Gå til innhold

Tromsø


Norrie

Anbefalte innlegg

Hei! Kor arti at det e en Tromsø sie hær. Æ e 6+5 i dag, har termin 22 juni. Vært på tidlig u.l i dag hos Fareth, der så vi ett lite hjerte som banka.. helt fantastisk! Har en gutt født i april-08 fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere bestilt jordmortime ennå?

Det er jo så innmari fult der.

Jeg har fastlege ved Sjøgata legesenter, og der har de egen jordmor som er på legesenteret en dag i uka.

Da jeg var gravid sist (i juni, hadde en SA i august), og da var det ingen problem i det hele tatt å bestille time, kunne velge fritt.

Så det er kanskje greit å høre med fastlegen om de også har en jordmor på legekontoret.

Jeg synes det iallefall er greit å ha "egen" jordmor. Og hun jobber også som jordmor på UNN. For husker når jeg var gravid med datteren min, så var det helt håpløst å få time hos jordmor hvis det ikke var avtalt i fler mnd i forveien. Så jeg ser lysere på dette nå enn forrige gang. Og skulle det være noe, så er det jo lege i nærheten. Hadde svangerskapsforgiftning forrige gang, så hvis det nå skulle vise seg at jeg får høyt blodtrykk denne gangen også, så er det bare å gå over gangen til legen.

 

Tenkte jeg skulle si i fra, sånn at hvis dere ikke er fornøyd med legen deres, og vil ha en jordmor tilgjengelig så kan det være en ide og skifte fastlege...

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til min første svangerskaps kontroll idag og der sa de at jeg bare skulle ringe med en gang å bestille meg time på jordmorsenteret. Var kjempe fornøyd med henne deg gikk til sist, hun kjenner jo også forhistorien min så ønsker å gå til samme.

Fikk termin den 27 juni idag når jeg var hos legen. Skal til UL på UNN i uke 13, ringte de igår så veneter bare på innkallelse nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så glad når jeg ser flere Tromsøjenter skrive her inne:oD Gleder meg veldig til å treffes og håper spiren klorer seg fast denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på førstegangskontroll hos legen, og alt sto bra til med meg. Jeg fikk målt blodtrykk, og det så fint ut. Hadde høyt blodtrykk forrige gang, og vil bli passet godt på nå.

Har fått bestilt jordmortime, så nå er det i boks.

 

Så er ganske fornøyd i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt sto bra til. Skal du gå på jordmorsenteret i byen??? Ikke ringt å bestilt time enda, kanskje man skulle gjort det da det sikkert er lang ventetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så heldig at jeg har jordmor på legesenteret mitt. Og der er det ikke kø i det hele tatt. Så jeg dropper jordmorsenteret denne gangen.

Men tror nok det kan være lurt å bestille time hos jordmor på jordmorsenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ ringte JM senteret idag, og fikk time 28/12 hos den jordmora æ hadde sist gang:-) Meget førrnøyd med dette! Men det e jo leeeenge te da... (termin ca 15.juni) UL time 20 januar! E jo mange JM, så time får dåkker alltids, men kansje ikkje akkurat hos den JM dåkker ønske, førr dem som har flere barn...

 

Krysse fingran førr en frisk og rask liten beibi:-))))) Kommer te å vær veldi spent hos JM når vi ska lytte på hjertelyden! Spiste antibiotika helt tidlig i sv.skapet i perioden 1-2 uker etter selve "sammensmeltninga" og har vært litt bekymra da denne antibiotikaen kan (kan!!) føre te hjerte og kar misdannelser... Men leger æ har snakka me mein at det ikkje e nåkka å bekymre sæ førr, så da tenk æ ikkje på det meir!! Og krysse alt æ har førr at alt e bra:-)))) Syns vi har nok å tenk på i disse svineinfluensa tider æ... Uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper vi får en frisk og rask baby alle sammen :)

Bestilt meg jordmortime idag jeg også, fikk den 12 januar.

Blir ekstra godt fulgt opp dette svangerskapet og det er godt. Skal til medisinsk genetisk senter i neste uke for samtale der og så får jeg flere UL fra uke 12 og utover. Ei pine å vente så lenge. Men skal prøve å kose meg så langt det lar seg gjøre og ikke tenke så mye på det. Er jo ikke bra for fosteret om en stresser for mye heller.

Gleder meg til i morgen, skal ha en uke ferie og den skal nytes til det fulle på hytta på Senja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnbjørg Andreassen! Var veldig førrnøyd med henne:-) Hun fulgte oss opp under mitt forrige svangerskap. Har en veninne som har hatt henne i begge sine sv.skap, og hun er også meget fornøyd. Ei trivelig, jordnær og voksen trønderdame. Som er trygg i det hun gjør, og kan mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor e det her jordmorsenteret? E jo "hundre år" siden forrige graviditet, så er ikke helt oppdatert på den fronten ;p Ringe man bare å bestille selv der eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmorsenteret ligg innerst i Dressmann-lokalet i storgt. På skrå nedenfor Burger king(nordover)... Lure på at sosialkontoret åsså ligg i samme bygg. E ikkje så flink å førrklar, men håpe det hjelp;-)

Jordmorsenteret

Storgata 79 /83, 9008 Tromsø

77 79 18 00

 

Ring å bestill time sjøl, og legg gjerne inn ønske om JM:-)))

 

Bare koseli å kunne bidra me tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har de verdens tøffeste psykideliske heis.

 

I mårra drar jeg en tur til Oslo, og tar med meg datteren min. Skal på kurs og så besøke foreldrene mine. SÅ jeg tenker litt på svineinfluensaen, men prøver å la det bare ligge. Så kryss fingra for oss, sånn at vi ikke blir smitta...

 

Skal uansett bli godt med en liten tur hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til BIM-treff, men føler jeg bør få litt mage først:oD Husk å skriv dere inn på BIM-treff lista for Tromsø2010. Skulle ønske at svineinfluensa kunne gå til grunne snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja det blir koselig men bim-treff. E veldig gla førr at æ gikk på det i forrige svangerskap. Veldig koselig å ha nån å være sammen med i permisjonstia. Men trur også æ blir å vente til magen blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, avvente med treff ja... Vi har nok av tid fremover ;-))) Men e veeeldi koseli, så æ glede mæ!

 

Idag ska lillemor og samboer ta svinerinfluensa vaksinen. Nu e det nemlig åpna førr dem som har tidlig gravide i familien! Endelig! Så e det min tur om 2 uker!!! Ska bli godt å få det unnagjort. Føl mæ ganske så utsatt om dagan... På Seminaret fram te kl 18, og fram te 16 på fredag førr dem som ikkje rekk det idag... (mein æ det va!) Tips te dåkker her inne!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei, liten oppdatering fra meg.

 

Hadde ferie i forrige uke. Hadde hatt bittesmå blødninger så fikk tidlig UL. Blødningene kom fra livmorhalsen. Men på UL viste det seg kun å være en tom fostersekk som tilsa å væew 3-4 uker. Skulle være 8 uker. Kanskje en grunn til at jeg overhodet ikke har hatt noe symptomer denne gangen. Legen mente jeg var 1 mnd mindre enn jeg trodde selv, men dette kunne ikke stemme. Så har tatt hcg målinger og stigningen er ikke stor nok. Steget fra 3000 til 3350. Ny ul på torsdag, men regner med at det blir utskraping eller igangsetting av bløding på fredag. Er nok en ny MA/BO. Hadde virkelig trua på at det skulle gå bra denne gangen, men kommer forhåpentligvis snart tilbake med spire på nytt igjen. Blir ikke liggende på latsiden. Baby skal det bli, glad jeg fikk tidlig UL så jeg slapp å vente til i uke 12 med å finne det ut.

 

Dere får ha masse lykke til videre :)

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, det var jo kjedelig. Får håpe du blir gravid igjen fort.

Med meg så hadde jeg 1 mens mellom sa og til jeg ble gravid igjen.

Er litt spent på den uka som kommer, for det var nå denne uka jeg hadde SA forrige gang.

 

Jeg skal sende samboer og datter til vaksine nå på onsdag, siden det er da sørtromsøya har tid.

Får satse på at det hjelper på at jeg ikke kan ta før om 4 uker.

 

Kristine1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tar du vaksina Kristine 76? Hvilken uke? Jeg er 11+5 i dag, skal på UL i morra for å sjekke at det er sånn høvelig riktig, så ikke vaksina tas for tidlig. Hadde en plan om å ta den i slutten av neste uke da, og er jo da ca 13+2. Kan jo ikke være på jobb før jeg er immun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke bikker 12 uker før 13 desember (hvis ikke ultralyden sier noe annet, skal på UL ut i uke 10). Så da får jeg ta den da.

 

Blir spennende på UL i mårra for deg da. Tar du det privat, eller har du fått time på UNN?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tok privat UL ja. Alt så greit ut da, og terminen stemte greit. Ang vaksina er jeg ikke helt sikker enda... Har bestemt med for å avvente litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...