Gå til innhold

Sykt skuffa!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på UL i dag, og det viser seg at jeg venter en gutt.... Ble vanvittig mye mer skuffet enn jeg trodde. Hadde så lyst på en liten jente!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var barnet ellers friskt???

Skrevet

Svelg skuffelsen, smågutter er bare supersjarmerende da (har en liten hjerteknuser selv):) Har du barn fra før?

Skrevet

Du har ingneting å være skuffet over:-) Har to gutter selv og det er bare så fantstisk å være guttemamma! Ønsker meg faktisk gutt neste gang også, men jeg blir ikke skuffet uansett. Jeg er bare sjeleglad jeg i det hele tatt klarte å bli gravid etter flere ivf forsøk!

Gutter er bare såååå morro!

Skrevet

Har også to gutter og du har helt rett!!

Det er fantastisk å være guttemamma, de er jo så snille med mammaen sin..

Så enig med 13.21!!

Skrevet

Han ble sikkert like skuffet som deg!

Skrevet

Sånne som deg burde ikke fått barn!

Skrevet

Jeg har en av hver, og begge deler er absolutt like fantastisk! Tro meg:)

Skrevet

Jeg skjønner deg på en måte.

Når man tror i 3 mnd det er en jente, og man psykisk prøver å venne seg til tanken å bli mamma, bli klar, så ja..

Men bare vent du:) Når han kommer så hjelper det!

Og han er vell frisk? :)

Skrevet

Okei da jenter, ta det rolig! Som en første reaksjon er det helt ok. Babyen i seg selv kommer aldri til å bli noen skuffelse! Jeg syns det er mennesklig og forståelig at du ble skuffet hvis du sterkt ønsket deg en jente. Jeg kjenner en pappa som sa det samme da de fant ut at de ventet jente nr to, men skuffelsen gikk fort over og han elsker jo jenta over alt på jord!

Det går over og du vil absolutt elske denne gutten også!

Klem til deg.

Skrevet

Det er helt lov og bli skuffet - det er også lov til å bli veldig skuffet. Selv om man vet at man egentlig ikke har noe å være det minste skuffet over og at det viktigste tross alt er at alt er som det skal.

Men skuffelsen går over når du har den lille gutten i armene dine - det kan jeg LOVE deg :) :) :)

Skrevet

For meg som har prøvd å bli gravid i 3 år....mistet to ganger...jeg blir KVALM av å lese sånne innlegg som HI.

Skrevet

For meg som har prøvd å bli gravid i 3 år....mista 2....så blir jeg skikkelig kvalm av sånne folk som HI.

Skrevet

folk må da få føle det de føler ! herregud.... jeg syns det er helt greit.... har å prøvd en stund, mistet har vi å men dømmer ikke andre for det! Ingen skal måtte unskylde følelsene sine!!!!!!!

Skrevet

Jeg skjønner deg godt!

Den opplevelsen hadde jeg også da jeg ventet nr. 2. Jeg var skråsikker på at det var et jentenurk i magen, så da legen sa : flott gutt!, så sakk det i meg. I noen timer var jeg faktisk litt lei meg, men så begynte tanken på en god, liten gutt å vokse i meg, og jeg ble stolt og glad. Innen gutten ble født gledet jeg meg enormt til å få en lillebror i hus, og jeg skammet meg så over at jeg hadde trodd han var jente at det var det aller første jeg hvisket i øret hans som nyfødt.

Du trenger bare litt tid på å omstille hodet ditt. Det er lov å kjenne p skuffelsen en liten stund, den går etterhvert over, og når du har barnet ditt på brystet så vil du neppe ønske han noe annerledes enn han er!

Som en liten sidebemerkning: en av mine (ikke så smarte) venninner, mente at det var slik det ble homser og lesber. For når mor gikk og ønsket seg det ene kjønnet mens barnet var et annet kjønn så ble det forvirringer i den ufødte som den bar på hele livet. Så pass deg så du ikke "lager" en homofil, kabaretdanser med hånleddsknekk og miss Piggy sleng på håret :-)

Skrevet

Blir så irritert på sånne "stakkars meg som ikke kan få barn, jeg blir så lei meg når jeg leser slike innlegg". Hva har det med saken å gjøre om ikke du kan få barn? HI er skuffa, mener du at hun skal fortrenge følelsene sine? Det er det samme som om en som har prøvd i 6 år og mista 7 ganger sier til deg at DU ikke har lov å sørge over din barnløshet.

Til HI. Det er helt normalt å føle det du gjør. Du kan trøste deg med at følelsen garantert går over og at du kommer til å glede deg like mye over din lille sønn.

Skrevet

Haha:) Ja, der har vi selvsagt hele homofilikoden. Alt er mors "feil".

Jeg vil bare si at jeg ikke visste kjønn på forhånd og ble likevel skuffet da jeg fikk barnet opp til meg. Så det er ikke nødvendigvis sånn at skuffelsen går over "i det sekundet du har barnet hos deg." Men jeg har nå de to beste barna på hele jordkloden, og den gaven ble gitt meg selv om jeg var tåpelig/mennesklig nok til å bli skuffet den første tiden.

Heldige meg som blir tilgitt slik dumskap:))

Skrevet

"den gaven ble gitt meg selv om jeg var tåpelig/mennesklig nok til å bli skuffet den første tiden.

Heldige meg som blir tilgitt slik dumskap:))"

Det var flotte og kloke ord!

Skrevet

Jeg hadde faktisk forventet mange flere av typen "du fortjener ikke barn", så jeg setter kjempestor pris på positive tilbakemeldinger. Jeg VET jo at jeg burde være takknemlig, og jeg er helt sikker på at jeg nok blir akkurat like glad i den lille tassen, men siden dette er mitt første, og sannsynligvis eneste barn så hadde jeg håpet på en jente.

Så det er godt å høre om alle de som er fornøyde med guttene sine...

Skrevet

Går selv gravid med første nå,å ønsker meg gutt. Hadde tenkt til å vente til barnet ble født,men nå som vi faktisk er gravide så innser jeg at det er bare å drite i..hehe. Er så redd for å bli skuffet hvis vi faktisk venter til barnet er født,så har funnet ut at vi vil vite kjønnet. For å venne seg til tankenpå hva det er,uansett hva det blir:)

Skrevet

Jeg har to gutter som jeg aldri har vært skuffet over å få. De er kjempeflotte. Men må inrømme at hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid en tredje gang, så har jeg et lite ønske om en jente:-))

Skrevet

Skjønner deg godt, hadde det lik. Men nå er han snart 4 år og verdens største hjerteknuser. Du kommer over det, lover det!

Skrevet

Ja ja, og jeg har dårlig samvittighet at barn i afrika sulter ihjel hver gang jeg spiser middag... Skjerp deg, du er ikke i hennes situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...