Gå til innhold

jeg vil dusje :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare ett ord; moseskurv!

Helt genialt, du legger fra deg babyen oppi der, også kan du ta med kurven på badet, vaskerommet, kjøkkenet, you name it. Hvis bebisen våkner mens du dusjer, så er du i samme rom og har kontroll. Men du må ikke avbryte dusjen og storme ut full av såpe og sjampo. Gjør deg ferdig først! ;)

Gratulerer med baby, de praktiske tingene kommer ganske logisk til deg etterhvert når fødselståka har lettet :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde med lillegutt på badet fra han var nyfødt, starta med det på sykehuset...av og til har jeg dusja mens han har sovi for de første ukene sov han så mye at jeg visste jeg rakk det...nå sitter han i vippestol på badet og kikker rundt (han er snart 3 mnd). som flere har sagt, om babyen våkner når du er i dusjen og skriker så går det helt fint, bebisen tåler det. Den har det bedre når du har det bra, og de fleste føler seg jo bedre etter en dusj :)

Skrevet

For meg er det litt annerledes, da jeg bodde med foreldrene mine som alenemor.

MEN: Var ikke de hjemme (og det var ikke alltid de var) så måtte jeg få gjøre andre ting enn å sitte oppi barnet.

Jeg slet med kraftig brystbetennelse og av den grunn: Jeg sto i dusjen i sikkert 1t om dagen. 2-3ganger. Ellers så badet jeg.

De gangene ingen kunne passe han, ble han med inn - eller jeg lot han sove søtt i sengen/vogga/vogna som stå på stua/rommet.

Våknet han var det bare å ta på seg ett håndkle/kåpe og hente han - for så å forte meg i dusjen og gjøre meg ferdig.

Som oftest, om han var våken, var han med inn uansett.

Å dusje tar deg 5-10min om du ikke skal stå der og "dusje lenge".

Å kle på seg 3-4min. Barnet klarer fint å vente de minuttene, om h*n skulle våkne - bare du går til barnet og tar h*n med deg! :o)

Og du, en ting til: Barn på 5dager er mestere i å sove!

Min lille sov vel mellom 20-22t i døgnet de første ukene.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...