Gå til innhold

VAKSINEN


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har helt klart bestemt meg for å ta vaksinen så snart den kommer, og venter bare utålmodig nå. Livredd for å bli smittet i mellomtiden og er bevisst på hva jeg foretar meg. Er det noen som har/har hatt infuensasymptomer? Er det flere som bekymrer seg hemningsløst som meg, etterat man ser skremmende TV2-nyheter om at det er forventet 500 døde nordmenn (som normalt er yngre friske mennesker)? Jeg blir sprø av alt skriveriet og skremslene, og ønsker nå bare, for meg selv og barnet i magen sin skyld, å beskytte meg. Jeg ønsker også at datteren min på 3,5 år skal vaksinere seg. Hva tenker dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også begynt å bli temmlig bekymret nå.. Ikke tenkt så mye på det fram til nå, men kjenner at alle mediaoppslag i det siste er stressende.. Syns det er et vanskelig valg ang vaksinen, men føler jeg må ta den.. Jobber som lærer i 1 klasse, og kjenner at jeg ikke har så lyst til å gå på jobben før jeg får tatt vaksinen.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også at jeg er super bekymret. det er så masse om det i nyhetene nå og frem og til bake med folk som mener noe om dette... Jeg trur og at jeg skal ta den, Jobber i barnehage og er jo utsatt for å få smitten.... Har tre barn fra før og kommer til å vurdere sterkt om de og skal få den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lurt å følge anbefallingene fra "pandemi.no" og vaksinere seg. Da slipper vi og være så bekymret. Jeg skal helt klart ta den, og vurderer om mine to barn på 3 og 4 også skal det. Får dem vaksinere seg når de ikke er i risikogruppen? Jeg vasker og spriter hendene mine så mye om dagen at jeg er helt tørr, og de rundt meg blir gal av maset mitt om hygienen. Tror jeg blir noen kilo lettere når vaksinen kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hari utgangpunktet vært svært skeptisk til å ta vaksinen, men har nå bestemt meg for å ta den. Jeg er i den heldige situasjon at jeg jobber på sykehus, og er derfor prioritert mår flere måter. Jeg skal ta den imorgen, og håper at jeg har tatt det riktige valget... Ikke lett dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logget meg nettopp på her for å se hva "stemningen" her er for å ta vaksinen. Jeg har bestemt meg for å ta den, etter mye nøling. Det er betryggende å lese at de fleste andre her også har tenkt å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske usikker på om jeg skal ta den eller ikke...,er litt redd for å være prøvekanin....tror jeg må lese noe mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk anbefalt av både lege og jordmor å ta vaksinen. Litt skeptisk på at det er kvikksølv i den, men det er kun 0.2 et eller annet, som vi ellers får i oss 0.4 av hverdag... Attpå til sitter vaksinen i i 6 mnd for den lille.Jeg skal gjøre det for nurket sin del. Så er han ihvertfall beskyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt vaksinen, og bortsett fra litt vondt i armen er formen helt fin. Håper jeg har tatt riktig valg, jeg vet ihverfall at det er godt gjennomtenkt : ) Lykke til til dere andre som synes det er vanskelig å bestemme dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok vaksinen på fredag, fikk den på jobb da jeg jobber som sykepleier på sykehus. Er i uke 26. Føler meg allerede mye lettere, har bekymret meg mye for denne influensaen. Har ikke hatt noen bivirkinger, bare veldig øm på innstikkstedet. Nå er den tatt:) ingen vei tilbake så jeg satser på at jeg har tatt det rette valget for meg og babyen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gladjenta74

Er ikke så veldig bekymret, men ska ta vaksinen siden æ jobbe i barnehagen og e utsatt for smitte. Legen må jo anbefale vaksinering, men han sa faren for senabort er ganske liten sammenligna me risikoen ved å bli syk av influeansaen. Man må prøve å beholde roen litt, selv om det kan være vanskelig. Det blir hausa litt vel mye opp i media synes æ. Man skal selvsagt ikke ta lett på det men media e jo god til å skremme folk. Så pust dypt dere. Dette kommer til å gå fint! Lykke til alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok vaksinen på torsdag, etter mye tenking og lesing om fakta. Jordmoren var ganske nøytral, hun, og sa at hun selv hadde vært ganske schizofren om hun var gravid og måtte velge. Men jeg har lest og lest - og det virker ganske klart at risikoen for at man som gravid skal bli alvorlig syk eller til og med dø om man får svineinfluensaen er betydelig høyere enn for at det er alvorlige bivirkninger av vaksinen. Og selv om akkurat denne vaksinen ikke er så godt testet, så er den laget etter en "modellvaksine" for influensaer generelt hvor man så putter inn den aktuelle virusen - som forøvrig er død, ikke levende - og modellvaksinen er svært godt testet ut. Det er alltid en ørliten risiko for alvorlige bivirkninger med en vaksine (jeg tror det er 1 av en million sjanse for å få en nervesykdom som gir en slags lammelse av vanlig sesonginfluensavaksine for eksempel) men i og med at sjansen for å dø av svineinfluensa er 1 av 10,000 for de som ikke er gravide, og de regner at den er langt høyere for gravide, så blir risikovurderingen ganske opplagt, syns jeg.

 

Jeg tok vaksinen hos fastlegen. Hadde ventet å måtte vente på time, men de ba meg komme inn straks - det var en sykepleier på legekontoret som satte sprøyten, jeg var ikke inne hos selve legen. Kjente nesten ikke sprøyten, men jeg er fortsatt litt øm i stikkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På legekontoret visste de ikke om vi skulle ta en andre omgang med vaksinen - har lest at det skal gis to doser enkelte steder? Noen som vet dette?

 

Jeg har også tenkt at halvannet-åringen skal få vaksinen når den kommer for de som ikke er i risikogrupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg å vaksinert meg..

Fikk beskjed om at det bare skal skje en gang.

Altså jeg er ferdig vaksinert.

Men, barn under ti år får i to omganger, med tre ukers mellomrom mellom vaksinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vaksinen i går. Ingen bivirkninger så langt. Det virker som ballerina i magen har det bra også. Vi krysser fingrene! Lykke til dere andre. Media gjør ikke dette her noe enklere for oss….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok vaksinen i dag,alt virker greit.men var ett vanskelig valg.

lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok vaksinen for 3 dager siden. Armen har vært veldig øm, klarte først i natt å ligge litt på den, men den er ikke helt god enda. Føler det er et riktig valg å ta den, men det har vært mye bekymringer og tanker før jeg tok den. Får bare håpe på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt den og anbefaler alle å ta den...det er min mening.

 

Vi som er i risikogruppe får to sprøyter (den andre etter tre uker). Det er litt usikkert om alle som er utenfor denne r.gruppen får to. De vil først og fremst gi en til alle som vil ha først, så vil de se om det er nok så alle får to sprøyter.

 

Si til folk rundt dere at de burde ta den. Om de ikke er redde for at de selv skal bli syke fordi de ikke er i noe risikogruppe, så må de huske på at om de blir syke kan de smitte andre...

 

Ha en fin søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...