Gå til innhold

Ulik "vogn-mote" etter hvor man bor..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hønefoss: Teutonia s3 og Easy walker qtro

 

Da jeg gikk gravid var Emmaljunga den første vognen jeg bestemte meg for. Ganske typisk etter hva jeg kan forstå. Etter å ha lest meg opp på barnevogner og hørt på andres erfaringer falt valget på s3 og vi har ikke angret ett sekund. Nå står den vognen i barnehagen, så derfor kjøpte vi qtro`en som vogn nr 2. Den er litt lettere å frakte og super å trille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok stor forskjell på geografien og motevognene, ja! Jeg bor i Nordland, i et snø- og hålkehull, så små svingbare framhjul utgår, for å si det slik!

 

Jeg har Brio kombi (er nå sovevogn) og Emmaljunga scooter. Vognene som går igjen her er Simo duo, Emmaljunga duo og Brio kombi. Men i det siste har jeg faktisk sett en og annen Easywalker sky! Noe jeg har lyst til å kjøpe til nestemann... Fikk nesten sjokk da jeg så den første trehjulsvogna her oppe i nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsom test, tror det er kjempesant. Hørte ei veninne som sa at der ho bor, så er alle redd for 3-hjulinger fordi de kan velte:) Hos oss velter de ikke, men er derimot veldig stabile.. Vi har Easywalker classic, helt knall i skogen, i byen, på buss og på tog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnmark: Emmaljunga. Avhengig at store luft hjul som er stabil på is og snøføre. Ingen annen grunn. Pluss at bagen er stor og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønefoss: Emmaljunga city cross

Har sett svært mange Emmaljunga her i byen, men mange har litt større varianter enn city crossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rett ved fredrikstad, midt i skævven :) vi har en tfk joggster III, hadde også en Abc design vogn, og skal kjøpe en Emmaljunga edge duo kombi til den nye spira... Veldig fornøyd med tfk, i skog og mark er den som en drøm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drammen: Emmaljunga (brukes ikke etter bagperioden er ferdig), BOB Revolution og Graco Sterling. Bruker BOB på turer og Graco på kjøpesenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Telemark: Brio kombi. Bor på landet med mye grusveier å gå på hvor det er tidvis dårlig brøytet. Solid og god vogn var kriteriet nr 1 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke kun mote, men også det praktiske som avgjør.

 

Store tunge vogner er ikke så praktiske i by der det gjerne er smale dører på trikken og mange løft opp og ned trapper. Vi som bor i byen har også vanligvis små biler(hvis vi har bil) så da er bagasjerommet også en begrensning.

 

I tillegg er det vel også store klimaforskjeller her i landet. Ganske mye kaldere på Finnmarksvidda enn på Østlandet så det blir jo litt forskjellig behov av det også.

 

Bor i Oslo og har Teutonia Mistral og Easywalker Sky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...