Gå til innhold

Pip :) Balder ankom verden 07:19 i morges :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla *Vinker* !

Her sitter man på KK med verdens deiligste nurk i armene på verdens stolteste pappa...Snakk om fin utsikt ;P

Ble jo en smule overrasket da det faktisk viste seg at det var fostervann jeg lekket og ikke bare hadde små pinlige uhell. Heia dere BiMere som ba meg ringe KK og ta det seriøst...

Begynte å lekke 07:00 på fredag, kom opp på KK for sjekk (heldigvis med fødebaggen i bilen) og de trodde vel her egentlig at det bare var utflod...Helt til de fant fine fostervannskystaller... Og vips var jeg innlagt. Snakk om overrumpling. Skulle ha stort middagselskap på lørdagskveld og hadde jo ingen tegn på fødsel, var umoden i livmorhalsen og hodet mitt var ihvertfall ikke innstilt på å føde....

Men, ble lagt på tomannsrom, fikk modningspille.... Snakket med romvenninnen til hun hadde så mye veer at hun ble overflyttet til føden,-og merkelig nok hjalp det at hun hadde rier meg veldig. Jeg begynte å innse hva jeg snart skulle til med ;)

6 timer etter første,fikk jeg ny modningspille... Ingenting hadde skjedd...Fikk den ca kvert over syv på kvelden... I 10 tiden begynte noen tak å komme i magen,og jeg var blitt moden,men fortsatt kun 1 cm åpning...Riene tok seg opp og ble regelmessige,men var fortsatt bare fillerier igrunnen...Jeg sovnet midt i dem klokken ett ca.... Og våknet i halv tre-tiden...Heldigvis var sambo kommet inn på rommet og sov på to stoler (Han fikk vente med meg siden jeg var alene på rommet)

Se det ja, vondt jo! Slik var riene som jeg husket dem...jeg ble faktisk veldig fornøyd for nå skjønte jeg at ting var i gang og jeg slapp å være der i mange dager... Gubben lo av meg og mente jeg ikke var helt riktig, ingen skulle bli glad for at ting endelig gjorde vondt :)

iene tok seg opp...Og opp, og opp...Jøje! Nå var jeg ikke fullt så fornøyd lenger...Og jeg var som andregangs, hele tiden bevisst at riene skulle på et tidspunkt bli så vonde at det å presse ut en 4kgs baby ville føles som en walk in the park ;) Kremt....

Ble overflyttet føden ca 06:00. Å føde var ikke fullt så gøy lenger og jeg begynte seriøst å lure på om epidural måtte til likevel...Sta meg med sprøyteskrekk skulle jo ikke ha noen smertelindring... Hadde siktet på badekar,men fikk ikke lov til det siden jeg var satt i gang og vannet hadde gått...

Auauau, vaktskifte, ny jordmor (alle jordmødrene jeg var borti denne gang var fenomenale og fantastiske forresten! Heia føden på KK!) , hun sjekket åpningen min klokken syv.... 4-5 cm..... Grrrrrrr! Epidural-lysten nærmet seg,for nå ville jeg ikke mer. Hun sa at jeg kunne vurdere det, men at jeg burde holde an en times tid. Hun hadde en feeling av at dette snart ville gå fort( jeg trodde henne ikke...men,men)...Hun sjekket tøffheten av riene bl.a. ved å ha fingene i livmormunnen mens jeg hadde rie...Auuuuuuu! Hun spurte pent på forhånd da ;P

Skal vi se.... Åpning 4-5 cm klokken 07:00.... 4-5 rir til hvor jeg begynte å bli høylydt... Pressetrang! Enda mer høylydt! Poff! 07:19 var Balder ute i den store vide verden.... Snakk om intense 20 minutter, ikke rart jeg var sikker på at jeg skulle dø :)

Ingenting er som å se sin kjære ha blanke øyne og høre stemmen hans ikke holde stand når han ser sitt nyfødte barn :) Ååååh,fine familien min! Jeg mistet nesten hodet mot slutten, men jeg klarte faktisk å ha kontrollen noenlunde gjennom riene...Hadde masse hippie-mantraer i hodet: "En gjennomført ri er en ri mindre på vei mot baby..." "La bekkenet bli tungt og åpne seg, job meeed rien,ikke mot" etc...Og disse hjalp meg... Samt pusteteknikk. Fikk masse skryt for teknikk, både det å gå masse og vrikke på hoftene, slik at tyngdekraft og lirking fikk babyen lenger ned bekkenet,- og pustingen min,som også skjøv ham av gårde....

Jeg er også glad for at jeg klarte å la gubben være mer med denne gangen... Han fikk holde varmeflasken, holde meg på ryggen, sitte bak meg en stund etc. Involverte ham mye mer nå enn forrige fødsel...Hvor han knapt fikk ta på meg.

Nå er vi fortsatt på kk, har ingen andre på rommet,så sambo kan være her med meg :) Men Isa har ikke fått møtt lillebroen sin ennå pga svineinfluensabeøksforbudet... så jeg tror jeg drar hjem i morgen :) sorry for langt innlegg,kremt :)

Og revnet bare litt forresten. Flinke jordmor som hjalp meg i utdrivningen :) Gleeed dere til etterpå! verdens nydeligste premie venter dere! Balder er snill som dagen er lang, har ikke grått skikkelig ennå, og tisset masse på meg som første hilsen etter han var kommet ut...Knis ;P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ankom kk på lørdag morgen for sjekk altså, ikke fredag. Skulle se det an ett døgn først.

Skrevet

GRATULERER !!! høres jo ut som en fin fødsel, til tross for smerten da, he.he.... du skriver bare så bra og nå fikk jeg nesten lyst til å føde igjen. Men bare nesten..

bra det ikke varte så lenge som din forrige da;)

Godt å høre at du er så fornøyd med KK, skal til pers om noen dager/uker der selv. Godt fornøyd etter forrige men pga nedskjæringene etc.

kos dere masse i tiden fremover, du blir nok savnet her inne på bim:)

Skrevet

Gratulerer så mye:) Kos dere masse med Balder:)

Skrevet

Ammetåken har slått til...kremt...

Ser alle skriveleifene mine,sorry folkens :)

Hodeomkrets 37cm, 51 cm lang og 4450 gram tung (au!)

Takk Gudene for at han ikke ble 10 dager over som sin søster! Da hadde han jo veid et tonn! Ikke rart jeg kjente ham på vei ut,nei :)

Skrevet

Gratulerer så mye!!! Kjempeflott fødselshistorie, kan aldri bli for lang :-) Kos dere masse med den lille nye verdensborgeren!

Skrevet

å hurra!!! nå ble jeg lettet og glad - så flinke dere har vært!!!!!!!!!!! tårer i øynene!!!! og hjelpe meg ja, jeg kan tenke meg at de siste tjue minuttene der må jo ha vært überintense, herlighet...trodde jo jeg hadde blingset jeg "vent litt, 5 cm åpning kl syv, sto det ikke at han kom ut 7:19?? nææ, kan'ke stemme..." all ære til deg uglemamma, WOW!

håper dere kommer dere fort hjem til Isa, så hun får treffe lillebror. nyt an!!! store gratulasjonsklemmer fra meg!!!

Skrevet

Ååå, gratulerer!!! Så bra! Nå kan du bare kose deg med hele familien! Jeg er selvsagt helt voldsomt misunnelig, men kjenner det hjelper på for hver fødselshistorie som hagler inn her, skjønner at det ikke er lenge til det er vår tur:) Og veldig kjekt at du skryter sånn av KK, er veldig spent på å føde der!

Nyt hverandre og den nye, og lykke til videre!

Skrevet

Gratulerer så mye med den nye verdensborgern :o)

Skrevet

Gratulerer!!!

Litt av en intens avslutning da..

Skrevet

Gratulerer så mye Uglemamma!:)

Det var det jeg trodde, at du ville føde i helga;) Hørtes alt ialt ut som en fin opplevelse. Kos dere masse sammen med lille Balder:D Hvilken herlig belønning for strevet! Fin str på ham var det og.

Skrevet

ååååååååååååååååååååååååååååååååååååå, GRATULERER MED PRINSEN og en vel utført jobb!!! Endelig kom han til verden!!:)

Kjempefin historie, ble rørt jeg!!! :) Spesielt det du skriver om den rørte pappaen. HErregud, at man ikke har en fotograf som kan knipse eller filme pappaen akkurat da... Jeg tror jeg skal henge et kamera på panna mi neste fødsel. FOr da filmer det bare taket eller evt. gulvet mens jeg presser (evt rett i trynet på jordmor). Og når babyen har kommet ut og jeg ser mot pappaen, så filmer kameraet pappaen som feller tårer. tjihi!!!

Som det alltid blir sagt: En fødselshistorie kan aldri bli for lang, alle detaljer må være med :)

Nå gleder jeg meg til å se deg på dinbaby, men nå blir det ikke like lett å være SÅ aktiv på forumet lenger;)

Ønsker deg og din lille familie lykke til videre og kos dere så masse!!!

Stor klem fra

Skrevet

gratulerer masse med store lille knøttet :o)

flott å høre at pusting, gåing og vrikking funker, for det er det jeg har tenkt å prøve meg på også :o)

kos dere masse!! og gratulerer igjen :o)

Skrevet

gratulerer =) nå gleder jeg meg enda mer her ;)

Skrevet

GRATULERER med prinsen!! <3 Kan tenke meg dere er stolte nå :-) Utrolig fin historie,ser ut til at du hadde en fin fødsel! Jeg er også innstilt på å ikke ha epudural. Hadde ikke det første gangen heller,så har planer om å klare meg uten denne gang også ;) Syns vi er tøffe som tør å prøve uten!! Eller.. Ja,jeg vet jo ikke hvordan det er MED så kan kanske ikke si det! Hehe. Gratulerer så mye igjen hvertfall :DD Kos dere såå mye i tiden som kommer! =))

Skrevet

gratulerer så masse uglemamma med lille svære Balder:)!! du husker vell å følge oss resten frem våre siste uker? Blir jo nesten litt tomt her uten deg og dine gode formuleringer;)

super fødselshistorie- og aldri for lang med dine fremsettinger som er så levende og ekte:)

Skrevet

Gratulerer så mye:) Kos dere med den lille prinsen:)

Skrevet

Gratulerer uglemamma :) :) :)

Skrevet

Gratulerer med fødsel og gutt! Har heid på deg innvendig helt siden jeg hørte du var i gang!

Skrevet

Gratulerer så mye!! :)) <3

Skrevet

Gratulerer så masse med den lille!

Gjest eelis+guttespire *har født*
Skrevet

Gratulerer så masse!! Endelig! :-))

Også så bra at det gikk så fort og greit (selv om minuttene fra 5 cm var så intense). Det var jo det jeg sa, hehehe..

Vi snakkes på DinBaby :-)

Skrevet

Åh Uglemamma, gratulerer så masse!!! Helt fantastisk!!! Jeg måtte bare smugtitte på 3 trimester etter deg nå :)

Kos dere masse, masse - kommer til å savne deg inne på BiM!!! Hvem skal trøste og betrygge meg nå da... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...