Gå til innhold

Hva kjøper dere til barna deres i julegaver da? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sliter jeg litt.. skal kjøpe dukkeseng til snuppa iallefall, men vert ikke hva gutten på 5 år skal få... noen med tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vesla på nesten 2 år får lekekjøkken - det er innkjøpt og står og venter :)

poden blir 4 år i desember og skal få nintedo ds + litt tilbehør i kombinert jule- og bursdagsgave.

Skrevet

Min gutt er nettopp fylt 5 år. Vi skal kjøpe nitendo ds til han

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Igrunn ingenting. Vi er megablakke til jul, så blir ikke noe store greiene ihvertfall (men det sier jeg nå...)

Skrevet

hvorfor kjøper alle nintendi ds til barna sine som ikke er eldre enn 4-5 år?

hva skal de med det da? er ikke det noe en kan vente med til de kommer i skolealder?

syns kanskje det er nok late barn som det er rundtom.. men er kanksje bare meg som er rar?

kunne aldri fallt meg inn å gi dattera vår en slik på 4-årsdagen hennes!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jenta mi fikk ds til bursdagen sin nå som hun ble 5. Det er den eneste tingen hun har hatt som hun liker å drive med mer enn 2 minutter, så her ble det faktisk en liten redning. Ho gidder ikke sitte i flere timer da, men ho spiller gjerne et par "runder" før ho sovner

Skrevet

Datteren min på 4 skal få mini-pc. Ds har hun og den blir brukt innimellom. Det finnes mange flotte læringsspill på ds. Dessuten har man som foreldre ansvar for å begrense bruken.

Skrevet

Ullundertøy kanskje? Og så gjerne nokre ekstra skinner til duplotoget som vi snart skal kjøpe (eldste på 4 har bestemt seg for at han vil selge briotoget for å kjøpe duplotog, og lille får nok litt til 2-årsdagen i november).

Dokkeseng var ikkje dumt forresten, lille er utruleg opptatt av dokka si. Føler behovet for tresløyd melde seg :o)

Skrevet

Jeg blir alltid overrasket over folk her inne som skal bestemme når og om ting passer for andre og andres barn..Jaja.

De to minste får dukkeseng, eldste er jeg ikke sikker på enda.

Skrevet

Skrivepult hvis vi finner en fin vi liker. (5år)

Skrevet

Ja, snuppa mi driver på med dukkene sine hele dagen.. ute og inne, så to av dem mangler armene og er utrolig skitne ;) Blir nok borte i søpla til jul, og heller få en ny innepakket under juletreet ;)

Hun ønsker seg visst 5 dukkesenger da, for alle må jo ha hver sin.. men der går nok grensa ja ;) hehe...

Og så skal jeg kjøpe litt dukkeklær også..

Skrevet

Lillegutt på 19mnd har fått fullstendig togdilla - fikk en liten briobane for en måneds tid siden og har vel i grunnen ikke gjort noe annet å leke med det togsettet siden da - sovner med et tog i hver hånd om kvelden;) - så han skal få en større togpakke fra Brio til jul :)

Skrevet

ingenting? hehe, nei vet ikk jeg, han vil jo da bare være 15 mnd så det blir vel noe praktisk han evt trenger eller en liten dings. Ser ikke helt poenget med å kjøpe noe stort til han nå som han er så liten.

Men togbane fra Brio høres jo litt gøy ut, kanskje det hadde vært noe...

Men siden man snakker om DS, må bare le litt fordi mannen min sitter i sofaen her og spiller. Han elsker DS'en sin, lol.

Skrevet

kjenner til problemet, grubler på hva vi skal gi, blir trolig trehjulsykkel til den minste som da er 10mnd (sånn med bøyle på), til hun på 7 blir det rolig lego, hun ønsker seg mye i den lego city tingene.

Skrevet

guttungene på 5 og 3 år får playmobil lego.

snuppa som er 14 mnder ved juletider har jeg ikke peiling på!

Skrevet

Jenta vår blir et år lillejulaften. Hun får lekepiano til bursdagen og gyngehest til jul. Ellers ønsker vi alt av instrumenter til henne, og vi vet i alle fall at det kommer en bongotromme under treet. Målet er å lage en musikkavdeling til henne som hun kan utforske det neste året. Hun elsker musikk, så valget var lett :) Hun får også Barnas store sangbok som inneholder alt av barnesanger med besifring slik at vi kan klimpre ved siden av :D

Skrevet

Jeg synes det er kjempevanskelig jeg, for er det noe han trenger iløpet av året så kjøper vi det fortløpende... Han er 19 mnd. Nå er det liksom ikke noe han mangler, og leker har han i hauger i hele huset... Har arvet masse fra nevøer som er 2 og 5 år eldre. I tillegg har han fått masse i gaver. Og han bruker nesten ikke noe av de.

Han elsker baller, og kan leke med baller hele døgnet rundt, så kanskje vi kjøper en ny pose med sånne "ballbinge" baller...

Ellers har vi kjøpt stor dyne, og stort sengesett som han skal få, men som han sikkert ikke kommer til å begynne å bruke før om ett halvt år.

Nå bruker han sovepose for han sparker av seg dyna.

Skrevet

Nintendo ds

Bacugan-brett

Ben 10 leker

Pokemon-leker

Transformers

Starwars-leker

Lego

Alt dette står på vår gutts ønskeliste ihvertfall

Skrevet

Har litt lyst til å kjøpe Nintendo DS til hun på 5,5 år, men tror heller hun skal få det til bursdagen sin i april. I så fall tror jeg at jeg skal kjøpe masse kostymer og stæsj til å kle seg ut til begge jentene (har ei på 3 år også). Tror det ville blitt stas her i huset ;o)

Skrevet

Eldste på 3 fikk "voksendyne" igår.. ordentlig dundyne.. og et sengesett med "dyrehage" på.. han er veldig opptatt av dyr etter vi var i dyrehagen i september.. dette blir julegaven hans, til jul får han pakke opp en liten bil eller noen gummiplastdyr....

Minsta arvet brorens juniordundyne og fikk 2 sengesett til, hva hun ska få til jul aner jeg ikke, hun blir 1 år om en uke og vi vet ikke hva hu ska få da heller...

Skrevet

Her har vi 4 barn i hus, alle har Nintendo ds og jeg. Minsta kjøpte seg selv nå hun var 3 år. Da var hun lei av å låne og å måtte få nei når hun spurte om å låne. Hun hadde halvparten av pengene fra før av, og tjente seg opp til resten. Aldri sett en jente som har gått så inn for å tjene seg opp penger til noe. Hun fortjente virkelig den nintendoen. To andre har også måtte tjene seg opp, men ikke like stor iver der. En fikk i gave, men spleiselag mellom flere.

Vi angrer ikke ett sekund på at vi lot ungene få kjøpe seg. De får ikke spille så mye hver dag, og aldri krangling om det. Til syke dager er den helt perfekt, og til bilturer. Og det finnes spill som er veldg lærerike. De har lært seg kortspill på ett av spillene min mann har kjøpt seg, som vi så har spilt med vanlig kort. Hun minste på 4 sitter med regnespill, og bokstavspill. Igår satt hun og stavet navnet høyt for meg, alle barna på avdelingen hennes. Så det er ikke så negativt som mange skal ha det til.

Skrevet

Mobil til eldstemann

den sorte dame skuten til minien

Klær til minsten

Skrevet

Her har vi lurt på om de skal få langrenns utstyr. De bruker det mye her vi bor nå, men nå er vi kanskje på flyttefot og da blir det vel brukt minimalt, ikke mye snø i rogaland!! Mamma og pappa vil kjøpe sacco sekker til dem. Minstemor blir 4 år 20 desember, har lurt på å kjøpe dukkehus til henne, men midterste som blir 6 år 30 desember aner jeg ikke hva skal få til bursdagen.....

Skrevet

Vil anbefalle å kjøpe togbanen på biltema.

Skinnene her HELT like brio sine og passer helt overens med andre brio-skinner! Og prisen er iallefall 1/3!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...