Gå til innhold

Blir veldig provosert! (ang. vaksinen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vaksinen blitt tilgjengelig i vår kommune, og siden jeg har en baby på 4 mnd. så ringte jeg for å høre om jeg kunne få den. Nei, sa de, kun hvis du er i risikogruppen... Sjekket hvem som er i risikogruppen og der er det bl.a. mennesker med en bmi over 40. Må jeg spise på meg et helt menneske til for å kunne beskytte barna mot influensaen? Babyen min kan jo faktisk dø han og...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at alle i risikogruppen har fått så blir den tilgjengelig for hele befolkningen. Du må da ha forståelse for at det er viktigere for de som har risikosykdommer å få den, enn det er for deg som er frisk?

Ellers forstår jeg jo din bekymring for babyen din.

Skrevet

Hva i all verden er poenget med å rakke ned på overvektige på denne måten?

Skrevet

herregud skjerp deg darkstar

Skrevet

Men er ikke babyer i risikogruppen da? Det er jo dødelig for dem også?

Skrevet

Det er jo bare én av flere definerte risikogrupper. Det er naturlig at man gir til risikogruppene først, det er de som har størst sjanse for å bli veldig dårlige.

Skrevet

Babyer som blir fullammet er mer beskyttet enn andre.

Skrevet

Nå er det vel ikke akkurat babyen du har tenkt å vaksinere. Skal du spørre alle du/babyen omgås med om de har tatt vaskinen, eller låser du døren nå og åpner den igjen om noen år?

Skrevet

Det er potensielt dødelig for alle. Det har vel ikke vist seg at babyer er de som har høyest dødsfrekvens.

Skrevet

Babyen KAN ikke blir vaksinert, han er for liten. Og ja, hadde tenkt at alle i familien skulle vaksineres for å beskytte han. Han blir heller ikke fullammet, har ikke nok melk til det.

Skrevet

Jeg kjente at jeg ble litt provosert av ditt innlegg. Det er da helt fornuftig at risikogruppene og gruppene som er nødvendige for infrastrukturen vår får vaksinen først.

Skrevet

Skjønnet at du kanskje kan bli litt provosert, men har du tenkt på at overvektige svært ofte har andre helseproblemer som gjør at de faller innenfor risikogruppen.

Ja, det er en livstilssykdom på lik linje med røykerelaterte sykdommer. Men folk med kols blir også prioritert.

Noen må desverre komme først da man ikke har mulighet til å ta alle på en gang. Det er selvfølgelig beklagelig for den som opplever å komme sist i køen, men hold motet oppe: Dere kommer til å klare dere og babyen er uansett for liten til å bli vaksinert.

Skrevet

La være å dra babyen din på shoppingsentre og i barnehagen så er han trygg.

Skrevet

Ja det er nettopp det som gjør meg bekymret, babyen er for liten til å bli vaksinert. Så har du mennesker med livstilssykdommer som blir tibudt vaksine før andre som skal omgåes babyer. Babyen min kan ikke noe for at han er baby!

Jeg skjønner jo at noen må bli prioriterte, men syns egentlig barnefamilier bør stå på prioriteringslisten...

Skrevet

Han har en storebror i barnehagen, ellers hadde det vært en grei løsning ja...

Skrevet

Det er som med alt som skal prioriteres: Man må ofte skjære igjennom og finne en måte å prioritere på. Og det vil alltid være noen som føler at det blir feil og urettferdig.

Jeg skjønner at du synes det er urettferdig og leit med tanke på babyen din.

Skrevet

Aleneforelder?

La han stå igjen i vogna utenfor mens du er inne og henter, legg tidspunkt til sovetiden så han kan sove i bilen mens du henter, eller dere kan trille..

Skrevet

Du kan jo ikke prioritere friske mennesker fordi de har barn? Det er jo håpløst.

Skrevet

meg meg meg meg meg meg meg....og så meg...og så meg igjen.

Er det slik du tenker, HI??

Skrevet

Nei, er ikke aleneforelder, så skulle nok fått til en ordning ved henting og levering. MEN storebror kan jo dra dette med seg hjem!

Skrevet

Nei hadde ikke jeg hatt barn så hadde jeg nok ikke tatt vaksinen i det hele tatt. Så jeg tenker mine barn mine barn mine barn og det gjør vel de aller fleste foreldre?!

Skrevet

Hvis du er så redd hvorfor har du ikke storebror hjemme fra bhg da?? du har det jo luksus...hjemme i permisjon..

Skrevet

Er det virkelig en god løsning og la storebror gå hjemme og kjede seg???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...