevet 30. oktober 2009 For å svare på spørsmålet ditt: Nei, det er ikke normalt. Det kalles mishandling. Spørsmålet er om du ønsker å fortsette i et slikt forhold.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #25 Skrevet 30. oktober 2009 Ja det er så lett og si. Jeg har så lyst. Men om jeg tørr og klarer er et annet spørsmål, kall meg gjerne dum og svak. For det er det jeg er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå