Gå til innhold

Og dette skal jeg bare godta da eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt interessert i å høre deres meninger om denne saken;

Jeg har utbetalt 10 000 kr i mnd + 1900 i barnetrygd. Kan ikke jobbe fult da vi ikke har bhg plass til den minste. Samboeren min har utbetalt 25000 +

Denne mnd hadde jeg regninger for 7500, pluss at jeg kjøpte sko og klær til eldste for 1000. Her i huset er det mannen som betaler huslån, strøm, internett og tv, forsikring på bilene + sin tlf regning.Jeg betaler all mat, bhg regningen, tlf, forsikring på barna. Med andre ord sitter jeg igjen med nesten ingenting hver mnd. Mannen har ca 10000 igjen hver mnd.

Nå har det blitt sånn at jeg desverre har brukt kreditten fra kontoen min, da jeg hver mnd har hatt for lite penger. Og jeg kvier meg for å spørre mannen om penger, for han er så sær på det området.

Men i dag spurte jeg mannen om jeg kunne få 1000 kr til mat for neste uke. Da ble han sur som vanlig og sa at han nesten var blakk, han hadde bare 7000 igjen, så det ble uaktuelt!

Og hele tiden kommer han med diverse ting som jeg må kjøpe for han, og sier jeg at jeg har ikke penger, så svarer han surt med at "du skal vel få pengene av meg da".

Dette fungerer jo ikke over tid! I tillegg kjefter og smeller han på meg for at jeg har brukt av kreditten min. Vet ikke hva jeg skal gjøre snart, for økonomien min kommer til å gå rett til he....te snart om det skal fortsette slik!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skjønner ikke vitsen,og at dere orker å ha adskilt økonomi,når dere har felles barn...

skikkelig gjerrig han mannen din..

Skrevet

vell.

Min mening: Det hadde jeg ikke akseptert. Dere bor sammen, dette er felles. Dere bor sammen, lever sammen!

Gud bedre - den dagen min samboer hadde sagt dette til meg, nei jeg vet ikke.

Her finnes det ikke mine penger og dine penger.

Jeg antar du hadde jobbet om barnet kunne fått bh plass, og ikke fordi du ikke vil!

Merker jeg blir sinna nå! Ikke meningen å skrive krasst mot deg! :)

Skrevet

Dette høres jo bare dritsnålt ut. Hva er det han bruker pengene på da??

Skjønner ikke at det kan være sånn i dag... Dere er et team, som må gi etter evne og få etter behov. Jeg synes han bør bidra med litt til husholdningen, og sette resten av pengene han sitter igjen med inn på en felles sparekonto! Det skulle jo bare mangle. Det er DERES penger, ikke hans/dine etc. Du ofrer jo faktisk en hel del i lønn for å ta deg av Deres barn, og det burde han jo både forstå og respektere ved å bidra på sin måte, altså økonomisk.

Skrevet

hva sitter du igjen med om dere skulle gå fra hverandre??

tar han sitt ansvar og er hjemme like mye som deg,siden dere ikke har bhg plass??

uff,dere er like dumme begge to, dere må jo ha vanntette avtaler,og like prosent andel på regninger.....

Skrevet

Jeg mener at vi skal ha det samme på kontoen vår etter alt er betalt. Vi er en familie med felles inntekter og utgifter.

Skrevet

For en idiot av en mann!

Er dere ikke EN familie? Han spiser vel hjemme, han også?

Skrevet

Om vi går i fra hverandre sitter jeg igjen med, gjeld i hvertfall!

Han mener vi har felles økonomi! Hehe! Vet ikke helt hva han legger i felles økonomi lengre jeg. Det som var meningen var som noen over her skriver, at vi skulle betale en viss prosentandel hver, slik at vi satt igjen med like mye etter alt var betalt. Men det har aldri skjedd. Han er en skikkelig gjerrigknark i mine øyne ja! Men han skylder jo på at han betaler trossalt huslånet og det som hører til mens jeg "bare" betaler maten og barnehagen og diverse småregninger som han kaller det. Med min lønn blir ikke noe av dette "småregninger".

Hi

Skrevet

så med andre ord sitter du ikke igjen med noen ting....trodde dette var en avleggs måte å drive familie på jeg.

du må finne på noe lurt synes jeg........

Skrevet

Helt enig overlord, jeg har mye mindre å rutte med enn mannen min (jeg er student og har bare det jeg får fra lånekassa) Her betaler vi alt som skal betales, så deler vi det som blir igjen 50/50. Han "taper" på det nå. Men i fremtiden blir det jo omvendt.

Syns situasjonen dere har HI er helt absurd.

Skrevet

Jeg ville krevd en endring. Hva om du foreslo at han jobbet redusert en stund, så kune du ha mulighet til å tjene mer?

Hvordan ville han da reagere?

Skrevet

Håper virkelig at dere har samboerkontrakt som viser at dere eier huset 50% hver og hefter for lånet 50% hver.

Skrevet

Nei, dette skal du ikke godta!

Vi har felles økonomi. Felles lønnskonto, regningskonto og sparekonto. Vi låner ikke penger av hverandre, for det er våre penger. Selv om han får lønn den 5. og jeg den 20.

Dere bor sammen, har barn sammen, lever sammen, så hvorfor skal pengene adskilt?

Skrevet

Nei ,det skal du ikke godta!

Jeg har 11.000 utbetalt (med barnetrygd )

Samboer har mellom 35 -45.000 utbetalt .

Han betaler lånet på huset og bilen ,husleia og div andre ting .

Jeg betaler all mat,bhg,klær til will og tlf min.

MEN,jeg har eget bank kort på samboeren min sin konto, som jeg kan bruke når jeg ønsker og på hva jeg vil .

Jeg hadde ALDRI godtatt at han skulle sitte igjen med masse penger og jeg ingenting .

Skrevet

Når vi kjøpte oss huset sammen, fikk vi ordnet oss med en felles sparekonto og en utgiftskonto. Så skulle det bli sånn at vi satt igjen med like mye. Men dette har ikke skjedd. Han sparer på en egen konto. Kan jo nevne ett eksempel som satte meg helt ut; Pcen vår røyk, og vi måtte kjøpe en ny. Det endte med at jeg brukte kredittkortet mitt for vi hadde ikke penger der og da til å kjøpe en kontant. Men etter ett par uker kommer det frem at han hadde 150 000 på sparekontoen!! Da rant det over hos meg. Disse pengene er mer eller mindre forsvunnet, da han kjøpte ny bil + div, men jeg vet han har 20 000 igjen i hvertfall.

Det er nesten litt sårt hele dette temaet, for det virker som at han ikke bryr seg om meg og "min" økonomi. Det skal nevnes at moern hans og søstra er akkurat like snåle med penger, så det ligger vel i blodet.

Problemet er bare hvordan jeg skal få han til å forstå!

Dette er snart en skilsmissegrunn føler jeg.

Hi

Skrevet

for å bemerke din siste linje først: da har du ingenting igjen...

men siden dere har opprettet de kontoene,så må vel du også ha tilgang??

du må jo ha sett at det sto 150 000 der...de er vel ikke bare hans konto?

tror jeg hadde satt hardt mot hardt...

blitt like gjerrig som han,og ikke løfta en finger for han.

la han klare seg selv.

du er vel ingen hushjelp heller??

Skrevet

Nei jeg har ikke tilgang til hans kontoer, kun til de to som vi fikk opprettet, og der er det jo ikke noe penger...

Jeg har prøvd å være like gjerrig, men det funker ikke.

Hi

Skrevet

Hadde dette vært min mann hadde jeg først bedt han om å dra til helv... og deretter bedt om skilsmisse.

Seriøst??!!! Lar deg kjøpe pc på kreditt mens han har 150.000 stående på konto? Hvis ikke dette var en oppvekker så mulig dere fortjener hverandre...

Skrevet

uffda...føler med deg...ikke sikkert det er noe du kan gjøre,men kanskje du kan legge alt frem,og la han se at det er veldig skjevt fordelt...men velg en kveld han er i humør til det da:-))

kvinelist..har du hørt om det?

lykke til.

Skrevet

Jo klart det var en oppvekker! Det rant jo over, jeg ble jo selvsagt forbanna og sa akkurat hva jeg mente! Uten at det gikk inn på han tydeligvis!

Hadde vi ikke hatt barn sammen, hadde vi aldri vært sammen den dag i dag. Men med barn i hus, prøver jeg så godt jeg kan å holde ut, og håpe på at det skal ordne seg....

Hi

Skrevet

holder du ut, så lar du ham bare fortsette med sitt.

Andre behandler en som en lar dem behandle en........

Han tåler vel en skyllebøtte i ny og ne, når belønningen er mer penger på konto.....

Skrevet

Oi, til og med kjæresten min, som jeg kun har vært sammen med i 2 måneder, behandler meg bedre enn mannen din deg økonomisk! Har hatt problemer med nav og lånekassen nå i høst og derfor ikke hatt nok penger, og da har han stilt opp, og han krever faktisk ikke pengene igjen.

Tror du bør virkelig gå igjennom svara her og gjøre noe med dette.

Skrevet

felles økonomi hadd ikke nødvendivis gjort ting lettere.............

Skrevet

Sett inn samme prosent av lønna deres med autotrekk på utgiftskontoen.. Deres private regninger (telefon) betaler dere selv og resten skal ut av den andre..

det er kanskje greit å sjekke hvor mye dere har i faste utgifter først slik at beløpet dere setter inn faktisk dekker det.

Hvis han ikke går med på det så må du nok forklare han at han må gå ned i stillingsprosent til barnet får 100% barnehage fordi du må ut å tjene penger for å betale alle regningene, klær mat osv UTEN å måtte spørre han om penger siden han ikke går med på å dele utgiftene likt. Itillegg så kjøper du en skikkelig kjip julegave til han fordi det var det du hadde råd til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...