Gå til innhold

jeg vil dusje :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

er alenemamma til en baby på 5 dager. når er vi alene hjemme og jeg vil dusje men tør ikke. er redd for at han skal våkne og gråte og se at mamma ikke er der. tar jeg ham med inn i badet våkner han uansett. har ingen som kan komme og passe på heller :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle dager..

Du trenger seriøst hjelp og veiledning, og kan ikke helt ha forstått hva det er å ha et lite barn. Ta kontakt med helsestasjonen, og kjøp/lån bøker om barnestell.

Bare til info; det er IKKE farlig om babyen skulle våkne og gråte, men det virker som om du kanskje trenger en litt mer omfattende veiledning, så søk det nå med en gang, før du ødelegger deg selv - og barnet.

Lykke til!

Skrevet

Gratulerer med en liten en!:)

Skjønner at det virker overveldende nå, å være helt alene! Men hvis du gir ham mat, og legger ham, så er det ingenting i veien for at du kan ta deg en dusj! Hva sover han i? En vugge/vogn? Ta den med, sånn at den står ved baddøren, så hører du jo med engang om han våkner! :)

Du fortjener en dusj, kjære deg! :)

Skrevet

Legg barnet i bagen til vognen, eller i bilsetet inne på badet når du dusjer.

Det trenger ikke å være så vanskelig, skjønner du. :)

Skrevet

Ligg ungen oppi bagen e.l.og ta ungen med på badet.Babyer sover seg gjenom det meste..

Skrevet

Babyen min er tre uker nå, og sovner hver gang jeg har henne med på badet når jeg skal dusje.. har henne liggende oppi en Moseskurv, så kan ha henne med overalt, virkelig genialt synes jeg. En vognbag gjør samme nytten, softbag er også ok.

Skrevet

forstår deg godt.

jeg dusjer heller ikke når jeg er alene hjemme. men hun våkner hele tia da.

Skrevet

jeg hadde min kar i vipestolen inne på badet når han var så liten. Og nå kryper han rundt på badegulvet med noen leker når jeg dusjer, da slipper jeg å stresse og kan nyte dusjen.

Skrevet

Du første anonym, er det virkelig nødvendig å være så krass? Man trenger ikke å få høre at man ikke skjønner bæra og at man trenger seriøs veiledning når man er nybakt og engstelig mor.

Ellers synes jeg du har fått gode råd her; jeg tok også småen med inn på badet i kurven sin da han var så liten. Han elsket å være på badet når jeg dusjet, og sovna momentant :-)

Skrevet

Hæ?

Jeg er ikke mamma ennå, men jeg har aldri tenkt over at jeg ikke skal kunne forlate dem for å dusje etc.

Greit nok når de blir store og går selv og kan finne på masse tull og farlige ting - men når de er nyfødte? Da ligger de jo bare der!

Er du med han 24 timer i døgnet? Hvor lenge skal du holde på sånn?

Skrevet

Krass??

Det er jo snakk om at man skal overleve dette her også, og dersom mor nå allerede etter 5 dager er vettskremt for å gå fra barnet sitt - og det er så ille at hun ikke tør å dusje - da må det vel være til alles beste at hun får litt veiledning i forhold til hva som er "farlig" for barnet eller ikke??

Om mor ikke tar grep nå, vil hun være helt utslitt om kort tid. Og hvem tjener på det, da??

Det er faktisk ikke å være krass, men å forsøke å hjelpe. Men noen er jo mer hårsåre enn andre....

Skrevet

Ja ja, folk er jo forskjellige...i min omgangskrets ville du blitt oppfattet som krass. Men nå er jo ikke vi venninner, så jeg slipper å bli såret/ irritert/ lattermild over dine meninger.

Skrevet

Er vel helt normalt som nybakt mor og være litt ekstra redd , spesielt da i begynnelsen.Men det går seg til etterhvert skal du se :)

Ligg babyen i rommet ved siden av i en vogn eller vippestol og sove så hører du nok sikkert godt når babyen våkner.Eller monter babycall på rommet så kan du ta den med deg ut i dusjen og føle deg trygg på at alt er bra mens du tar deg en dusj (altså neste gang du skal dusje,visst du ikke har babycall no da).

Lykke til :)

Skrevet

nei. går fra ham når han sover, men kun til kjøkkenet og andre rom. i dusjen hører jeg ikke hvis han skriker.

får prøve bagen da. tanken på at han ligger alene og skriker er skremmende. hva om han kaster opp og kveles mens han skriker, han er jo så liten og hjelpløs

Skrevet

Ps : Anonym 19.44,du skjønner nok mer når du selv har kommet der ;)

Skrevet

Hva om du dusjer mens babyen er våken og ligger på badet og ser på deg. Jeg har selv vært alene med nyfødt, så vet hvordan det er. Hadde en gulpebaby så var redd for å forlate henne fordi jeg var redd hun skulle kveles hvis hun gulpa mens hun var alene.

Skrevet

Hei HI.

Gratulerer med den lille.

Jeg er selv alenemamma og har vært det fra første dag med babyen.

Jeg har lagt til vane å dusje på kvelden rett etter at jeg har lagt gutten og ser at han sover godt. Dermed tar jeg med babycallen på badet. Man bruker ikke så lang tid til å skylle av seg såpe og få på seg ei badekåpe hvis han skulle våkne. Det gjør ikke noe om babyen gråter et par minutter, selv om det kan være ille å høre på.

Trøst deg med at du vil nok bruke en tid fremover på å prøve og feile litt. Etter hvert vil du finne rutiner som passer for deg og den lille.

Lykke til:)

Skrevet

De første ukene etter at datteren min ble født, var det sjeldent jeg dusjet også, for hun sov så kort om jeg fikk henne til å sovne. Bare hopp i det du, du kommer til å føle deg så mye bedre etterpå!

Skrevet

La han ligge på et teppe på badet når du dusjer,mens han er våken,da kan du følge med,snakke og synge for han...det kommer til å gå helt bra!

Skrevet

Jeg har brukt å legge baby på håndduk og pledd på badegulvet jeg. Sover det så sover det, er det våkent så er jeg jo der. Og gråter det så kan jeg bare ta det opp. :)

Skrevet

He he, mitt eldste barn er snart 15, så jeg tror jeg har vært der allerede :-O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...