Gå til innhold

Jeg er ny her :)


Miranda_

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Fant denne siden nettopp, og måtte jo registrere meg. Jeg har termin 28. juni, har ingen barn fra før, og synes følgelig dette er veldig nytt og spennende... :)

 

Er også lettere sjokkskadet, ble gravid omtrent med en gang vi startet å prøve, så det har liksom ikke gått opp for meg ennå, dette her. Og foreløpig har jeg bare noen få symptomer, nemlig noen få mensmurringer i ny og ne og litt ømme pupper. Som oftest merker jeg ingenting, og krysser fingrene for at det holder seg sånn. Regner med at jeg tidsnok vil merke graviditeten skikkelig uansett.

 

Og ellers?

 

Bekymret for svineinfluensa og en nært forestående utenlandsreise, spent på hvordan barnet kommer til å se ut, småengstelig for spontanabort og generelt veldig forventningsfull og grønn på dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Skulle bare si "Samma her!!". Alt er det samme for meg.

Godt aa se at jeg ikke er den eneste foerstegangs-mammaen.

 

Skal ogsaa reise snart og er litt bekymra for det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Miranda :)

 

Godt å se at her er flere som er i samme båt :)

 

Jeg er også førstegang :)

 

Hvor og når er det du skal ut og reise?

 

Vi skal til Paris i desember, når vi er i uke 13 (12+3).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og velkommen hit .... og gratulerer så klart med den lille spiren :D Dere førstegangsmødre har mye og se fram til <3 jeg har ei datter som fyller 3 i desember og hun er min lille solstrålen...

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer! Jeg har også termin 28.juni og har ingen barn fra før. Har nettopp kommet meg etter en graviditet på utsiden av livmor, og ble nå plutselig gravid igjen. Detta gikk fort!

 

Har ikke mye til symptomer jeg heller - litt rar følelse i puppene, og det hender jeg får noen vage stikninger, men that's it! Kunne tenkt meg litt sterkere bevis sånn for orden skyld, selvom graviditetstest bør jo holde.

 

Ellers har jeg akkurat ringt gynekologkontoret og fått time til UL nå til torsdag. Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye! Selv har jeg ca termin 6. juni og har en datter fra før som blir 3 år i november:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen Miranda!

Har det akkurat som deg. Jeg er nå i uke 9 og begynner å se litt kul på magen på kveldstid. Så det gjør nok du etter hvert også. Det er i hvertfall et lite tegn på at noe vokser.

Veldig spennende!!

Lykke til videre! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bra det er flere førstegangs. De som har født før synes vel spørsmålene jeg har er helt bak mål, tenker jeg, når selv uketelling er vanskelig ;)

 

Jeg har bestemt meg for å ikke bekymre meg mer for reise. Skal til NY i november, og det er ikke større risiko for å bli smittet der enn her. Og uansett får jeg ikke vaksine. Hadde jeg ikke reist hadde jeg jo vært på jobb og andre trafikkerte steder hvor man kan bli smittet. Så - mitt råd til både deg og meg selv er vel at vi bør ta våre forholdsregler og ellers prøve å bekymre seg minst mulig. Selv hvis vi skulle få influensaen er det jo ekstremt lite sannsynlig at vi dør av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer garantert til å gå fint. Rekker du å ta vaksinen først, kanskje? Uansett er Paris verdens beste by, så det er bare å glede seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda :)

 

Jeg har ikke bestemt meg ang vaksinen ennå. Må vel ta en avgjørelse når vi kommer til uke12.

 

Paris er en fantastisk by, har vært der opptil flere ganger før :)

 

Hvor er det du skal da? Skal du ta vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at du har termin samme dato! Skal bli interessant å sjekke, for jeg har bare brukt en terminkalkulator foreløpig.

 

Gravid utenfor livmor? Det hørtes skummelt ut.

 

Jeg kan egentlig ikke tenke meg sterkere symptomer, selv om jeg er helt med på tankegangen. Hvis kvalmen hadde kommet for fullt er jeg redd man hadde angret på å ønske seg symptomer...

 

Vet du forresten når kvalmen pleier å slå til? Er det et bra tegn at vi ikke er kvalme foreløpig?

 

Og UL allerede? Visste ikke man kunne det så tidlig, men det høres jo kjempespennende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal til en annen fantastisk by, NY :) Og ja, jeg kommer til å ta vaksinen når jeg kan. Når myndighetene anbefaler det synes jeg det er greiest, og jeg tror vaksinehysteriet er ganske overdrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spire tl deg også! Jeg gleder meg så masse, skal bli spennende å se hvilket menneske som befinner seg der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med liten kul :) Jeg synes egentlig det skjer ting ganske fort, jeg. Jeg fant ut at jeg var gravid da jeg var 4+2, og det er tross alt ikke mange ukene til det kanskje begynner å synes litt... Mannen min kommer til å ha sansen for mage, tror jeg, å kunne følge litt mer med på hva som skjer.

 

Gratulerer og lykke til videre til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOsl: Så i en annen tråd at du er 6+3 og også har termin 28. juni. Nå er det nok noe jeg har misforstått her, for jeg trodde jeg var 5+3 (terminkalkulatoren viser det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok absolutt rett i det. Ville nok ikke vært kvalm om jeg faktsik hadde blitt det. Er vel en evig sirkel det der. Man ønsker seg noe man egentlig ikke vil ha...;) Jeg tror forøvrig kvalmen gjerne slår til rundt nå, uke 5-6, så vi får jo håpe vi ikke blir rammet av det. Fingers crossed!

 

Ellers har jeg bare brukt terminkalkulatoren jeg også, så vet ikke hvor riktig terminen er. Regner med at jeg får stadfestet det litt mer på UL til torsdag. Gleder meg skikkelig!

 

Jo du har rett i at UL'n er veldig tidlig. Det skyldes at jeg har hatt en missed abortion (oppdaget i uke 12) og nettopp har vært gravid på utsiden av livmoren. Kort fortalt så betyr det at egget ikke ligger der det skal ligge, og som oftest har det satt seg fast i egglederen. Det var det som skjedde med meg (i uke 11) og endte med at jeg måtte fjerne den ene egglederen. Så nå bruker jeg føre var prinsippet. Er forøvrig sikker på at alt er bra denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er også ganske ny her. Har termin 17. juni, så er 7uker på vei i dag. Når jeg leste det du skrev begynte jeg å lure på om det var meg selv som hadde skrevet det, for har hatt akkuratt de samme symptomene og bekymringer som deg. Jeg ble også gravid med en gang og ble mildt sagt sjokkert. Jeg har kommet inn ien fase nå hvor jeg er kvalm også og håper dette går fort over. Men er jo positiv kvalme:)

 

Ang utenlandsreisen din ville jeg snakket med legen og hørt hva han/hun mener. Håper på å høre mer fra deg, hyggelig å snakke med andre i samme situasjon som ikke blir lei av å snakke om graviditet:)

 

Lykke til!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fingers crossed, kvalme vil vi ikke ha!

 

Oi, dramatisk med både MA og graviditet utenfor livmor! Men alle gode ting er tre, så vi satser på at det går riktig så udramatisk for seg denne gangen :) Si fra hvordan det gikk da, er litt spent på hva man kan se etter så kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer!

 

Ja, det er vel mye likt av symptomer og bekymringer, samtidig som det jo føles helt nytt og rart for oss alle sammen. Det å være gravid så tidlig er jo merkelig - det var absolutt planlagt, men jeg hadde ingen mistanker om at det hadde skjedd noe allerede, og den eneste grunnen til at jeg i det hele tatt testet var at jeg skulle ut på byen. Glad jeg testet! Og så må man jo prøve å innse hva som skjer, samtidig som det føles som om det er enorme mengder ting som skal læres. Og vanskelig for en kontrollfrik for meg at jeg nå må la kroppen styre, og ikke vet hvordan de neste månedene kommer til å ane seg. Eller om jeg i det hele tatt får beholde spiren særlig lenge. Ikke lett.

 

Håper kvalmen din går riktig for over, jeg håper i hvert ikke at du kaster opp! Men du har rett, positiv kvalme er det jo.

 

Jeg har faktisk hørt med legen - han mener svineinfluensafrykten nærmer seg hysteri og anbefalte meg å dra på tur. Både fordi risikoen er så ekstremt liten for at man skal dø av svineinfluensa, fordi det er like stor sjans for å bli smittet her i Norge og fordi det sannsynligvis blir en stund til jeg kan dra på en lignende tur. Veldig grei tilbakemelding, synes jeg, så da drar jeg uten uro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...