Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Hvilket land skulle det ha vært ? På landet eller i en storby ?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 ville prøvd ut færøyene tror eg. virker som er interresan plass å bu. er vell bare landet å bo på der
Lilli med småtrolla Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 I et gammelt slott på landet i Scottland eller Irland
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Island om de fikk orden på økonomien tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Enten på landsbygda i et afrikansk land, eller i en storby i Sør-Amerika eller i London.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Ville ha bodd i Norge jeg, laaaangt unna folkeskikken, krøllet opp i sofaen med julebrus og melkesjokolade...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 ihvertfall ikke i amerika!! ville ha bodd på landet i romania, irland, færøyene eller skottland. hadde jeg hatt kun meg selv å tenke på ville jeg først ha bodd et års tid i new york, for så å flytte til et av de ovennevnte stedene. =) meeen tror nok jeg blir boende i norge gitt, altfor trygt og godt her til noe annet.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #9 Skrevet 26. oktober 2009 Ville valgt Australia. De har et godt utarbeidet velferdssystem som ikke er så ulikt det norske. Gratis helsehjelp og utdanning er viktig. Verdens nest beste land å bo i ifølge FN. Dessuten er klima og naturen fantastisk, menneskene utrolig hyggelig, politikken relativt fredelig og landet har gode fremtidsutsikter når det gjelder økonomi. Downside, alt for langt fra Norge. Hadde savnet familie og venner for mye
Sånn kan det gå Skrevet 26. oktober 2009 #10 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har bodd 3 år på Island og kunne tenkt meg å bo der igjen. Har også bodd 1 år i Thailand og det er også et flott land. Kunne også tenkt meg å bo ute på landsbygda i Russland i noen år.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. oktober 2009 #11 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg ville ha bodd i en storby ,jo større jo bedre . Som feks :Bangkok,Singapore,New York ,Tokyo. Tror jeg helst ville ha bodd i Asia.
eggstokk Skrevet 26. oktober 2009 #12 Skrevet 26. oktober 2009 Har bodd i Australia i 3 år jeg. Tydelig at du IKKE har det. For det er langt fra slik du tror det er.
Gjest ->>- Skrevet 26. oktober 2009 #13 Skrevet 26. oktober 2009 Det kunne vært mange, men USA og England er de som har vært mest aktuelle. Over tid foretrekker jeg større byer.
Ranveig R Skrevet 26. oktober 2009 #14 Skrevet 26. oktober 2009 Eg er så kjedelig at eg ville nok flytta tilbake til sør-vest-England der eg studerte. Savnar klimaet, strendene, språket - ja til og med maten ;D Budde i ein liten by den gong, kunne gjerne budd i utkanten av den. Måtte hatt ordentleg hage osv til ungane.
Fjelljenten Skrevet 26. oktober 2009 #15 Skrevet 26. oktober 2009 Det eneste landet faktisk jeg ville følt meg like trygg i som i Norge er nok Island. Alle andre steder har enten noe galt med velferdssystemet (helsevesen), politikk, veinett, boforhold, kollektivnett, religion osv... Før drømte jeg om Australia, England, Italia, Hellas osv, men alderen har nok innhentet meg og jeg kunne faktisk ikke tenkt meg å BO andre steder enn i Norge. Som sagt er jo Island sikkert bra, men så har du det at jeg ikke er så glad i øyer, jeg har "havskrekk", så jeg vil helst holde meg på fastlandet :-) Og jeg ville helst bodd på landet, ingen tvil om det ihvertfall :-)
Hemningsløs ツ Skrevet 27. oktober 2009 #16 Skrevet 27. oktober 2009 Om jeg ikke hadde hatt barn skulle jeg bodd i Stockholm. Men siden jeg har barn ville jeg nok bodd på en Ranch et eller annet sted i ørkenen langt borte i USA et sted. Jeg vet nærmere bestemt ikke hvor ennå.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #17 Skrevet 27. oktober 2009 Det første jeg tenker på når du sier ranch i ørken usa, hemningsløs er dårlig satelittnett forbindelse, og det ville vært synn for du skriver mange flotte bidrag til disse sidene.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #19 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg ville bodd på landsbygda i Afrika
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #21 Skrevet 27. oktober 2009 Skulle foressten likt å vite hvordan jeg tar feil? Sikter du til aboriginerne? Har du hatt barn der? Vært pasient der? Jeg er gift med en Australiener, og kjenner både velferdsystemet og helsesystemet meget godt. Tar gjerne en debatt om du ønsker:-) Dessuten, påstår du at FN rapporten, som sier mye av det samme som meg, også tar feil?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #22 Skrevet 27. oktober 2009 Spania :-) Litt uttafor byen ja..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #23 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg ville bodd i en forstad til Boston i USA. Jeg har tidligere studert i Cambridge/ Boston og alt for ofte så lengter jeg tilbake.
The Bad Gal Skrevet 27. oktober 2009 #24 Skrevet 27. oktober 2009 Mtp barna, så er jeg usikker, men sånn utenom det, om jeg ikke hadde barn, så kunne jeg glatt levd resten livet på en katamaran i Karibien. Usikker hvilken øy, likte mange av de, så derfor båt, da kan man bare heise anker når man er lei:-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #25 Skrevet 27. oktober 2009 Synes ikke det er nødvendig med noen debatt rundt det. Er jo tydeligvis forskjellige oppfattninger og opplevelser. Selv opplevde jeg australienerne som arrogante, rasistiske og veldig ignorante. Dette både i forhold til meg som "gjest" i landet, til aboriginerne, og utlendinger generelt. Jobbet i helsevesenet der og var ikke så veldig imponert over alt som skjedde der, og holdninger til pasienter. Da også veldig tydelig i forhold til aboriginere og pasienter med utenlandsk bakgrunn. (Selv om de hadde bodd i landet i 20 år). Velferdsystemet stiftet jeg ikke så godt bekjentskap til, men hørte av mine australske venner at de ikke var imponert. Min barndomsvenninne fra norge, som bor der på 10 året nå, er "bekymret" hver dag for om hun har jobb, for er hun f.eks syk så kan hun få sparken. Er ikke særlig gode rettigheter for arbeidere der. Og er du organisert så blir du mobbet. Kan hende det er i ferd med å bli bedre etter at Howard ikke styrer lengre. Er mye deilig og fint med Australia, men den gjengse oppfating som folk (turister) har av landet er jeg ikke enig i. Er iallefall ikke slik jeg opplevde landet og folkene de 3 årene jeg bodde der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå