Gå til innhold

Hvor dyre gaver gir dere til barna deres til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ha ha, HVOR skriver jeg at jeg gir barna mine klær?

Jeg skriver at klær og leker er dyrt! IKKE at JEG gir mine barn klær. De får kun leker til jul. Men vil vite hvor jeg skrev det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei vi elsker ungene mest av alle her så de får for titusen hver vettu...er jo vårt eget kjøtt og blod. Hva får man for 1500 nå tildags egentli? Må være skikkeli, jul bare en gang i året jo.

Skrevet

fy søren for en gjeng m gjerrige hønsehuer.

Skrevet

Eg blei veldig overraska over ein del av kommentarane her, inntil eg oppdaga at eg var på anonymforum, trudde eg var på skravlesiden...

Eg synest det viktigaste er at ungane faktisk får noko som dei blir glad for. Det er ikkje nøye om det er ein pakke lego til 50 kroner eller noko langt dyrare. Det fleste kjøper vel ut ifrå ein kombinasjon av evne og behov.

Vi har ganske stram økonomi, men håpar vi får råd til nokre hundrelappar til kvar av ungane. Alle andre får billege og/eller heimelaga julegåver, for vi er så gjerrige at vi prioriterer våre eigne barn framfor andre, samt at vi prioriterer hus, mat og klede framfor julegåver.

Så ja, då er eg nok skikkelig gjerrig.

Skrevet

Har dere så dårlig råd, så ligger dere vel ved fattiggrensen, eller så bor dere dere ihjel, med skyhøyt huslån etc. At man ikke kan gi ungene sine mer enn noen usle hundrelapper til jul, det er tarvelig.

Da er det ikke verre enn å legge av en hundre lapp i mnd gjennom hele året, så får de en flott gave.

Skrevet

Det heter å prioritere. Pris på julegaver til småbarn er helt helt uviktig.

Tenk hva kanskje Ranveig R har råd til som dere ikke har råd til? Har fostått det slik at hun er hjemme med barna, noe det er de ferreste av oss som har råd til.

Jeg var hjemme i lang tid med første, og det merka vi på økonomien. Nå har vi høyere boliglån, flere biler, nå prioriterer vi annerledes enn hva vi gjorde den gangen. Nå prioriterer vi ikke at noen av oss skal være hjemme.

Smak litt på ordet PRIORITERE, det er en helt vanlig ting å måtte gjøre!

Selvsagt kan du være en av de som har kjempe god inntekt, og kan både leve i luksus og være hjemme med barna. Klart de finnes, men de fleste av oss må både jobbe og prioritere.

Skrevet

Jeg jobber og jeg prioriterer. Sitter med huslån på 2 mill + 2 billån. Prioriterer, merk ordet losen, prioriterer, hver mnd. Er veldig økonomisk, og langt ifra ei med jævlig høy inntekt.

Sliter ræva ta meg i helsevesenet.

Så har jeg 3 barn, og de klarer jeg fint å handle til for mer enn 300 kr.

Skrevet

Det er vel ikke prisen det handler om?? Små barn bryr seg ikke om hva ting koster. Vi har kjøpt alt fra feks fullt slalåmutstyr til flere tusen til leker til 3-400. Begge deler falt like mye i smak....... For oss handler det om hva hun ønsker seg og ikke hva det koster. Når det er sagt har vi selvsagt ikke kjøpt alt til henne, feks et fullstørrelse fly til henne, som hun ønsket seg ett år ;-)

Skrevet

mine barn er 4 og 6 år gamle..og de får gaver til jul for mellom 200 og 500 kr hver.. men i desember får de hver sin gavekalender med litt gode gaver i....så der går det mye penger...synes dette er mer enn nok! og de får nyttige ting..og kjekke ting...dvs litt klær og litt leker / bøker / cder.... :-)

Skrevet

Da er vel det viktig for deg siden du prioriterer det. For Ranveig R er ikke det noe hun velger å bruke på. Synest ikke det er fint å kalle det verken lusent eller tarvelig. Og en trenger verken være under fattigdomsgrensen eller bo seg i hjel for å ikke prioritere dyre julegaver.

Skrevet

Føler med de pasientene som må ha med deg og gjøre. Stakkars.

Skrevet

alvorlig talt! Det er ikke hvor mye det koster det kommer an på. Jeg har blitt lært at det er tanken som teller,og det ska mine barn få lære seg og. Om det er en gave til 100 kr eller 1000 kr spiller vel ingen rolle. Så lenge du kan glede en annen person betyr ikke prisen noe! For noen griske og utallutakknemelige barn dere kommer til å oppdra med den holdningen'

Skrevet

2 barn og et parhundrelapper til hver. Samboer sine særkullsbarn får vel for en 1500 hver. Så når de har fått det de ønsker seg, så har vi ikke mere igjen.

Skrevet

Enig Alva. Vi gir mye til de store jentene våre. Ettåringen fikk en liten bamse og en tallerken av oss i fjor. Ikke behov for noe mer. Ikke behov for så mye i år heller tenker jeg. Verre når de er større.

Skrevet

I år får han for ca 5-6 tusen .

Skrevet

God kveld. Her handler vi for tusen kroner. Dette året er tvillingene bare 3 mnd, så vi har satt inn tusen kroner hver til de, på kontoen deres! (",)

Skrevet

18.30. Så visst jeg ikke liker å gi barna mine julegaver for under tusenlappen, så er jeg ikke flink i jobben min? Den traff meg rett i hjerte!! Hehehe! Kom med noe som treffer i det minste. Du er latterlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...