Mrs. Bouquet Skrevet 23. oktober 2009 #26 Skrevet 23. oktober 2009 Når skjedde disse enorme utbruddene av sykdommer som har blitt vaksinert mot da? Tipper det var i de første vaksinenes barndomsår, altså den gangen det var nokså ferskt med vaksiner og vaksinene inneholdt ganske store andeler med levende virus. Jeg vaksinerer meg for å bidra til å beskytte både mine egne barn og andre mennesker.
___ Skrevet 23. oktober 2009 #27 Skrevet 23. oktober 2009 -Det er ikke alle som tar vaksinen selv om de blir annbefalt det. -Det er mange typer influensa. Vaksinene mot sesonginfluensa er satt sammen ut fra hvilke typer influensa de forventer at kommer i år. Det er ikke bestandig de treffer like godt.
Sjefsmegga Skrevet 23. oktober 2009 #28 Skrevet 23. oktober 2009 Libido- Vaksinering har ført til at svært mange har blitt syke og dødd av vaksinene, det stemmer, men dette var slikt som skjedde før de viste nok. Det er andre tider, og de tar mindre risiko nå enn før. Uansett så har vaksinering ført til at enkelte sykdommer er utryddet og at andre vanlige sykdommer som medførte fare og lidelser har blitt skjeldne. Feks kopper, polio, meslinger for å nevne noen. Så i det store og det hele så har vaksinering gjort mer godt enn vondt uansett hvordan man snur og vender på det.
Mille** Skrevet 23. oktober 2009 #29 Skrevet 23. oktober 2009 For å kunne forhindre å spre smitte videre til de som er i risikogruppen, det er hovedargumentet. Nå har en 2 åring mistet livet pga denne influensaen, 2 åringen var i risikogruppa, bare til info. Her må vi tenke på andre enn kun oss selv. Har selv aldri hatt influensa, men det er ikke et argument når det gjelder denne typen, det er flere som vil bli smittet av denne en vanlig sesonginfluensa, og helt friske mennesker kan få et akutt, stormende forløp og dø av den! Om det blir du, jeg eller naboen vet jo ingen på forhånd. Jeg tar mine forholdsregler. Ikke sikkert det hjelper, men da har jeg gjort det jeg kan. Kommer til å vaksinere barna mine også. Nå anbefaler de den jo til alle.
Libido- Skrevet 23. oktober 2009 #30 Skrevet 23. oktober 2009 Vel i 2001 sendte fhi de omstridte vaksinene mot hib til new zealand. Samtidig som de utbetalte erstattning til nordmenn som fikk senskader av samme vaksine. Det er det laget en dokumentar om som kan ses på tv2.no I 1990 skrev the Journal of Medical Assosiation: ”Til tross for at mer enn 95 prosent av alle skolebarn i USA er vaksinert mot meslinger, så oppstår der stadig store utbrudd av meslinger i våre skoler, og de fleste tilfeller i denne undersøkelsen, viser at dette skjer blant barn som tidligere er vaksinert”. I Oman oppsto der i 1988-89 polioutbrudd blant tusenvis av fullt ut vaksinerte barn. Områdene med høyest sykelighet hadde høyest dekning av vaksiner. Områder med lavest vaksinasjonsdekning hadde lavest sykelighet. (Lancet 21/9/91). I Sverige ble vaksinering mot kikhoste avskaffet i 1979, pga. sin ineffektivitet. Av 5.140 tilfeller i 1978, var hele 84 prosent vaksinert tre ganger. Svenskene opplevde at der var mer kikhoste blant de vaksinerte, enn ikke-vaksinerte. (BMJ 283:696-697, 1981
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #31 Skrevet 23. oktober 2009 Dagsnytt 18 tidligere denne uken. Og mannen fra FH kunne ikke forsvare seg mot det. Dagsnytt 18 er et aktualitetsmagasin på radio, og du finner det på nrk sine sider.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #32 Skrevet 23. oktober 2009 De barna som har mistet livet har alle vært i risikosonen. Det finnes da to unge voksne som er døde uten at man helt ser noen sammenheng.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #33 Skrevet 23. oktober 2009 Men da må jo de som er i risikosonen vaksinere seg. Er jo vaksinen sånn som dere sier vi den beskytte, og da trenger ikke jeg som er frisk å vaksinere meg... når 1500 dør av sesonginfluensa, hvorfor styre om denne som er forventa å drepe 500?? Jeg fatter det bare ikke. Maken til hyping.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå