Gå til innhold

Her er mitt "problem" med jul og særkullsbarn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen som tenker på barna her?

Hvor skal de gjøre av seg, om hverken mor eller far har anledning? Og hvorfor skal mor automatisk ha mer mulighet til å ha barna enn far? Kan vel være jobb som hindrer for mor?

Skal da far si at "nei, det passer ikke oss, så du får finne andre som kan ha mine barn da. Er jo ikke så nøye om de ser meg sjelden."

HVEM tenker utfra barna her? Ser ut til at voksne lett tenker FOR mye på seg selv, ja.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, heldigvis er det lenge til jul, så det betyr at HI har god tid til å endre forventningene sine.

Skrevet

Tja, dette er grunnen at en mann med barn fra før ble automatisk utsortert. Men du visste det jo og valgte han likevel, så slutt å syt.

Skrevet

Det plager meg virkelig når folk sier "du visste vel at han hadde barn da du ble sammen med han?"

Ja, man vet da det, men det er ingen som vet helt hva de begir seg ut på før de har opplevd det.

Jeg visste at samboeren min hadde barn fra før, men jeg visste ikke hvor vanskelig det kom til å bli. Det er mange vanskelige følelser fra mange hold når det er mine, dine og våre barn.

Jeg visste ikke at den ene har adhd, har et voldsomt temperament og bruker nevene til å få ut sin frustrasjon. Og at den andre har adhd + asperger syndrom, noe som gir mange utfordringer på alle områder.

Verden er ikke svart/hvit...

Det er lov å føle akkurat hva man føler selv om det er barnas beste man skal tenke på. Vi er da bare mennesker.

Skrevet

jeg forstår deg så godt.

min mann sine barn er her annen hver uke.

jeg elsker når det bare er min kjernefamilie her

Skrevet

Anno 19:19

Du virker jo bare dum,snakk om å eskludere barn. Om stemoren til min datter tenkte slik,hadde jeg hatt en klump i magen hver gang hun skulle ditt..Hvordan kan du si at noen barn i familien er mindre viktg enn andre??

Skrevet

jeg forstår deg også godt.

mine stebarn har også en biomor som trenger avlastning.

og hun har dem annen hver uke

Skrevet

dette var ikke syt.

og hun visste ikke hva hun gikk til.

INGEN vet det før de har prøvd

Skrevet

Ja jeg skjønner deg godt, Har selv hatt det som deg og det tok knekken på forholdet.

Skrevet

Vel - om dere ikke visste hvor "ille" stebarna deres var da dere ble sammen med nåværende partner, så får jeg jo håpe at dere hadde en viss idè før dere valgte å bli gravide opp i det hele, eller??

Ikke rart det er travelt i psykiatrien, sier jeg bare... Og langtidsrekrutteringen er det tydeligvis ikke noe i veien med, heller - etter alle de skremmende holdningene her inne å dømme.

Jeg blir rett og slett redd når jeg ser hvordan dere tar ut deres egne "greier" på små, stakkars, uskyldige barn - som på ingen måte har bedt om å havne i en situasjon med dine, mine og våre barn....

Men hvorfor tenke på andre, når man kan tenke på seg selv i stedet.....

Skrevet

Enig med anonym 23:58...

Jeg er lykkelig over at faren til min eldste er singel, håper han aldri råker utfor et hespetre som en av dere over.

Skrevet

1919: Hjelpe meg! Storfamilien, det er besteforeldre, søskenbarn og den type familie. Kjernefamilie, det er mor, far og barna (alle sammen, uansett hvilket tak man bor under til daglig).

Skrevet

Kan forstå at HI blir skuffet, høres menneskelig ut det. Heldigvis er du innstilt på at det skal bli hyggelig for alle. Du har nå god tid til å omstille deg og legge nye planer for jula. Ungene er barn og tar disse minnene med seg resten av livet, så veldig greit å gjøre det hyggelig for alle. De store barna blir ikke å forsvinne, så er nok best å mentalt inkludere dem først som sist.

Kan du kanskje avtale en familiehelg (mulighet for langhelg?) med mannen som du har å se fram til i stedet? Kanskje ta med felles barn å leie en hytte eller noe annet dere liker?

Skrevet

Gjør det beste ut av det. La de få et eget rom med tv o.l og ha et familiemøte hvor dere legger fram standaren for bråk og krangling.

Gi de beskjed om at dere ønsker dere en fin og fredelig jul sammens med de...

Skrevet

Vel, vel nå har hun visst ombestemt seg igjen, og tenker at hun skal ha dem selv. Hun styrer og endrer og flytter på alt hele året. Tidligere har det ikke vært noe tull med jul, det har vært spikra annenhver gang i alle år. Men nå har hun åpna for bytting også der, så da blir det vel mange ganger med ombestemming frem og tilbake før jula.

Skrevet

Hei HI,

Forstår deg svært godt. Forutsigbarhet er viktig.

Vi har annenhver jul og annenhver nyttår.. Siste år kom moren 2 dager før jul og ville høre om hun kunne ta julen og vi nyttår, ettersom det hadde dukket opp planer nyttårsaften. Dette tok kaka.. Selvsagt skal hun også bytte mye frem og tilbake i løpet av året ellers..

Det er jo ikke nødvendivis stebarnet som er problemet. (Selv om alle allenemødre går i selvforsvar med en gang de leser et slikt innlegg).

Se for dere at man f.eks. skulle ha barnevakt til biobarn en helg og så for seg en avslappende romantisk helg, og barnevakten kanselerer. Da blir man jo skuffet, men man liker jo ikke barne sine mindre av den grunn..

Blir sikkert enda mer frustrerende når moren nå kanskje skal ha dem likevel.. Alt det frem og tilbake krever mye energi..

Lykke til!

Skrevet

Jeg er en av de HELDIGE som har hatt to mindre søsken hos mn far.. Men her har BÅDE min far og hans kone laget TYDELIGE forskjeller på min søster, meg og våre halvsøsken...

Det er så vondt, så jævla forbanna vondt å være den eldste av 4 og se forskjellene, og når man prøver å si noe så får man HUDEN full av kjeft og annet gørr, mest fra min FAR faktisk...

Og vi måtte hjelpe til hos min far (det er ok), men mine småsøskene har vel tilnærmet aldri gjort en dritt der hjemme... Vi måtte rydde etter søskna våre i tillegg til oss sjøl, men hvis mine unger roter når vi er på besøk og jeg ikke har ryddet skikkelig opp, da ringer faren min å kjefter som bare F*** fordi det ikke var bra nok osv....

Det sistnevnte gjorde han etter at jeg passet ungene hans en natt og sa at jeg ønsket å bli en natt ekstra hos dem slik at ungene mine fikk litt tid med dem og, like etter jeg hadde sagt det ringte pappa igjen igjen og sa at de ble en natt til på hytta for å jobbe siden jeg var jo der likevel så da kunne jeg se etter ungene deres.. Når de kom hjem hadde jeg dratt. Jeg hadde støvsugd og ryddet etter hans unger og mine, men det var ikke bra nok, så faren min ringte og var FLY forbanna!!

Det er takken... Den eldste av barna SER ALT!!

Og det er så vondt....

Skrevet

Synes det er trassig at det er noen som har opplevd urettferdige foreldre og steforeldre, men synes dere tar det litt for gitt at HI liksom har negative følelser ovenfor barna til mannen.

Jeg synes at HI utifra innlegget sitt er veldig reflektert og viser at hun faktisk gjør en innsats for at stebarna sine skal ha det bra når de er sammen med de.

Det sier seg jo selv at det blir forandring i planer med flere og eldre barn, og alle vet jo at det er litt arbeid med barn.

Synes hun gjør en praktjobb som faktisk tar på seg ansvar og oppdragelse av barn som ikke er sine egne, og gjør en innsats for at de skal ha det godt hos dem. Men er jo ganske mye av alenemødre og forvente at stebarn skal bli like høyt elsket som sine egne barn, men det trenger jo ikke bety at hun er den onde stemoren fordet!

Det er faktisk lov å bli skuffet når ting ikke blir som forventet.

Menneskelig kalles det.

Da må da alenemødre være helt forferdelige mennesker som legger planer når barna skal ha samværshelg hos far, og blir skuffet når det de hadde planlagt over tid ikke kommer til å skje alikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...