Gå til innhold

Hvor dyre gaver gir dere til barna deres til jul?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1000-1500.men har bare en no da :)

Skrevet

Alt fra 500 til 1500, alt etter ønskelistene deres og hva jeg har råd til det året:)

Jeg kjøpte mye billigere da de var mindre, men skolebarn vet mer hva de vil ha;)

Jeg trenger ikke tenke så mye på om det er likt, for aldersforskjell og interesseforskjeller gjør at de ikke sammenligner:)

Skrevet

Vi gir 500-1000, men blir kanskje litt mer i år, lurer på å gi eldstemann Nintendo DS og den koster jo litt...

Skrevet

Kommer ann på hva vi skal kjøpe det, i år får de hver sin snowracer. Så da får vi se hvor vi kjøper de hen, om hvor mye det blir. I fjord fikk de gaver til under 500 kr hver.

Skrevet

Vi har bare ett barn - så han får for ca 1000 kr. Synes EGENTLIG at det er litt i overkant mye... men til vårt forsvar skal det sies at han aldri får leker utenom spesielle anledninger, så han er langt fra å drukne i leker for å si det mildt. Vi er litt strenge på det, så da føles det greit å gi han ordentlige presanger når han først skal få:)

Skrevet

50-1500 kr vanligvis nå, blir vel 1500-2000 kr når de blir eldre alle sammen. Fæle foreldre som vi er, så gir vi heller ikke likt nå som barna er så små. F.eks kommer vi neppe til å kjøpe noe til babyen annet enn noe symbolsk noe, og bruker nok mer på de to eldste guttene som har dyrere gaveønsker enn på yngstegutten på 2 år.

Skrevet

Kommer helt ann på hva vi velger å kjøpe det :)

Skrevet

300 kr var da lite. Uff. Har baby og setter inn 3.000 til han. på kontoen hans.

Skrevet

Pleier å variere litt. I fjor fikk han Nintendo DS, men i år blir det vel småting til 500-600 kr. Det som står på ønskelista hans i år, er disse bakugan'ene og Ben10. Og de er ikke så dyre. Men han får i tillegg julekalender med litt forskjellige småting.

Skrevet

Tulling. Man trenger da ikke bruke flere tusen for å vise sin gavmildhet! Man trenger ikke sette inn flere tusen i mnd for å være gode foreldre heller.

Skrevet

Hvem faen snakker om og være god eller ikke god forelder her? Fortell meg det? Men 300 kr i julegave til sitt eget kjøtt og blod, den synes jeg er DRØY! Sånn prisene er i dag, hva pokker får du for 300 kr?

Skrevet

Kjøper Kaptein sabeltann båten til sønnen min til jul. Den koster ca. 900kr. Synes det er litt dyrt.. Han vil nok ikke få så dyre gaver hvert år.

Skrevet

Mellom 500-1000kr. Kommer ann på hva vi ender med å kjøpe. Vi har kjøpt Disney on Ice biletter noen år, så da har det blitt det og noen småting ved siden av. Så vi har endt på under 500kr, men da har vi vært i Oslo den dagen vi er på disney, og da blir det innom litt lekebutikker, kafe og butikker som vi ikke har her. Ungene har ønsket seg penger til jul og bursdag av andre i familien også, slik at de har litt lommepenger.

De må kjøpe leker selv resten av året, bare jul og bursdag vi kjøper. Alle har sine jobber i huset, slik at de får ukepenger selv når de har vært små. Fungerer helt supert for oss. Er det noe de ønsker seg og ikke har penger nok til, jobber de det inn.

Skrevet

Urk, her synes jeg det er mange gjerrige foreldre. Hva dere får for under 500 kr det fatter ikke jeg, så dyrt som leker, klær osv er i dag!

Jeg handler for 2.000, synes egentlig 1.000 er ok, men ikke under.

Er det ikke hyggelig å kjøpe noe ordentlig til de?

Skrevet

Tenker ikke på prisen, men kjøper noe vi tror de blir glade for. Kan være skiutstyr, skøyter, lego etc. I år blir det Nintendo DS til begge.

Vil ikke at barna skal vurdere gaver ut fra hva de koster. De er fire og fem nå, og har ikke snøre på om gavene er dyre eller ikke, men jeg vil at de skal få gaver de blir glade for. Dersom det skulle være en pakke lego til 179,50 føler jeg ikke behov for å "fylle opp" til nærmeste tusenlapp eller mer. Det blir nok gaver uansett :)

Skrevet

I år får sønnen vår gave for ca 1200-1300 kr, og en pakkekalender på ca 1100 kr.

Minstetøtta får gave for ca 1100 og pakkelkalender på ca 500 trur jeg. Må legge til at hun kun er 8 mnd på juaften.

Synes 1000 kr er greit, over ok men ikke under... Men vi handler ikke særlig leker ellers i året, så tar litt av til jul. Alle lekene sønnen vår har nå er de som han fikk i fjor jul og til bursdagen. Er greit for oss.

Skrevet

Og jeg syns du 14.26 er gjerrig som gir ungene klær til jul. Det får være hele tiden ellers i året.

Skrevet

Egentlig endel, 1500-2000 pr barn og de er ikke i skolealder enda.

Grunnen er at de har fødselsdag tidlig på året og får ikke så mange leker iløpet av året ellers derfor bruker vi julegaver til å "skifte" ut leker.

Skrevet

Både mannen min og jeg får for ca 1000 kr hver av foreldrene våre, så vi har lagt oss på omtrent det samme, men egentlig spiller det ikke noen rolle med prisen. Hvis det de ønsker seg koster 500 kr, så springer jeg ikke rundt etter noe ekstra å kjøpe.

Skrevet

Vet ikke helt. Nå har han akkurat fått nye skøyter og hjelm og kallosjer til den nette sum av 1050,- så egentlig burde det vært julegave, men isen kommer jo den 15. november så.

Aner ikke sum, men finner vel på noe :) Har en toåring som har alt han trenger, så kanskje han får klær?

Skrevet

I fjor var første jul med barn og da var han bare tre uker gammel og fikk gaver for ca 500 kroner fra oss. I år vet jeg ikke helt hva vi legger oss på, blir vel 1000-1500 kroner tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...