Gå til innhold

Første svangerskapskontroll!


Melle *prøver på nr 2*

Anbefalte innlegg

Jeg har legetime på torsdag til uken. Er da 6 uker på vei (kvalm og veldig forkjølet, og spørsmål om svineinfluensa, derfor så tidlig). Fikk i dag brev fra jordmor om at jeg har time der den 25 januar. Fikk med en brosjyre der det står:

 

Lege uke 8-12

Jordmor uke 16

Ultralyd uke 18

Videre lege eller jordmor uke 24,28,32,36.38.40 og (41 for henvisning til overtidsvurdering fødepoliklinikk)

 

Ellers vil de som har behov for flere konsultasjoner få tilbud om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Heisann!

Jeg har fått time til første svangerskapskontroll 17.desember. Da er jeg 8 uker og 2 dager på vei.. (tror jeg...ut ifra terminkalkulatoren her inne)

 

Veldig spent på den kontrollen..

 

Hadde en SA for 8 år siden, og en veldig dårlig lege, så undersøkelsen og oppfølgingen der fikk jeg ikke...

 

Nå er det ny partner, ny lege og nye muligheter! :)

 

Gleder meg iallefall masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte lege rett etter at jeg hadde fått positiv test.

Da var jeg 4 uker og 2 dager på vei.

Fikk beskjed om at det var alt for tidlig med kontroll, men siden jeg var førstegangsfødene fikk jeg maset meg til en time. Beskjeden var at det ble bare en time på knappe 15 min, og det kom ikke til å bli tatt prøver eller undersøkelser.

Da jeg kom på timen var jeg 4 uker og 6 dager på vei.

legen var helt uforstående til behandlingen jeg hadde fått da jeg ringte, og han ønsket at jeg foretok en full sjekk. Så det ble det til :)

 

Neste time for meg er 25 januar, og da skal jeg til jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal til svangerskapskpntroll i måro, då er eg 9 veker på vei. Glede meg masse sjølv om dette er med nr 3. Har ei jente på fen og ein gut på åtte så det er lenge siden sist. Har vært hos legen to gonger pga kvalme, så no går eg på tabeletter som hjelper litt, Men er sjukemeldt nokre veker til trur eg. Lykke til alla med baby i magen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen igår og da fortalte jeg at jeg er gravid, er nå 5+1. Skal til svangerskapskontroll den 9 desember med papirarbeid og diverse urin og blodprøver. Skal bli godt å komme inn i systemet og kunne stille spørsmål om det en lurer på. Forhørte meg om tidlig ul, men legen min sa at det var ytterst uvanlig her, kun hvis man hadde blødninger eller det var frykt for SA. Får se om jeg ordner det allikevel hvis nysgjerrigheten blir for stor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var hos legen første gangen når jeg var 7uker akk..

er nå 9uker og skal ikke inn før jeg er 15uker på vei på første sjekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal på første kontroll i neste uke, då er eg 9 uker på vei.

Skal ta nokre blodprøver visstnok, men eg bur i Danmark nå- så det er litt annen oppfølging her trur eg. Flytter til Norge i januar, så da skal eg nok på kontroll igjen hos ein ny lege ;)

Korti har man først ultralyd i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte legen med en gang jeg testet positivt. Jeg fikk time 7.des, da er jeg i uke 8. Sekretæren sa at det var veldig vanlig å ta første kontroll da. Skal ta masse prøver og søke plass på fødeavdeling:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var inne hos legen med en gang jeg fikk en positiv test for å få litt informasjon... Nå er jeg 6+2.. Jeg har fått ny time for å ta alle nødvendige blodprøver og ny urinprøve når jeg er i uke 9. De sa at det var vanlig at man er inne til kontroll når man er 8-10 uker på vei :)

 

Gleder meg til jeg skal inn til legen igjen å sjekke at alt er ok... Lurer også på om jeg skal bestille tidlig ul i uke 12... Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart ferdig med uke 8. Skal til legen 14.des. Da er jeg i starten av uke 11. Er gravid med nr tre så jeg drøyen an litt. Går til gynokologen min da..Han har ultralyd. Har gått på hormonkur, så han vil se om det er flere inni der. Større sjanse for det med kur. Spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har lest at man bruker å foreta førstegangskontrollen en gang mellom uke 8 og uke 12. Jeg er 9+4, og skal på første kontrollen onsdag den 2.des. Grugleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk time hos jordmor for første kontroll, skal dit på onsdag og er da 9+4 jeg også :)

 

virker som de fleste her har vert/skal til lege for første kontrollen... Men vet ikke om det har så mye å si jeg? Første graviditet dette og alt er nytt og spennede! Men blir koselig å komme på kontroll, føler det blir litt mer virkelig da!

 

Lykke til videre alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var i dag:) ca 6 uker på vei... pga at jeg vil ha tidlig ul.pga sa for 6 mnd siden. Vil jeg se at alt er i orden denne gangen, så jeg klarer og roe meg helt:) men tror det går fint denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...