Gå til innhold

julegaver - felles barn og særkullsbarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får alle ungene likt, uansett som de får gaver hos mor/far eller hvem de er hos. Om de feirer hos oss eller den andre foreldren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har samme historie som Sienna, og det er ei myte at det blir likt siden at ein får ei gåve frå mor og ei gåve fra far. Det blir det aldri!

Så gje likt, barna har ikkje moglegheit til å leggje saman gåver for å sjå kor mykje det blir tilsaman.

Eg synest fortsatt det er trist å vite at søsknene mine fekk eit STORT pengebeløp på 18-årsdagen mens eg fekk 300kr og ei veske kjøpt på halv pris.

Eg forstår ikkje dilemmaet eg, det er så grusomt å gjere forskjell på barn. Det vitner om gjerrigheit.

Skrevet

Det er nesten så jeg håer du tuller, HI.

Du kan da ikke mene at det er riktig å gjøre forskjell?

:( Stakkars barna som må feire jul med deg.

Skrevet

Jeg bruker samme sum på sønnen min og stedatteren min til jul og bursdag, Det ble ikke gjort forskjell da faren deres var i live og jeg klarer ikke gjøre det nå :)

Skrevet

Så da mener noen at det blir rett at fellesbarna kan få Ipod til 1500 men særkullsbarna kan få mp3 til 500. Samme tingen men verdien er helt forskjellig..

Tullete spør du meg. Man gir likt til alle sine barn. Hadde jeg hatt et barn som bodde en annen plass hos sin far så hadde jeg aldri kunnet gitt det barnet noe mindre i julegave. Hvordan kan noen tenke slik? Dessverre så er det ofte vi jenter som mener at fars tidligere barn skal ha mindre i julegave siden de får fra mor også. Nei skjerp dere, som det ble skrevet tidligere så skulle det bare mangle at det ikke er det lille ekstra de får for at mor og far flyttet fra hverandre.

Man gjør bare ikke forskjell på søsken uansett, halv,ste eller heilsøsken!!!!

Skrevet

Foreldrene til min halvsøsken var ikke slik når vi ikke var der, de brukte oss som barnevakter, da småsøknene mine ble eldre passet vi også guttene på kveldene av og til..

De reiste til Thailand i 4 uker da søsknene mine var 1 og 3, faren vår sa til meg og min søster at vi kunne bli med men da måtte mammaen vår betale turen... Han visste like godt som oss at hun som alenemor ikke hadde råd til det.. De tilbød seg ikke å betale alve turen engang fordi det kostet nok for dem. Og det er ok, men å "invitere" oss med uten å snakke med vår mor på forhånd gjorde at vi ble frustrert på mamma..

Han satte oss alltid opp mot henne.

Men , vi hadde mange fine ferier sammen med pappa også (og hans kone og våre søsken) likevel følte vi alltid på forskjellsbehandlingen.

Min eldste bror konfirmerte seg i våres og da fikk han 5000 i kontanter av sine foreldre + trafikalt grunnkurs.. Jeg fikk 1000 kr til min konfirmasjon av pappa, kona, og søskna mine. min bror fikk 200 kr til dåpen (som var 1 uke før konfen) og 1000 kr til konfen av oss.

Det handler ikke om de faktiske summer, det handler om konstante forskjeller...

Skrevet

du tuller nå sant?? han er jo faren deres også... på lik linje som han er far til deres fellesbarn!

Mamma og pappa er skilt men kjøpte alltid julegaver sammen til oss! de mente det ble for dyrt og rett og slett for dumt at de skulle kjøpe hver sin "stor" gave til oss. vi hadde jo ikke fått 2 "store" gaver hvis de hadde vært gift enda...så de kjøper rett og slett gavene sammen,det har de alltid gjort...de er jo foreldrene våre selv om de er skilt.... av samboer til pappa fikk vi alltid en liten ting utenom;)

Skrevet

Så heldig du var som hadde en far som samarbeidet med din mor slik at dere kunne få gaver av de sammen Ms Fixi..

Det synes jeg er veldig flott av foreldrene dine, det er jo barna som er viktig i slike situasjoner, ikke foreldrene og deres meninger og evt krangler...

Jeg har en sønn fra før og en datter med min samboer, barna våre skal alltid ha det likt! Begge bor her, min eldste kaller min samboer for pappa, hans egen pappa viser knapt nesa si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...