Gå til innhold

hvor mange HAR blitt vaksinert her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk den igår. Er i uke 37 nå. Øm i armen men ingen andre symptomer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde egentlig ikke planer om å ta svineinfluensavaksinen siden jeg er for at kroppen ordner opp selv, men jordmor anbefalte å ta den selv om fødsel kan være nære ( er 5 dager siden ultralydterim).

Ble overbevist om å ta den da jordmor sa at tar jeg den nå så vil babyen opparbeide imunitet for influensaen og være bedre rustet. Og vi vil da slippe å bekymre oss når alle har lyst til å ta en titt på den lille utover vinteren.

Vaksinen er jo en død versjon av viruset som man skaper imunitet for som overføres til babyen.

Så da spørs det når hun kommer og hvor mye imunitet hun vil få..

Skrevet

Jeg har tatt. Fikk beskjed om at det mest sannsyneligvis ikke er nødvendig med 2 doser

Skrevet

Jeg tok den forrige onsdag og er 38+6 idag, og rekker nok ikke neste dose før fødsel.. Men bedre men litt enn ingenting:-)

Skrevet

Jeg skulle ikke vaksinere meg, men ble overtalt av jordmor og helsesøster. Føler meg letta egentlig..

Skrevet

Jeg tok den i dag, er i uke 38+1, og rekker desverre ikke dose nr to før babyen er kommet ut, har fått time til den 24 november. Bare synd ikke babyen får samme nytte av den da:(

Skrevet

Vaksinert i dag - termin i morgen:) Kjennes ikke ut som om han kommer i løpet av kvelden dog, så satser på at han får litt tid på å få antistoffene over.

Skrevet

jeg har akkurat vært og tatt den nå! Føles godt å ha gjort det.

Skrevet

Jeg vaksinerte meg i dag! Vet ikke ennå om det blir noen dose to. De sa på legekontoret at det ikke var noe sikkert ennå. Må man ha det for at det skal være noen vits?

Skrevet

Jeg har også tatt den.. har termin på lørdag.. utrolig deilig å få det overstått.. har fundert masse frem og tilbake... men tok den tilslutt:)

Skrevet

Tok den i dag - 2 uker til termin.

Skrevet

Tok vaksina i går og er såå glad for at jeg endelig har fått gjort det. Var så mye fram og tilbake om jeg skulle la vær eller ikke, men nå er det gjort og da er det ikke mer å tenke på. Er iallefall veldig fornøyd med at jeg bestemte meg til slutt.

Bivirkningene mine var: Ømt rundt stikket, kom snikende utover ettermiddag/kvelden. Slik er det fortsatt.

Skrevet

Tok den i dag. Ingen bivirkninger what so ever.. Så langt iallefall

Skrevet

Jeg tok vaksinen i dag hos fastlegen, venterommet var fullt av store mager;) Ingen bivirkninger observert her. 11 dager til termin, glad jeg har tatt vaksinen før fødsel.

Skrevet

Tok vaksinen i dag. Bivirkning hos meg er tretthet, lett feber og ømhet der jeg ble stukket. Føler meg helt fin, og glad for å ha tatt vaksinen:)

Skrevet

satt den i dag på aleris, merker at armen er øm nå, men ellers bra..

Skrevet

Hei:)

Har tatt den for et par timer siden, nå. Merker ingenting ennå :)

Jeg er bare så enormt lettet over å ha tatt den! Har lurt så fælt på hva som var rett å gjøre, og kom til slutt fram til at det eneste rette var å følge de offentlige anbefalingene. Det føles tryggere å ha tatt et valg som er i tråd med de, enn å ha tatt et helt selvstendig valg som strider imot. :)

Skrevet

Var veldig i tvil, men i dag bestemte jeg meg for å ta det etter mye lesing og frem og tilbake.

Ringte til festlegen men de hadde ikke flere vaksiner igjen, så ringte jeg jordmora og hu ba meg å komme med en gang da det var lite folk på helsestasjon og hun forventa at mange kom etter kl 15.

Tok meg en tur og etter 10 min var jeg vaksinert. :)

Nå føles det godt å bli ferdig med deg!

Har ikke følt noe enda, ikke ømt i arma heller.....enn så lenge da.

Spurte også om det var nødvendig med en dose til, men de sa at det antageligvis ikke var nødvendig da virkningen av denne vaksinen var mye bedre enn de først antokk. Men det var bare å følge med mediene...

Skrevet

Jeg tok den i dag.

Skrevet

er 30+5 forresten.

Skrevet

Tok den i dag, er 29+1. Merken ingen bivirkninger så langt. Glad for å ha fått bestemt meg, og fått tatt den.

Skrevet

je har tatt den i dag, bare så vidt je rakk det nå som je går under risikogruppen, je settes i gang på fredag, om ikke måtte je ha ventet til uke 47, deilig å ha fått den, håper bare min mann og datter på 2,5 snart kan få den også,

Skrevet

Var heldig og fikk den på kontroll hos fastlegen i dag. De skulle starte masse vaksinasjon med lange køer i kveld, så glad jeg hadde time i dag gitt.

Skrevet

Tok vaksinen hos fastlegen i dag, 36 uker =) godt å være ferdig med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...