Gå til innhold

Tromsø


Norrie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg :) Så du hadde skrevet til meg i det andre innlegget at vi hadde trermin samme dato :) Hadde jo vært skikkelig artig å treftes en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, så morsomt...ser ut til at vi er like gamle også...81-modell :)

 

Har du noen barn fra før av? Jeg har 2 jenter, ei på 8 år og ei på 4.

Hvor i Tromsø er du fra? Jeg er fra Tromsdalen.

 

Ja, hadde vært gøy å møttes ;)

Klæm...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ingen barn fra før så dette blir den første :) Og vi er veldig klare for å si det slik.

 

Er oppvokst i Hamna og bodde der til jeg var 19. Da flytta jeg til Narvik og studerte sykepleien. Ble der i hele 7 år da jeg møtte mannen der. Han er fra senja. Nå har jeg bodd 2 år i Tromsø igjen og jobber på UNN som sykepleier. Hva jobber du med???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, kan tenke med dere er klare ja :)

 

Jeg har ei tante og ett par søskenebarn som har vært bosatt i Hamna i alle år, tanta mi heter Karin og mine søskenebarn heter Line og Marthe, de er noen få år yngre enn oss...

 

Hvilken avdeling jobber du på? Søstra mi er kreftsykepleier, hun har jobbet på UNN i mange år, men er nå gått over i en ny jobb...(Karin, tanta mi fra Hamna jobber forresten også på sykehuset...kanskje vet du hvem noen av de er..) Tromsø er jo ikke sååå stort, man har som oftest noen felles bekjente ;)

 

Jeg selv har jobbet i reiselivsbransjen i noen år...men fant plutselig ut at jeg skulle bli lærer, så jeg går nå 3.året på instituttet for lærerutdannelsen ved universitetet. Det er et 4 år langt studie...gleder meg til å bli ferdig :)

 

Selv har jeg mine 2 jenter fra et tidligere forhold som varte i 11 år...!

Etter bruddet møtte jeg en ny mann, som ikke hadde barn fra før av...så da skjønte jeg jo at jeg ikke bare kunne sette meg på bakbena å si at jeg var ferdig med den slags...hehe...skjønner jo at han også vil ha barn :) Etter mange måneder med prating og noen måneder med prøving, så gikk det, og nå gleder jeg meg like mye som han :)

 

Men jeg er bare ikke så glad i det å gå gravid, synes det er svært slitsomt, blir så hormonell ;) Men vi er heldigvis alle forskjellige, er sikker på at du vil få en kjempefin opplevelse med å gå gravid, og jeg er sikker på at dette svangerskapet også vil føles mye bedre for min del :)

 

Kjæresten min fridde til meg på onsdag for en uke siden, dagen etter han fridde, viste det seg at jeg var gravid...så det har vært mye glede her i huset den siste uken ;)

 

Nå har jeg skrevet og skrevet en hel masse her...hehe...men det er jo så spennende å møte noen som er i samme situasjon, og kjempemorsomt at vi begge har termin samtidig og er fra Tromsø... :) For alt vi vet kanskje vi havner på fødestuen samtidig ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Jeg er også fra Tromsø, og har termin 25 juni (iallefall fram til vi får Ultralydtermin). Har ei datter fra før som nå er snart 14 mnd. Så det blir to tetter unger, men det blir bra. VI gleder oss til det.

 

Kristine1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei kristine 1976 :) Trivelig at det kommer flere Tromsø jenter innom her. Blir jo veldig spennede å følge dere.

 

Vet nok ikke hvem de er Norrie. jeg jobber på hjertemedisinsk avdeling. Jobba her i 2 år og stortrives. Måtte jobbe i natt, man skal jo egentlig ikke jobbe natt når man er gravid, men har ikke lyst å gå ut med at jeg er gravid enda.

 

Hadde tenkt å pønske ut noe lurt på hvordan jeg skulle si det til sambo idag, men han kom meg i forløpet dahan kom hjem og spurte om jeg var gravid. Jeg skulle jo tross alt ha tanta i helga som var. har egentlig ikke gått helt opp for meg at jeg er gravid enda, mest bare gått i en sarlig lykkerus i hele dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten :) Gratulerer så mye med frieriet :) Dobbel lykke kan jeg tenke meg. Det var jo skikkelig koselig. Når skal den store dagen stå da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store dagen skal stå når babyen vårs kan gå...men det ser ut til at det blir utsatt...jeg våknet opp i morges med store blødninger...hadde aldri forestilt meg hvor tungt dette skulle være å takle når man mister så tidlig i et svangerskap...men gud hvor tungt det er...jeg klarer ikke annet enn å skrike, det er helt forferdelig!

'jeg vet at det er mange som har blødninger og at det likevel går greit, men jeg bare føler det på meg...at det er over :(

Jeg var hos legen nettopp å tok en blodprøve, de skal ta en ny på mandag, slik at de kan si om hcg-nivået går nedover eller oppover...så jeg må bare holde ut i ventetiden og ferberede meg på det aller værste!

Siden jeg bare er 5/6 uker på vei, så mente legen at det var litt tidlig å begynne å lytte etter fosterlyd, så vi får se hva de finner ut...

Men jeg vet egentlig svaret, derfor jeg har vært så knust idag...

 

Ønsker dere alle lykke lykke til hvertfall :)

Hører fra meg når jeg vet mer...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler så med deg og vet akkurat hvordan du har det nå. Selv mistet jeg i slutten av 5. måned i sommer (en nydelig liten gutt), sorgen er ikke til å holde ut, men man må finne ny styrke og håp om at det kommer til å gå bra en gang. Jeg er gravid igjen nå (uventet at det gikk så fort) og skal egentlig ha termin den 10. juni, men også denne gangen ser det ut som om det kan gå galt. Har så lyst til å skrive med dere her da jeg også bor i Tromsø. Men så tør jeg ikke helt for det er så kjipt hvis det i neste uke, når jeg skal på UL, viser seg at det ikke er liv i magen. Ikke mist motet, vi vet at vi kan bli gravide og det finns hjelp å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så trasig å høre norrie :( Men ikke mist håpet før det motsatte er bevisst. Er jo en del som blør i svangerskapet, men sjønner at du har det veldig tungt nå. Sender deg en stor trøsteklem.

 

Kari&kula, virkelig trist å lese at du opplevde å miste så seint.Jeg mista i 19 uke i februar i år. Sjønner hvor tungt du har det. Gruer meg som pokker til dette svangerskapet da jeg vet at det er ingen garanti for at det kaan gå bra uansett hvor langt man er kommet.

Krysser fingrene for at det går bra på UL i neste uke. Får selv UL i uke 12-13, men har lyst å ta en tidligere. Tenkte å ringe dr. farreth å høre. Vet han tar tidlig ul fram til jul, da skal han pensjonere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Kariogkula: Gud så trist å høre...når jeg følte en så ubegripelig stor og hjærteskjærende sorg i 5/6. uke, så kan jeg forestille meg hvor ulevelig den sorgen du må ha følt på har vært...jeg håper virkelig det går fint denne gangen...Skal tenke på deg og krysse fingrene, åsså må vi prøve å huske på den lite trøstende men likevel fornuftige sannheten...at det er som oftest en grunn til at man spontanaborterer, kroppen har en "fin" egenskap til å ordne opp selv hvis noe ikke er helt som det skal!

 

Til Carina81: Tusen takk for det, men har ikke mye håp igjen nu...har blødd altfor mye til at jeg har noen forhåpninger igjen, men skal likevel sjekke det helt ut på mandag...

Ønsker deg all lykke til videre, kanskje er jeg tilbake her fortere enn vi aner :)

 

Dere får sende meg litt babystøv ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en 1980 modell bosatt i Tromsø som har termin (foreløpig) 15.juni, har ei jente på 2,5 år fra før av.

 

Trist å høre at du Norrie mest sannsynelig har mistet! Ønsker deg lykke til i vidre prøving! *************babystøv oversendes**************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 80 modell og har foreløbi termin 13.juni, og bor i Tromsø. Trist å høre at mange av dere andre tromsøjenter har mistet, og håper alt går bra med oss alle i dette svangerskapet. Dette er min første, så jeg er veldig spent.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med dere alle.

Jeg mistet en i slutten av august i år, og var vel ca 8 uker på vei.

Så det var overraskende at det skulle gå så fort å bli gravid igjen. Hadde mensen bare 1 gang, og etter det var det full klaff.

 

Første gang jeg var gravid var jeg hos Fareth, og har også tenkt å ta turen dit på nytt. For å se at alt er normalt og selv om jeg veit at jeg er gravid, så synes jeg det er litt kjekt å se at jeg også er det.

Så hvis man vil ta en UL før LAAANGT ute i svangerskapet, så bestill time hos Fareth.

 

Vi får håpe at det går bra med alle, og at det blir mange som kommer i denne gruppa.

 

Ellers er formen på topp, litt halsbrann, og litt uggen i magen hvis jeg ikke spiser ofte nok. Men det går jo bra.

 

Var forresten på fest i helga, og da drakk jeg vann i en ølboks. Synes det var et veldig bra triks, for det er jo ingen som ser hva som er oppi ølboksen, sammenliknet med et glass eller flaske.

 

Da skal jeg gå å legge meg, er så innmari trøtt, og det hjelper jo ikke på at dattera mi på snart 14 mnd våkner lenge før 6 om mårran. (Vi jobber med å få hun til å sove lengre ved å legge hun tidligere og at hun sover bare 1 gang om dagen i barnehagen! Så får vi se om det hjelper!!)

 

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også jeg skulle dra til Farreth, men hørte han hadde gått av... vil også ha bekrefta at der er noen der inne for jeg føler meg overhodet ikke gravid. Har så lite symptomer at det skummelt. Kjenner det strekker litt i sidene på livmor til tider og har metallsmak i munnen av og til, men det må være alt jeg kjenner.

 

Jeg får UL i uke 12 på UNN da jeg skal til fosterdiagnostikk da. Gruer meg som en hund. De vet jo hva de skal se etter. Den jeg mista i vinter led av for kort beinvekst. Håper ikke dette skjer denne gangen også, men det var visst ekremt sjeldent.

 

Denne gangen skal det gå bra!!! har svidd av 3 graviditetstester, en senest igår. Måtte bare sjekke at jeg virkelig var gravid. Og kjenner jeg meg swlv rett blir det sikkert enda en.

Skal til første kontrolltime hos fastlege på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere alle ;)

 

Så morsomt at det ble så mange hær som va fra Tromsø, men idag fikk jeg bekreftet at jeg har mistet vår etterlengtede baby...så vi må starte på nytt :( Forferdelig trist, men jeg har bestemt meg for å være tilbake hær veldig snart....så vi høres nok forhåpentligvis igjen snart :)

 

LYKKE TIL ALLE SAMMEN ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så leit.

Men det er bare å prøve på nytt, og er dere like heldig som oss, så går det ikke lang tid før du er her igjen.

Dere får ha lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i dag og fyktet det verste, men så gikk det bra:D Et bankende hjerte. Så nå jeg henger med dere fortsatt og håper jeg får følge dere hele veien frem til juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va på tidlig UL idag :D Hurra!! Ett lite bankende hjerte, og hele spiret va på 11 mm. Så 7+2 iflg han, var på Gyn Tromsø.

 

To smilende som gikk gjennom dagen idag, mamma og pappa i juni :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det var et bankende hjerte. Det er bare så fantastisk å se det når man ikke har følelsen av å være gravid.

 

Gleder meg også til å dra på UL for å se et bankende hjerte, og bevegelse. Og ikke minst om terminen min stemmer med terminen på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Arti å finne ei Tromsø- sia!! Litt trist å lese om Norrie, men krysser fingrene for at det går bra neste gang.

Er selv nå 9+1, termin 4 juni. Er snart 11 år siden førstemann, så det her blir arti :)) Var hos Fareth i uke 7+1, og så hjerte banke. Forresten, det er ei som skal overta hans praksis etter jul, ho var der når æ va der, så det e håp for alle vordende gravide i Tromsø. :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norrie, sender deg en trøsteklem, håper du er fort tilbake

utrolig78, velkommen hit. Så bra at der ere noen som skal fortsette praksisen etter Farreth. har veldig lyst å be om tidlig UL, skal høre hva fastlegen min sier i morgen.

Sambo vil egentlig vente til vi får Ul i uek12 på UNN da de vet hva de skal se etter og kjenner historien vår og han har jo et poeng i det.

 

Har dere fortalt noen om at dere er gravide?? Her er det flere nære venner som vet det, Måtte ringe sjefen på jobb å fortell det idag da vi skulle få den vaksina i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...